DATUM: 2014-01-06 / TID: 21:43:26
KATEGORI: Film

Dirty Dancing 2 Havana Nights (2004).

Dirty Dancing 2 Havana Nights såg jag just nyss och den är fortfarande lika underbar! Den har alltid varit en av mina absolut favoritfilmer. Den är en förbannat vacker och underbar film som jag aldrig kommer att tröttna på att se om och om igen. Otroligt vacker och gammaldags miljö för att vara 1958, sexiga kubanska danser och sånt. Diego Luna och Romola Garai har grymt fin kemi också och jag älskar Javier och Katey tillsammans. De är bara perfekta! Skådespeleriet är också ett stort plus! Älskar ni dansfilmer så rekommenderas denna verkligen! För den är tveklöst en av de bästa filmerna som nånsin gjorts - och att den bygger på en sann historia är bara ännu bättre! ♥
 
När 18-åriga amerikanskan Katey Miller flyttar till Havana med sina föräldrar i november 1958 förväntar de sig att hon ska frotteras med överklassungdomarna. Men när hon träffar den lokala kyparen Javier förändras allt när han introducerar henne för den sensuella kubanska dansen och musiken. När han blir av med sitt arbete indirekt på grund av henne övertalar Katey honom att de ska ställa upp i en stor danstävling och vinna så att han har råd att ta sin familj till Amerika.
 
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: