DATUM: 2014-01-10 / TID: 18:58:32
KATEGORI: Bloggutmaning 365

10 av 365; Barndomen.

VECKA 2 - BARNDOMEN
006. Vad var populärt när du var barn?
007. Hur var du som barn?
008. Var det något du gillade som barn som räknades "höra till det andra könet"?
009. Om du fick chansen att gå tillbaka till att vara barn igen, skulle du ta den?
010. TIPSA OM EN LEK DU LEKTE SOM DU TYCKER BARN IDAG BORDE TESTA PÅ OCKSÅ.
011. Hiss & Diss - Händelser från barndomen.
012. 5 leksaker du tyckte extra mycket om som barn.
 
Tack gode jävla Gud att jag födde på 90-talet och inte på 00-talet! För jag har märkt att dagens barn idag inte leker lika mycket längre som barnen gjorde på 90-talet, vilket är så jävla trist tycker jag. Nu menar jag inte att ALLA barn inte leker mycket. Men de flesta, ja. De som inte leker sitter bara vid datorn, tittar på tv, spelar tvspel och sånt som har med teknik att göra och så får de också deras första mobiler redan vid typ fem års ålder. Trist att det är så här nu och inte som på 90-talet. Men ja, hur som helst...
När jag var barn, var jag ofta ute och lekte mycket. Jag hade även en hörande bästa vän, som också var granne, som jag lekte mycket med också. Jag brukade leka kurragömma, katt- och musjakt och kull (kallas det så? Ni vet, när en person jagar många personer och "slår" en annan på armen och då är den personens tur att jaga dom andra och så vidare. Kallas det kull?) med mina kompisar. Och så lekte jag mycket med Barbie också. Och när det var vinter, så åkte vi alltid pulka på backarna eller gjorde snögubbor och sånt. På somrarna badade vi mycket och lekte eller gungade eller hoppade hopprep osv osv. Och massor mer! :)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: