DATUM: 2014-03-19 / TID: 19:00:26
KATEGORI: Once Upon a Time, Sammanfattningar

Once Upon a Time 3x13 Witch Hunt.

Då har jag sett veckans avsnitt nu och vilket bra avsnitt det var! Serien blir bara bättre och bättre för varje avsnitt! Markera texten för att läsa mina tankar :)

Många scener med Robin Hood och Regina! Jag älskade det, jag älskade varenda scen! Jag shippar dem ännu mer nu. Det finns mycket paralleler med Captain Swan (Hook & Emma) och Outlaw Queen (Robin & Regina) i detta avsnittet. Så det är väl inte så konstigt att jag shippar dem. Precis som Hook kunde läsa av Emma att hon växte upp föräldralös, kunde Robin läsa av Regina att hon förlorade Henry. Han förstår precis hur hon känner sig då han känner likadant om mamman till hans son Roland. Precis som Hook tror på andra chanser tack vare Emma, tror Robin också på andra chanser för Regina tack vare att hon räddade Roland innan från en flygande apa trots alla hemskheter som hon hade gjort innan säsong 1. Och precis som Hook ger Emma hopp och vice versa, ger Robin Regina också hopp och vice versa. Och det älskar jag! Så som en Captain Swan shipper, hur kan man inte shippa Outlaw Queen också? Och på tal om att rädda Roland, jag älskade scenen när hon förvandlade den flygande apan till en leksak och gav den till Roland. Det var hur söt som helst! Så jag förstår varför Robin Hood kom för att hjälpa Regina senare :')

Och så Wicked Witch även kallad Zelena... vilken överraskning att hon är Reginas syster! Det förväntade jag mig verkligen inte, men det var inte lika chockerande som det var när det visade sig att Peter Pan är Rumples pappa. Är det nåt som jag har slutat att förvånas över nu sen Pan, så är det släktträdet. Men till skillnad från de flesta som hatar det, så gillar jag själv det! Jag gillar att släktträdet är galet men ändå unikt i serien, det är det som gör det hela mer intressantare. Men nu tillbaka till att de är systrar... bara jag som kom att tänka på Oz där det ju finns två drottningar, den ena är god och den andra ond? Eller misstar jag mig bara? Men om jag inte har fel, så betyder detta att Regina är den goda och Zelena den onda? Det är ju ett mycket intressant twist om det nu stämmer! Och kan det vara Rumple som är Zelenas pappa med tanke på att han och Cora hade ju varit ihop förut? Det återstår att se!

På tal om Zelena... varför skickade hon tillbaka alla till Storybrooke? Och varför raderade hon hela ett års minnen från dem? Vad är syftet? Samma orsak som Regina hade i säsong 1 eller var det nåt annat? Och var inte hon lite FÖR intresserad av Snövits baby? Det är verkligen nåt som bara inte stämmer. Men det ska bli så spännande att få svar snart!

Och vart tog Neal vägen förresten? Redan som många på tumblr gissar, gissar jag också att han kanske kan ha förvandlats till en flygande apa av Zelena precis som Johan i detta avsnittet blev. Det är min enda gissning just nu.

Det var få scener med Captain Swan, men det gör inget. Serien handlar ju inte bara om dem och andra ships utan om allt annat också. So peace! ;) och förresten, är det bara jag som misstänker att Hook kanske har uteslutit något när han berättade för Charmings om memory potion, fåglar och om hur han hittade Emma och så? Jag har en stark känsla av att han inte berättar någonting! Det känns som det finns mer, det känns som han vet något som inte de andra vet. Det återstår att se om jag har rätt!

Bara jag som tycker så synd om Regina ang Henry? Det måste vara jobbigt för henne att han inte minns henne överhuvudtaget. Det måste kännas för jävligt! Men jag hoppas att Henry får tillbaka sina minnen snart för Reginas skull! För jag vet hur mycket hon älskar honom och hur mycket han betyder för henne. Och jag älskade alla scener med Regina och Emma! Kul att de samarbetade! Nu vet alla äntligen vem det var som skickade alla tillbaka till Storybrooke med inga minnen. Nu vet de att det är Wicked Witch, men de vet fortfarande inte vem hon är i Storybrooke.

Och så slutet!!! Jag blev så otroligt glad över att se att Rumple fortfarande lever! Inte för att jag nånsin hade tvivlat på det. Jag visste hela tiden i mitt hjärta att han fortfarande lever! Och det gör han också! Dessutom är han tyvärr fången hos Zelena och han verkar inte vara sig själv! Han beter sig konstigt. Vad tänker Zelena göra med honom och varför håller hon honom fången? Och betyder det att Peter Pan kanske kan vara vid liv också om nu Rumple gör det? Det hoppas jag! :)

De här två scenerna är de bästa i hela avsnittet!
Emma: It sounds a lot like the monster that attacked me in New York.
Hook: You mean the monster you were gonna to marry?
David: You were gonna marry someone!?
Hook: Did you just miss the part where I said "monster"!?

Emma: The Wicked Witch of the West? Seriously? She's real too?
Hook: Says the daughter of Snow White and Prince Charming.
 
Det slutade riktigt spännande! Kan vi inte få måndag NUUUUU!?

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: