DATUM: 2014-01-31 / TID: 10:37:00
KATEGORI: Citat, Gifs, Sammanfattningar, Övriga tvserier

Threshold.

Jag såg det här avsnittet 4x07 Threshold i ondags som jag nämnde om igår. Och jag liksom bara måste få skriva av mig om det här avsnittet. Jag grät nonstop i över en timme. Det var ett jävla sorgligt och hjärtkrossande avsnitt! Så här har ni mina tankar. VARNING FÖR SPOILERS!
 
Jag visste redan långt innan att Jim skulle dö då jag hade sett det avsnittet (4x06 Imaginary Friends and Enemies) tusen gånger när det var på tv för några år sedan. Men avsnittet efter, alltså hur det gick efter att han dog, hade jag aldrig sett innan. Så ni kan bara föreställa er hur det här avsnittet krossade mitt hjärta nu när jag äntligen såg det för första gången i onsdags. Och jag grät nonstop under hela avsnittet och lite längre efteråt så att jag till slut fick huvudvärk! Till och med min mamma hörde mig snyfta högt också så att hon vaknade av oro och frågade hur det var med mig. Jag bara pekade på tvn och fulgrät, haha.
Och Jims begravning!? Herregud. Först var det så fint och så härligt på ett sorgligt sätt i början när alla bara dansade i äran till honom men sedan i slutändan blev det bara tragiskt och sorgligt att det inte var roligt längre att se alla dansa. Och Melinda på vis och sätt blockerade hennes gåva så hon kunde därför inte se Jim eller andra spöken sen han dog under några dagar - förrän alla började dansa på Jims begravning. Då såg hon honom äntligen. Och då blev det bara ännu jobbigare och mer känslosamt att se! Hur hon stod där, helt förstörd, och bara var glad att se honom trots att han var död. Och de dansade. Jag var bara så helt förstörd av att se allt det här!
 
Och efter begravningen när Melinda försökte få Jim att gå över, så vägrade han blankt. Han ville stanna med henne. Alla scener efter begravningen var bara jobbigt att se! De kunde inte röra varandra, hålla om varandra eller ens kyssa varandra. De kunde bara prata med varandra. Det var allt som de kunde göra. Så jag kunde fullständigt förstå varför Melinda envisades så med att få Jim att gå in i ljuset. För det var ju bara jobbigt för henne att ha honom runt där när allt de bara kunde göra var att prata med varandra och för att han faktiskt var död. På det sättet skulle hon aldrig kunna gå vidare alls. Och hennes tal senare? Så hjärtkrossande! "Maybe she was scared. So scared that her whole life she would never be truly loved, not completely. Not for really who she was. Maybe now she see's that she was loved in that way and that it was real. And then once you've had that kind of love, it never goes away. It just gets stronger. And it means that she can move on. And so can you."
 
Och så i slutet... jag bara what?! Jag visste också långt innan att Jim skulle gå in i Sams kropp, men jag visste inte att det skulle resultera i att han glömde Melinda. Det var ännu hemskare att se! Så att jag blev därför bara ännu mer förstörd! Tänk dig att veta att din makes själ har gått in i en annan kropp men han ändå inte minns dig!? Bara så hemskt! Och tänk er hur jobbigt jag sedan hade det att se resten av säsongen med Jim som inte minns något :'(
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: