DATUM: 2014-10-13 / TID: 18:01:50
KATEGORI: Sammanfattningar, The Originals

The Originals 2x01 Rebirth.

Äntligen är The Originals tillbaka också på rutan! I torsdags såg jag denna premiären efter Arrow och jag älskade den fullständigt! Jag tycker att säsong 2 har börjat riktigt bra! Nu är jag väldigt taggad att se hela säsong 2! Markera texten för att läsa mina tankar :)
 
Det var så kul att se Klaus, Elijah, Marcel och Hayley samarbeta det här avsnittet. Jag vill se det mer oftare, tack! Och vad skönt det är att bli av med den där Francesca-nånting. Jag gillade aldrig henne. Jag är bara glad att Hayley dödade henne slutligen på vägen även om det tog hårt på henne sen, därav scenen med Haylijah. Och sedan så gillade jag också Marcel och Cami tillsammans. Tråkigt att det tog slut! Hade gärna velat se mer av dem! Och mer av Haylijah vill jag också se. Allt som de har gått igenom med i säsong 1 kan de ju inte bara kasta bort? :)

Aww, Klaus vill verkligen ha sin dotter tillbaka. Jag blev helt tårögd! Inte ofta man får se den fina sidan av honom! Han som annars alltid är så blodtörstig och hård. Men Klaus överraskar mig jämt och ständigt med att visa olika sidor av honom och det är en av orsakerna till att han är en av mina favoritkaraktärer! Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att han och Hayley får tillbaka Hope snart! För det märks verkligen att förlusten av henne påverkar båda Klaus och Hayley väldigt mycket och det är jobbigt att se, jag som ju är så blödig haha. Och på tal om Hope. Jag älskade början med Rebekah och Hope i bakgrunden. Det var så trevligt att se dem tillsammans. Åh, jag saknar verkligen Rebekah! Snälla, kan hon inte bara komma tillbaks?

Det är så kul att ha hela familjen Mikaelson tillbaka! Fan vilken twist när det visade sig att Kaleb var i själva verket Kol! Jag blev verkligen, verkligen fullkomligt överraskad! Det förväntade jag mig ju inte. Men det var en trevlig överraskning! Fast jag vill gärna hellre ha Kol i hans riktiga kropp. Men hur som helst ska det bli kul ändå att se Daniel Sharman aka Teen Wolf's Isaac Lahey i rollen som Kaleb/Kol. Det ska också bli riktigt intressant att se honom med Davina! Esther och Finn visste jag redan om då jag förstod det direkt i säsongsfinalen, så de var jag inte direkt överraskad över. Bara Kol blev jag allt överraskad över att se, hihi. Och hela grejen med Mikael och Davina är också riktigt intressant! Sebastian Rohén har jag alltid gillat som skådis, så det är verkligen kul att ha honom tillbaka igen som Mikael även om jag verkligen avskyr den karaktären som fan! ;)
 
Det ska bli så spännande att få se vad alla i serien kommer att hitta på härnäst! Jag är verkligen väldigt taggad inför säsong 2! Jag tror att det kommer att bli en grym säsong! ;D
Postat av: Anonym

Hej! Vart kan jag se säsong 2 online? Utan att ladda ner? Svara gärna till min mail [email protected] kram

Svar: Det finns på swefilmer :)
Micaela Sundberg

2015-04-16 @ 16:37:30

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: