DATUM: 2014-05-11 / TID: 19:43:00
KATEGORI: Sammanfattningar, The 100

The 100 1x08 Day Trip.

I fredags såg jag det senaste av The 100 1x08 Day Trip och jag älskade det! Mycket Bellarke och det var också väldigt händelserikt! Jag har bestämt mig att jag ska skriva mina tankar om resten av säsongen, så från och med nu gör jag det. Jag är för fast vid serien, så att jag inte skriver mina tankar om varje avsnitt skulle bara vara dumt ;)
 
Till att börja med, älskade jag att vi fick så många Bellarke scener! Jag älskade att de växte sig alltmer närmare varandra igenom hela avsnittet. Jag älskade att vi fick se i ETT avsnitt om hur mycket de faktiskt litar på varandra, hur mycket de faktiskt behöver varandra. Haha jag älskade seriöst Bellamys ansikte när han hittade gevären, han var ju såå glad och när han lärde Clarke att skjuta! Och hur han log när hon frågade om hon var hemsk att tycka det var fantastiskt att skjuta. Och jag älskade hur han hela tiden hittade oavbrutet på ursäkter att kunna röra vid henne. Och jag älskade att han öppnade sig för henne i slutet. Hjälp vad jag dog! Jag kan redan se att de är på väg någonstans, att de börjar sakta men säkert att falla för varandra. Jag menar... så som de tittar på varandra, så som de hjälper varandra, så som de litar på varandra, så som de behöver varandra!? Och jag älskade att Clarke lyckades övertala honom att inte bara fly och att stanna kvar och prata med Jaha. Tack och lov hjälpte det för nu befriade Jaha Bellamy från hans brott. Så han är fri nu och behöver inte oroa sig för Jaha längre. Och jag älskade att Clarke stod upp mot Finn om Bellamy när han ifrågesatte henne. "I trust him." "You can't be serious." "I am." Fantastiskt! Och för att inte nämna det faktumet att Bellamy och Blarke också har en galet fantastisk kemi! Det är en bonus ;)
 
Och herregud, hjälp vad fina Lincoln och Octavia var! Ja, nu vet man äntligen att han heter Lincoln. Och kyssen alltså! Herregud vilken kyss! Men samtidigt så är jag faktiskt lite ledsen också att jag börjar shippa dem. För jag tyckte att Jasper och Octavia var ju så söta ihop i början. För att inte nämna att Jasper faktiskt sa i detta avsnitt att han älskar henne. Självklart tycker jag fortfarande att de skulle bli söta tillsammans. Men hallå!? Lincoln och Octavia!? Hur kan man låta bli?!!! ;)
Och Lincoln kan faktiskt prata! Jag älskar det faktum att han bara pratar med Octavia och ingen annan. Bra jobbat till Octavia som lyckades få ALLA höga så att hon skulle kunna släppa ut honom. Väldigt smart drag av henne! Men en sak störde mig verkligen. Finn såg Lincoln och trots att det faktiskt var han som knivhögg Finn i magen så lät han honom gå ändå!? Varför? Jag förstår inte?
 
Och på tal om Finn... jag tycker så synd om Raven. Det hjälper inte precis att Finn INTE ens försöker vara diskret om att han också gillar Clarke. Hans ansikte när Clarke är där vid honom mitt framför näsan på Raven skriker bara "Clarke, Clarke, Clarke, jag vill ha Clarke också". Det är bara oerhört grymt mot Raven! Hon förtjänar bättre än så. Jag hoppas att Finn skärper sig snart och släpper taget om Clarke!
 
Och jag vissssssste det! Jag visste att det var nåt skumt med Diana redan när hon kom in i serien! Det var tydligen hon som fick vakten att ge Bellamy ordern om att skjuta Jaha! Varför då är frågan? Varför vill hon ha Jaha död?
 
Jag kan knappt vänta tills nästa avsnitt! Och jag bara måste säga det här igen; jag är sååååå glad att serien fick säsong 2! Den är ju bara FÖR bra för att bli nedlagd! ;)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: