DATUM: 2014-03-30 / TID: 16:55:06
KATEGORI: Once Upon a Time, Sammanfattningar

Once Upon a Time 3x14 The Tower.

I måndags såg jag det senaste av Once Upon a Time 3x14 The Tower och jag gillade det massor! Det var ett riktigt bra avsnitt! Markera texten för att läsa vad jag tyckte ;)
 
The Wicked Witch aka Zelena har verkligen Snövit runt sitt lillfinger! Missförstå mig inte nu, jag älskar Snövit men ibland tycker jag att hon är så otroligt naiv. Som i detta fallet med Zelena till exempel. Varför har hon så jäkla lätt för att lita på vem som helst? Hon borde ha lyssnat på Charming som faktiskt gjorde rätt i att tvivla på Zelena. Allt Snövit bara gör är att se rakt igenom. Hon borde redan ha märkt att det är något skumt med Zelena. För hon beter sig faktiskt skumt! Det och väldigt tydligt. Sorgligt nog märker Snövit det ändå inte bara för att hon är så naiv. Det är rätt så irriterande. Men ja... hur som helst. Varför är Zelena så intresserad av Snövits baby om hon nu är det? Mår illa till mods varje gång hon ser så intresserad ut för det KÄNNS som hon är ute efter babyn, som om hon behöver babyn till något! Det hoppas jag verkligen inte. I vilket fall som helst ska det bli spännande att få veta vad hon vill egentligen!
 
Jag gillade att Regina fick tillbringa lite kvalitétid med Henry medan de andra var på jakt efter att få reda på vem häxan, som gjorde förbannelsen och raderade deras minnen av ett år, är (de vet tråkigt nog fortfarande inte att det är Zelena). Det smärtar verkligen i mitt hjärta att han inte minns henne överhuvudtaget, att han inte minns att hon också är hans mamma. Det är så oerhört jobbigt att se. Men en sak är iallafall säker; när Henry väl får sina minnen tillbaka kommer det att bli en episk reunion mellan honom och Regina ;)
 
Många scener med Hook och Emma i detta avsnittet! Och jag älskade alla, särskilt den i skogen! Snart står jag seriöst inte ut! För deras kemi är bara så förbannat exploderande! Mitt hjärta hoppar bokstavligt nästan ut från mitt bröst varje gång jag ser dem! Och Hooks lilla tal? Herregud, jag dog, fyfan vad han är så jäkla fin! Det är som Klaroline all over again! Han älskar verkligen henne, det kan man se. Det sa till och med en fyraårig pojke som vars mamma skrev om på tumblr. Jag är imponerande att pojken kunde se det. "If it can be broken, it means it still works." Hook har hopp! Many feelssssssss! Och Emmas reaktion därefter? Hon har känslor för honom också, hon kanske till och med börjar älska honom eller så älskar hon honom redan! Men hon är bara rädd för att erkänna det och sen ändå få sitt hjärta krossat. Men hon behöver verkligen inte vara rädd för Hook är den enda som verkligen har visat vem han är och fortfarande är. Till skillnad från Neal och Walsh som visade sig vara nån annan senare än den de begav sig för att vara. Jag hoppas bara att Emma inser det snart! ;)
 
Sedan så får vi inte glömma att vi fick träffa en ny karaktär i detta avsnittet; Rapunzel! Det var riktigt kul att skaparna tog med henne till serien också! Jag gillar att karaktären inte är så förutsägbar här som hon är i de flesta versioner av Rapunzel för den här gången är hon svart och har svart hår. Härligt med lite omväxling för en gångs skull, hihi. Jag gillade alla scener med Charming och Rapunzel. Skönt att hon återförenade med sina föräldrar i slutet ;)
 
Och så slutet... shit vad det var spännande! För nu vet Charming, Regina, Emma och Hook äntligen att Rumpelstiltskin fortfarande lever! Det var på tiden! Men varför är han inte kvar i buren? Förflyttade Zelena honom till en annan plats? Eller lyckades han fly? Men vilket fall som helst, ska det bli spännande nu när de vet att han fortfarande lever! Nu kan jag knappt bärga mig tills Belle får veta det också! ;D
 
Tack gode Gud att det är måndag imorgon för då kan man se nästa avsnitt 3x15. Om jag inte minns fel, så kommer tydligen den stora dödscenen i 3x15. Nu är man ju riktigt nervös för det är en av huvudkaraktärer som kommer dö och det är permenerat! Jag har redan väldigt starka misstankar om vem. Men hur som helst, trots att jag är grymt nervös så är jag samtidigt också excited för nästa avsnitt! ;)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: