DATUM: 2014-05-31 / TID: 14:32:00
KATEGORI: Hart of Dixie, Sammanfattningar

Hart of Dixie säsong 3.

Igår såg jag de två sista avsnitten av säsong 3. Nu ska jag skriva en liten sammanfattning om säsong 3. Ja, vad tycker jag? Tyvärr var säsong 3 sådär. Eller jo, den var bra men bara inte så där wow bra som säsong 1 och 2 var. Det finns bara EN anledning till det;
 

Joel/Zoe och Wade/Vivan. De är seriöst det största misstaget som nånsin hänt serien. Hade det inte varit för dem, så hade säsong 3 varit grymt bra liksom säsong 1 och 2 var! Särskilt Joel och Zoe... bara liksom VAD VAR DET HÄR!? Vad i all friden tänkte manusförfattarna på, egentligen? Deras kemi ska man inte ens tala om! Noll kemi! De har bara varit ett rent sömnpiller under hela säsongen. Det hände ibland att jag snabbspolade förbi deras scener. Ja, så som uttråkad jag var. Det var också varför jag halkade efter med flera avsnitt i mitten av säsongen. Äsch. Självklart gillade jag Joel, han var en fin kille. Men med Zoe? Nej, bara nej. Hon hör ihop med Wade. Och även om jag avskydde dem, så blev jag faktiskt ändå ledsen när de gjorde slut. Att göra slut är ju aldrig kul. Och Wade och Vivian då? Jag avskydde dem också även om jag ändå gillade dem nåt bättre än vad jag gillade Joel och Zoe. De hade bättre kemi. Men fortfarande avskydde jag dem ändå. Självklart älskade jag att Wade fick växa upp mer och bli mognare av att vara ihop med Vivan och att umgås med hennes son. Det är jag tacksam för. Men han hör ihop med Zoe. Så enkelt är det! ;)

 

Lemon? Wow... I säsong 1 avskydde jag henne verkligen, jag tyckte att hon var så självupptagen, ego och väldigt irriterande. Men i säsong 2 när hon plötsligt inte hade George längre, började hon växa alltmer i mina ögon när hon försökte vara självständig och klara sig själv och då blev hon snabbt en av favoriterna hos mig. I säsong 3 växte hon alltmer! Hon blir bara bättre och bättre person! Nu är hon en av mina stora favoriter tillsammans med Wade, Lavon och Zoe i serien. Jävlar vad jag skrattade mycket när hon hade två killar efter sig. Det var väldigt underhållande. Och jag gillade henne väldigt mycket med Peter. Men i slutändan när de träffades för andra gången, så insåg jag att de inte var rätt för varandra trots allt. Och George och Lemon? Snacka om hur överraskad jag blev när de hade sex och började ha en slags hatrelation. Jag trodde verkligen att de var över, för gott. Men nej, tydligen inte. Ska sanningen fram, så gillade jag dem inte SÅ jättemycket i säsong 1 direkt. Men i säsong 3 när de plötsligt hade sex och hatade varandra? Jag började faktiskt shippa dem mer och mer! De var så underhållande! Jag tror att anledningen till att jag inte gillade dem i säsong 1 var för att de inte riktigt var sig själva med varandra. Jag älskade Lemon med Lavon. Men nu har de ju hunnit växa upp och blivit bättre personer i säsong 2 och 3 - så när eller om de blir ihop då kommer de att vara så fina och perfekta ihop! :')

 

På tal om det.... nu finns det dock ett problem som uppstod i säsongsfinalen. Jag blev verkligen, verkligen överraskad över denna lilla twisten! Inte över George, men över Lavon! Jag liksom bara VAAAA? Han var ju så nere över Annabeth, men då i slutet insåg han att det är Lemon han vill vara med! Vaaaa? Det förväntade jag mig verkligen inte! Jag trodde verkligen att han skulle springa till Annabeth. Men nej, istället sprang han till Lemon. Snacka om vilken jäkla twist! Och George därefter? Inte förvånad. Jag visste att det här skulle hända. Att han skulle inse att han vill ha Lemon. Det hoppades jag faktiskt på. Jag shippar dem ju nu. Men jag älskade verkligen Lavon och Lemon i säsong 1 och det gör jag än idag. Så därför är det ett problem nu; nu när Lavon har insett att han vill ha Lemon, så är jag plötsligt väldigt kluven nu mellan Lavon/Lemon och George/Lemon. I säsong 1 hade jag inte tvekat det minsta och valt Lavon/Lemon, men efter denna tredje säsongen? Sååå kluven nu! Åh help!

 

Och Wade och Zoe i säsongsfinalen? ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN SOM FAN!!!! Äntligen insåg Zoe nu att hon älskar Wade, att hon alltid har gjort det! Bra jobbat av Lemon att pressa Zoe till att erkänna det! Åh, det var ju verkligen på tiden att hon inser det nu! Jag hade väntat på det hur länge som helst nu! Och att hon sa det till Wade inför hela Bluebell och inte ensamma? Bäst och så jäkla fint!!! Men också pinsamt på sätt och vis. Men jag älskade det ändå, jag älskade att det var pinsamt och fint på en och samma gång. Åh vad jag är glad att Wade sa nej till att flytta och valde att stanna kvar i Bluebell. Tack gode gud för det! Även om han inte vill erkänna det, så stannar han för Zoes skull! Åh så underbart!!! Zade händer igen och när de gör det, är det för gott! Förhoppningsvis! Men jag tvivlar inte på att de är endgame, för det är de! "And yes, I know that ypu believe that we don't have a future together. But, Wade Kinsella, you are just so wrong. And I'm gonna prove it. As long as it takes. I'm not giving up." Åh, Wades ansikte när Zoe sa det där! Sååå fint, så så jäkla fint! Säsong 4 kommer att bli helt grym! ;D

 

Även om säsong 3 var sådär, så är jag ändå jättenöjd. Jag tycker att serien har tagit igen sig i den andra halva av säsong 3, därför är jag nöjd ändå trots Joel/Zoe och Wade/Vivian! Jag kan knappt vänta tills säsong 4! Men vet ni också vad det värsta är? Säsong 4 kommer inte i höst som serien alltid gjort, istället kommer det i vår 2015!!! Och bara 13 avsnitt dessutom. Jag hatar att vi måste vänta i ett halvår på säsong 4! Åh varför måste vi vänta så här länge efter vad som hänt med Zade och Lavon och George i säsongsfinalen!? Och nej, att det bara är 13 avsnitt måste inte betyda att det är den sista säsongen. Det finns faktiskt en anledning till att säsong 4 blir en kort säsong. Så vitt jag har förstått så är det för att Rachel Bilson, som spelar Zoe, är gravid med sitt första barn tillsammans med Hayden Christensen. Så därför måste de skynda på inspelningen av säsong 4 nu i sommar innan hennes mage blir synlig och stor. Samtidigt som jag hatar att behöva vänta så länge, så är jag verkligen glad för hennes skull dock! ;D

 

Jag kan knapp bärga mig tills säsong 4! Det ska bli så spännande att se vem Lemon kommer att välja och hur det går för Wade och Zoe nu när hon har sagt att hon älskar honom, att hon ska slåss för honom, att hon ska bevisa för honom att de har en framtid osv! Spännande!!!

Postat av: Hart of Dixie <333

Jag såg precis slutet av säsong 3 på Swefilmer, så jag har ingen koll på säsong 4... Så jag tänkte fråga, vet du hur man kan se avsnitten från säsong 4? För de har väl kommit ut några? För om jag skulle börja kolla på tv:n skulle jag ha missat en del...

Svar: Hej! Säsong 4 kommer i vår 2015 :)
Micaela Sundberg

2014-07-13 @ 00:29:38

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: