DATUM: 2014-06-24 / TID: 00:09:44
KATEGORI: Sammanfattningar, Övriga tvserier

Make it or Break it; säsong 1 sammanfattning.

Make it or Break it | Netflix | 2009-2012 | Säsong 1 | 10 avsnitt | Medverkande: Ayla Kell, Josie Loren, Cassandra Scerbo, Chelsea Hobbs bl.a.

Jag gillar serien jättemycket! Den är verkligen en kanon serie för att vara i ABC, jag blev helt fast redan i piloten! Jag älskar sådana ungdomserier!
 
Emily, Kaylie och Payson blev snabbt några av mina favoritkaraktärer. Lauren gillar jag tyvärr inte nåt vidare. Hon är så irriterande, hon är en vidrig subba som älskar att förstöra för hennes vänner. Vilken hemsk vän. För att inte tala om vad hon gjorde mot Kaylie! Hon utnyttjade Kaylies pojkvän Carters ilska till att bli av med oskulden på en fest...! Och sedan gjorde hon så att Kaylies pappa fick veta om Kaylies förhållande med Carter på en annan fest. Det var så otroligt fult gjort! Och det värsta var att jag faktiskt shippade Carter och Kaylie. De var ju så otroligt fina ihop! Ja, tills Lauren förstörde allt. Jag shippade dem fortfarande ändå även efter att Carter var otrogen, för jag kunde bara inte låta bli för de var ju så fina och perfekta ihop. Trist att Lauren förstörde allt. Så hemsk vän! Skönt att sanningen iallafall kom ut till slut i slutet av säsongen, men samtidigt inte för det är ju slut mellan Carter och Kaylie nu på grund av det. Snyft!
 
På tal om ships, tack och lov har jag inte bara en utan TVÅ! Det andra paret är Damon och Emily. Herregud, vad fina de var ihop! Äntligen blev de ihop till slut i slutet, jag som hade väntat på det hela säsongen! Damon är en så himla snäll kille, verkligen! När Emily blev utsparkad från gymnatiken av tränaren Sasha efter att Rocks lag förlorade tävlingen pga henne, hjälpte Damon henne att bryta sig in på gymnatiken så att hon skulle kunna träna i smyg - så att hon sedan skulle kunna bevisa för tränaren Sasha att hon hade vad som krävdes för att få komma tillbaka. Damon hjälpte till och med hennes bror Brian, som sitter i rullstol, att kunna åka till mästerskapet för att se Emily tävla. Det var så himla omtänksamt gjort av honom! Vilken fin kille, och att han också är snygg är bara en bonus ;)
 
Och sist men inte minst; herregud vad mitt hjärta krossades för Paysons skull när hon blev skadad i säsongsfinalen! Hon kommer att bli lam om hon fortsätter gymnatisk så fort hon blir frisk. Åh, stackars henne! Jag kan inte ens föreställa mig hur hon måste känna sig nu! Jag tycker så synd om henne. Att tvingas se hennes dröm att ta sig till OS krossas bara för att hon är skadad nu. Men vet ni vad jag tror? Jag tror inte att det är riktigt över än. Jag tror att Payson kommer att kämpa ändå när hon väl är frisk. För känner jag henne rätt, så kommer hon inte att ge upp. Hon är alldeles för målmedveten för det. Jag hoppas iallafall för hennes skull att hon kommer att ta sig igenom det tillslut ;)
 
Spännande med säsong två nu! ;D

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: