DATUM: 2014-01-16 / TID: 19:02:19
KATEGORI: Sammanfattningar, The Originals

The Originals 1x10 The Casket Girls.

Till att börja med, är jag så glad att The Originals äntligen är tillbaka igen! Jag såg just det senaste avsnittet 1x10 The Casket Girls och det var så sjukt bra! Serien blir ju bara bättre och bättre, det händer alltid så mycket saker. Det händer så mycket i seriens säsong 1 än vad det gjorde i The Vampire Diaries säsong 1. Iallafall så känner jag. Markera texten för att läsa mina tankar ;)
 
Alla scener med Cami var riktigt spännande när Davina hjälpte henne med att minnas allt. Alltså oj vad den där bruden är tuff! När hon hotade Klaus i slutet om Josh och Davina, blinkade hon inte ens för en sekund! Hon är tuff! Och det gillar jag! Det behövs verkligen flera tuffa tjejer i serier ;)
 
Och på tal om Josh och Davina... fan vad jag älskar deras vänskap! De växer i mina ögon och de är ju underbara tillsammans! Om Josh inte vore gay, så hade jag shippat dem romantiskt! Jag älskade deras kramar i detta avsnittet, bara så jävla sött! Mer av deras vänskap, tack!
Och fyfan vad jag grät när Tim dog. Det var så tragiskt. Liksom varför!? Jag som ville se mer av honom och Davina tillsammans. Fan vad surt att jag aldrig kommer att få se det nu! Stackars Davina! :(
 
Jag älskade alla scener med Elijah och Hayley. Jag älskar dem mer och mer för varje avsnitt som går! De har helt fantastisk kemi! I den första scenen... Jäklar! Så mycket sexuell spänning, wow! Kan det inte hända nåt där snart!? Och nu är jag rädd för hur Elijah kommer reagera när han får reda på vad Hayley har gjort bakom ryggen på honom. En sak är iallafall säker; det kommer verkligen inte bli en kul reaktion att se. Men även om det inte blir det, så kommer Elijah att förlåta henne förr eller senare. För det är ju sådan han är. Så jag är inte orolig. Allt kommer att ordna sig i slutändan om Elijah nu skulle bli arg på Hayley!
 
Tack gode Gud att Davina inte dog på riktigt! Jag blev ju fan rädd där ett tag! Men då fick man reda på att Elijah och Marcel hade fått hjälp av en häxa med en skydd-förtrollning på Davina då de inte kunde lita på Klaus, då blev jag så lättad! Tack och lov för det! Det var verkligen så fan smart gjort av båda! Fast jag önskar att de hade tänkt på Tim också då de visste hur mycket han betydde för henne. Men hur skulle de kunna veta att Klaus hade förgiftat vattnet? Det fick gå som det gick. Tragiskt!
 
Och fan vad spännande det slutade!!! För nu är Celeste hittad! Och fan vad chockad jag blev över Davinas målningar för jag hade inte förväntat mig att det var Celeste som hon hade målat av! Undra vad det är med den döda tjejen som dessutom också var Elijahs gamla kärlek? Vilken överraskning! Och nu kommer något hemskt att hända som Davina har sagt! Undra vad?! Nu är jag lite nervös! Och det ska bli så spännande att se Thierry och Rebekah jobba som ett team! Undra vad de ska hitta på? :)
 
Jag längtar som en galning tills nästa avsnitt nu! Spännande saker på gång! ;D

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: