DATUM: 2014-02-27 / TID: 13:57:58
KATEGORI: Sammanfattningar, Teen Wolf

Teen Wolf 3x20 Echo House.

Jag såg just det senaste avsnittet av Teen Wolf 3x20 Echo House nyss och jag älskade det! Vilket spännande avsnitt! Jag älskade att avsnittet var stor fokus på Stiles på mentalsjukhuset! Älskade varenda minut! Serien blir ju bara bättre och bättre och mer och mer spännande! ;D
 
Fy fan vad jobbigt det var att se när Stiles pappa lämnade av honom på mentalsjukhuset! Rättare sagt, det är alltid jobbigt att se känslosamma scener mellan dom två! Deras relation är bara... för jävla fin så att jag bara vill krypa in i min säng och gråta! Det är bara så fint att se hur mycket Stiles pappa älskar sin son och vice versa! Deras adjö-kram... jag kan inte! För känslosamt! Också när Stiles pappa plötsligt inte kunde hålla sig längre och flippade ur och ville ta med Stiles därifrån mentalsjukhuset direkt, det var väldigt jobbigt att se! Vad jag hatar ibland att ha empati! Och hahaha vad jag skrattade när det nämndes att Stiles inte kan sova utan sin speciella kudde, fyfan jag dör vad söt!
 
Nåt annat som också var jobbigt att se var när alla andra pratade om olika sätt att döda eller rädda Stiles! Det är verkligen inte kul då han är min största favorit i serien och att se de andra prata om att ens döda Stiles är bara så grymt mot mig - och alla andra Stiles fans! Jag blir bara mer och mer räddare för varje avsnitt som går att Stiles kan vara karaktären som ska dö senare i finalen som det har sagts! Verkligen, verkligen livrädd! För helt ärligt talat så tror jag faktiskt inte att jag ens kan fortsätta att se serien om det är Stiles som dör. Det går bara inte att föreställa sig serien utan honom. Det går bara inte, okej! Mer om det kommer sen sist.
 
Stiles och Malia? Jag gillar det, överraskande nog! Glad att Stiles äntligen fick till det till sist! Och det är heller inte så ofta att han har ett kärleksintresse! Men jag önskar ändå att det var Lydia som han förlorade oskulden till och inte Malia som en Stydia shipper jag är! Men kan man inte få Stiles och Lydia nu, då kan man lika gärna shippa Stiles och Malia! Vore inte så dumt faktiskt! Alla deras scener ihop var ju jättesöta särskilt "örfilen", duschen och kyssen och de var också söta ihop! Så varför inte? För det kom en scoop nyligen där det sas att det finns inget romantiskt i Stydia fronten än. Så då därför kan man lika gärna få Stalia nu och det är jag faktiskt okej med! Bara så länge det blir Stydia senare, ja ;)
 
Oj vad spännande det var när Stiles och Malia hittade nogitsunens grav i källaren på mentalsjukhuset! Samma nogitsune som tar över Stiles till och från! Fan vad irriterad jag blev när de hittade ett foto från nogitsunens ficka och Stiles såg så chockad ut och sa "Jag ska ta detta till Scott" och då kom Oliver, Stiles "cellkompis", och förstörde allt med en elpistol. Jag blev irriterad för att man aldrig fick se vad det är på fotot. Varför, varför måste det sluta så spännande med att man inte får se fotot!? Jag hatar det!!! Fast det var egentligen inte Oliver utan nogitsunen som hade tagit över hans huvud. Bara för att försöka att få Stiles att släppa in honom. Han fick Oliver att nästan döda Malia innan Stiles slutligen gav upp och lät nogitsunen komma in i honom för att skydda Malia. "Fan också!!!" var min första tanke. Nu har nogitsunen tagit över Stiles efter att han har varit "fri" hela avsnittet. Fan, fan, fan. Hur ska detta sluta nu!?
 
Och så slutet! Det visade sig att det finns ett sätt att driva ut nogitsunen från Stiles och det är att han måste ändra värdkroppen. Alltså Stiles egen kropp, om man har uppfattat det rätt. Så vad betyder det? Jo, Scotts exakta ord "Att förvandla honom till en varulv". Min första tanke? Hoppas verkligen att det finns ett annat sätt. Men eftersom han är min största favorit i serien och jag bara inte kan tänka mig serien utan honom, så säger jag "Ja!" till att Scott ska förvandla Stiles till varulv. För hur mycket jag än hellre vill ha Stiles kvar som människa, så vill jag mycket hellre ha honom som varulv än död. Så. Om att förvandla honom till varulv är det ENDA sättet för att rädda Stiles, då är det bara att köra på! Det är all right med mig!
 
Gud vilket spännande avsnitt, verkligen! Det blir bara mer skrämmande och mer spännande men ändå väldigt begripligt för varje avsnitt som går till skillnad från första halvan! Bara fyra avsnitt kvar! Nu är jag verkligen rädd på riktigt!
Postat av: Anonym

Intressant att läsa dina tankar! Efter att ha läst teorier på tumblr tror jag främst att Stiles inte kommer bli varulv. De har sagt flera gånger att de vill ha kvar honom som människa, så det lär ju inte hända, trots att de i serien leker med tanken för att få reaktioner. Jag tror heller inte att Stiles kommer dö, utan Allison. Hon har betett sig väldigt skumt och knappt synts mycket under 3B. Hon blev aldrig undersökt av "de fem" och efter att ha läst lite tror jag hon på något sätt är den riktiga nogistunen. Hon kanske är den som kontrollerar Stiles..

Jag läste även något om att det sagts i serien att man kan locka fram nån slags genom att säga det riktiga namnet. Eftersom Stiles namn aldrig varit sagt kanske det kan vara ett sätt att få honom tillbaka till sig själv igen.. Hm, jag vet inte riktigt!

Lite intressanta teorier att spektulera kring bara! Vad tror du om det här?

Svar: Ja, jag har börjat misstänka också att det kanske kan vara Allison som dör. För det börjar verkligen märkas nu att hon beter sig mer och mer skumt och så har hon ju inte synts till så mycket under 3B som du sa. Du har rätt i att hon aldrig blev undersökt av de fem, det har jag inte tänkt på förrän nu när du sa det. Så ja, hon kan kanske möjligen vara den riktiga nogitsunen som kontrollerar Stiles. Riktigt intressanta teorier! :O
Ja, jag läste det nånstans också - om att man kan locka fram nån slags genom att säga det riktiga namnet. Vilket jag också tror att det kan vara ett sätt att få tillbaka Stiles. För det har sagts att vi ska få veta Stiles riktiga namn i 3B. Så därför tror jag starkt på att det är hans riktiga namn som kommer att ta tillbaka den riktiga Stiles. Det hoppas jag på iallafall ;)
Micaela Sundberg

2014-02-27 @ 20:50:24
Postat av: GeMina Arts

Sv: Tack så mycket! :) Självklart gör vi såna beställningar! :) Det är bara att du hojtar till om du skulle vara intresserad.

2014-02-28 @ 16:55:52
URL: http://geminaarts.blogg.se
Postat av: Celine

Älskar din header! Så många serier, skådisar och filmer som jag gillar!

Svar: Åh, vad kul att du gillar headern! ;) blir glad av att höra det då jag verkligen har lagt ner mycket jobb på den! ;)
Micaela Sundberg

2014-02-28 @ 17:29:58
URL: http://celinelf.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: