DATUM: 2014-11-11 / TID: 20:41:10
KATEGORI: Arrow, Once Upon a Time, Sammanfattningar, The Walking Dead

Veckans tvserier (v 45)

Jag har ingen ork att skriva flera än ett inlägg nu, så därför får det bli "veckans tvserier" den här gången. Alla dessa avsnitten såg jag självklart i förra veckan förutom Arrow som jag precis såg nyss! Ja, jag var sen med serien eftersom avsnittet kom inte till swefilmer förrän idag! Markera för att läsa mina tankar :)
 
Once Upon a Time 4x06 Family Business:
Vilket bra avsnitt det var! Jag älskade att det var så mycket fokus på Belle, det var ju ett tag sedan sist hon hade så här mycket tid i serien. Jag saknade det. Och wow, jag visste inte att hon kände Anna, så det var kul att se att de hade ett förflutna också!
Jag blir bara mer och mer irriterad på Rumple nu. Han fortsätter bara att ljuga, ljuga och ljuga för stackars Belle. Scenen när han sa att han aldrig skulle ljuga för henne eller nåt i den stilen? Vilken jäkla fet lögn! Så himla trött på honom nu! Jag trodde för ett ögonblick att han äntligen skulle bli avslöjad när Belle tog upp hans falska dolker. Men tråkigt nog spelade han med och lyckades ännu en gång att lura henne. Så fucking trött på honom, som sagt. Han kommer att förtjäna det han får när hon väl får veta sanningen! Och då menar jag att jag hoppas att hon inte förlåter honom för lätt. Att hon ska låta honom vårdas för det jävligt länge innan han kan förtjäna hennes förlåtelse eller nåt. Om hon nu nånsin förlåter honom, ja.
Och jävlar, vad jobbigt det var att se Robin och Regina ihop. Det är bara för mycket smärta att se dem tillsammans, att de inte kan vara lyckliga tillsammans. Jag vill bara att Robin ska sluta med det där med hederkodex och bara välja Regina här och nu! De är själsfränder, de hör ihop och det är ju också så tydligt att han älskar henne så mycket. Och att han inte är kär i Marion längre. Så varför plåga sig själv då? Regina är ju the one, så bara välj henne för guds skull, Robin!
Oj, vilket spännande slut! Det kunde jag aldrig ana! Snödrottningen vill tydligen, enligt Belle, att alla i Storybrooke ska vända sig mot varandra - och att anledningen till att Elsa och Emma är så viktiga för henne är för att hon vill att de ska ersätta hennes förlorade systrar eller nåt i den stilen! Jag liksom bara vad? Det är ju helt sjukt. Hoppas inte att planen lyckas gå i lås!
 
The Walking Dead 4x04 Slabtown:
Äntligen fick man se vad som hände med Beth! Jag som alltid har tyckt om henne blev ju glad med ett helt avsnitt med henne. Sjukhuset var ju helt jäkla creepy! Till och med Dawn! Liksom vad fan höll hon på med när hon bara örfilade Beth så där utan vidare? Galen kvinna! Jag gillar henne inte, det är verkligen nåt skumt med henne. Det är också nåt skumt med den där läkaren som bara tar order av henne utan vidare. Jag litar inte på nån av dem. Och, som jag sa, så är sjukhuset ju creepy också. Det är bara nåt skumt med det hela. Jag antar att det är de som kan vara säsong 5s sanna skurkar och inte kannibalerna? Men hur som helst... Skönt att Noah lyckades rymma (han hoppas jag på att se mer av!), men Beth därefter hade inte den turen. Fan också! Och åh, jag måste också snacka om scenen när de väl var ute. Det var ju galet snyggt filmat! Jag fullständigt älskade hela scenen! Så otroligt snyggt filmat och så badass! Imponerande!
Och slutet!? Vilken cliffhanger det lämnade efter sig! Den som låg där på båren var Carol! Vad fan har hänt? Hur sjutton hamnade hon på sjukhuset? Hamnade hon där bara med flit för att kunna rädda Beth eller råkade hon verkligen ut för nåt som gjorde så att hon också hamnade på sjukhuset? Spännande slut, som sagt! Synd att man inte kommer att få se fortsättningen redan i nästa avsnitt, för nästa kommer att handla om Abraham, Glenn, Maggie och dom andra som stack i bussen för två avsnitt sedan. Självklart är jag uppspelt över att se vad som händer med dem. Men jag blir ju tokig på cliffhangern med Carol!
Och en sista sak, en riktigt rolig en. Den där vidriga mannen Gorman? När jag väl såg honom, så brast jag bara ut på teckenspråk "Vänta!? Är det Junk från One Tree Hill!?" och jag var bara tvungen att kolla upp för att se om jag hade rätt. Och mycket riktigt hade jag det! Jag kände igen honom genast, även om han såg verkligen äldre ut nu än han såg ut i OTH. Vad kul att se honom igen även om han bara hade en biroll i OTH! ;)
 
Arrow 3x05 The Secret Origin of Felicity Smoak:
Äntligen, äntligen, äntligen fick vi en backstory med Felicity! Så som jag hade väntat aslänge på detta! Det var ju verkligen på tiden! Äntligen! Och oh my shit, vad snygg hon var som goth! Jag visste redan innan att hon hade varit goth en gång tidigare på grund av stillbilderna. Även om jag självklart gillar henne som hon är nu mycket bättre, så passade hon verkligen så jävligt bra som goth! Och hon hade en snygg pojkvän också, de var väldigt söta ihop. Jag bara log när de kysstes och såg så lyckliga och kära ut. Verkligen synd att han visade sig vara en riktigt skit sen! Stackars Felicity! Inte för att det spelar nån roll egentligen för det är ändå Olicity som gäller för mig. Men ändå, det är verkligen inte okej att bete sig så där, Coop! Att hota henne, hennes mamma och allt.
Apropå Felicitys mamma. Äntligen fick vi träffa henne för första gången och wow, vilken härlig mamma! Hon var underbar och rolig. Jag gillade henne direkt - redan när hon stod vid dörren och gjorde en sån där pinsam hälsning! Rays, Olivers och Diggles reaktion när de såg henne var ju bara för bäst, haha! Jag hoppas få se henne igen snart!
Och slutet!? Fan, vilken cliffhanger! Kan det verkligen vara Roy som dödade Sara? Nej, nej, omöjligt! Det får absolut inte vara sant! Även om jag verkligen inte tror på det heller, så är jag jäkla orolig ändå. Hur ska Oliver, eller Laurel i värsta fall, reagera när de väl får veta att det kanske kan vara han som dödade Sara? Spännande slut!

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: