DATUM: 2014-07-29 / TID: 01:31:02
KATEGORI: Sammanfattningar, Under the Dome

Under the Dome 2x04 Revelation.

Vilket spännande avsnitt det var! Sen i tisdags har jag sett det här fyra gånger och det var fortfarande lika bra varenda gång! Äntligen fick man ju svar på några frågor ang Melanies förflutna! Markera texten för att läsa mina tankar ;)
 
Äntligen vet man lite om Melanie nu som man länge har väntat på! Det är fortfarande en del hel frågor kvar som vi inte har fått svar på ännu, men vi fick åtminstone svar på det mesta. Nu vet man att hon verkligen är Melanie Cross och inte nån dubbelgångare och vad som hände henne i 1988. Tydligen så var Sam, Lyle, Pauline och Melanie de ursprungliga fyra händerna! Snacka om hur överraskad jag faktiskt blev, för detta hade jag ju inte förväntat mig! Man fick även veta att på den tiden så var Sam och Melanie ihop. Hur weird är inte det? Sam är ju typ 40+ nu medan Melanie inte har åldrats alls sen 1988. Äntligen vet man nu också vad Sam pratade om i förra veckans avsnitt med Lyle "You made a promise 25 years ago to make sure that what we buried stayed buried." Som jag misstänkte, så var det Melanie som de begravde. Ja, det som hände henne var att hon dog. Hon försökte skydda ägget som de ursprungliga fyra händerna hittade och då knuffade nån henne och hon slog sig i huvudet och dog omedelbart. Man såg inte vem det var. Det var antingen Sam eller Lyle för Pauline stod kvar och flippade ur. Min gissning? Sam! Jag ska komma till varför sen sist.
 
Man vet även också nu att Melanie också kom ifrån Zenith precis som Barbie innan hon och hennes familj flyttade till Chester's Mill. Det måste vara därför som de känner igen varandra. De måste helt klart ha känt varandra i Zenith 1988. Men de kan bara inte placera hur och varför de är så bekanta för varandra. Hur är det möjligt att de båda kom ifrån samma stad? De har en koppling till varandra, men vad? Det kan inte vara en tillfällighet heller att de båda nu befinner sig i Chester's Mill samtidigt! Så många frågor!
 
Rebecca hatar jag bara mer och mer för varje avsnitt som går! Big Jim också! Jag bryr mig inte ett skit om att han tvekade om utrotningsplanen. Men mest Rebecca! Hon är ju verkligen helt jäkla sjuk! Hon vill verkligen döda folk! Snacka om vilken jäkla självisk diktatorisk hon är! Nu vet man ju åtminstone att när hon röstar, så röstar hon inte på demokrati. Hon är så diktatorisk! Inte konstigt att Big Jim och Rebecca är BFFs nu, de är ju så lika varandra! Skönt att de sitter i fängelset nu. Hoppas det håller länge, för de förtjänar så inte att vara fria! Inte efter vad de var sååå nära på att göra med viruset! Vem vet vilket nästa steg det skulle bli om de fick vara fria? Det är bäst för dig, Phil, att du håller dem inlåsta jävligt länge!
 
Nu vet man även också hur det kom sig att Juniors mamma fortfarande lever. Tydligen så fejkade hon hennes död och Lyle och pastorn Coggins (ja, minns ni honom? Den galna pastorn som gick på droger?) hjälpte till med det. Intressant! Och hon kan tydligen se in i framtiden! Vilket förklarar varför hon målar dessa konstiga målningar och sånt. Så intressant! Jag hoppas att Junior får träffa henne snart, för det märks ju verkligen att han så gärna vill träffa henne.
 
Bara jag som tyckte att Julia var så barnslig i detta avsnittet? Hon betedde sig som en irriterande och jobbig tonårig. Självklart förstod jag varför hon betedde sig så. Det som Big Jim och Rebecca försökte göra är ju fel! Att bestämma vem som får leva och vem som ska dö? Inte okej. Visst. Jag står på Julias sida i detta. Men det faktum att hon typ snackade skit om eller klagade på Barbie med Sam? Inte okej. Jag mådde dåligt i slutet när Julia inte lät Barbie komma in - på grund av en lögn som Big Jim spred! Om att Barbie var med på detta om viruset. MEN DET VAR JU BULLSHIT! Barbie var aldrig ens med på detta. Eller jo, han var typ med på utrotningsplanen, men han visste för fan inte om viruset. Han har varit med barnen hela dagen och hjälpt Melanie. Jag blev faktiskt chockad att Julia trodde så lätt på Big Jim. Liksom vad var det här!? Jag trodde att hon var bättre än så! Har hon glömt att Big Jim är en fet lögnare? Han spred ju lögner om Barbie och försökte hänga honom i förra säsongen! Hur kunde hon tro på Big Jim istället för att snacka med Barbie om det och låta honom få en chans att förklara sig? Så besviken på hennes beteende. Åh vad jag dog när hon inte lät Barbie komma in. Hans ansikte, äsch vad hemskt det var att se. Åh jag hatar verkligen den spänningen mellan dem! Jag hoppas att de blir okej i nästa avsnitt! Det enda som jag älskade med Julia i detta avsnittet var när hon konfronterade Big Jim inför alla på Sweetbriar och när hon knuffade Rebecca. Älskade att hon var så badass i båda ögonblicken! :)
 
Också precis efter att Julia inte lät Barbie komma in, så försökte Sam kyssa henne! Snacka om hur rädd jag blev att de faktiskt skulle kyssas! Men nej, hon avvisade kyssen snabbt innan det ens hände! Blev så glad att hon avvisade honom! Gudskelov! Hon är ju för sjutton fortfarande ihop med Barbie - och de är ju meant to be, okej?! Ha, Sam!
 
Och slutet!!? I FUCKING KNEW IT!!!! Det var Sam som dödade Angie! Äntligen vet man nu vem mördaren är! Han har färska märken efter Angies naglar. Åh, jag visste fan det! Jag har alltid vetat sen början att något inte står rätt till med Sam och jag har alltid misstänkt honom också som mördaren! Nu när man vet nu att det var han som dödade Angie, så tror jag därför att det också var han som knuffade och dödade Melanie. Och vet ni också vad jag tror mer? Han vill döda de fyra händerna. Han dödade ju Angie som var en av de fyra händerna! Så då är Junior, Joe och Norrie kvar. Åh Gud hjälpe dem! Och Gud hjälpe Julia också! Hon umgås ju för tusan med en mördare. Nu är jag verkligen rädd för hennes säkerhet. Vem vet vad Sam tänker göra mot henne senare? Jag tror att anledningen till att han ens umgås med henne är för att hon är the monarch. Han vill nog döda henne. Så ja, nu är jag oroad!
 
Äntligen kan man se nästa avsnitt redan idag! Jag längtar! ;D

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: