DATUM: 2014-02-12 / TID: 22:51:38
KATEGORI: Sammanfattningar, Teen Wolf

Teen Wolf 3x18 Riddled.

Igår såg jag det senaste av Teen Wolf 3x18 Riddled - och jävlar vilket jävla bra och skrämmande avsnitt! Säsongens bästa avsnitt hittills! Jag älskar verkligen fullkomligt att Stiles äntligen har fått en riktigt storyline nu som han inte hade haft innan och att han är i centrum av 3B. Det är det bästa som nånsin har hänt serien, enligt mig! Ni som slutade titta på serien före säsong 3 började eller efter 3A och älskar Stiles; jag tycker synd om er. För ni har verkligen gått miste om en riktigt bra storyline, den bästa rättare sagt, hihi. Och ledsen för bara bilder på Stiles, men jag kan inte hjälpa det. Hans nya storyline är bara så min nya favorit! Markera för att läsa vad jag tyckte ;)
 
Till att börja med, alla scener med Stiles innan han blev hittad var bara så hemska och jobbiga att titta på! Jag grät och led med honom. Det var ju ren tortyr att se honom så här! Fina, rara Stiles! Och när läkaren skulle köra tester på honom för att se om han led av samma sak som hans mamma gjorde innan hon dog? Det var jobbigt.
Och jag bara måste säga hur fantastisk Dylan O'Brien är som skådis! När han låg där på bordet först, så såg man att det var Stiles. Samma Stiles som vi har älskat sen början. Samma Stiles som vi har sett igenom de första säsongerna. Men så fort han öppnade ögonen, såg man direkt att det inte var han bara av att se hans läskiga ansiktsuttryck, hur han förändrades bara så där och att hans mörka ande har tagit över. Han var så otroligt skrämmande! Och när han sa "Hotar du oss?" till Kiras mamma och hånlog lite? Han var typ så ond. Jag kände inte ens igen honom. Det var inte den goda Stiles. Det var en annan Stiles, den onda. O'Brien är en fullkomligt helt jävla otrolig skådis! Han förtjänar en Emmy eller en Oscar för hans rollpresentation. Jag skojar verkligen inte.
 
Och apropå Stiles och hans mamma... det är bekräftat nu att han lider av samma sak som hans mamma led av innan hon dog. Jag vet inte vad sjukdomen kallas, kan nån upplysa mig? Hur som helst,.. min bästa gissning? Med tanke på att Stiles nu lider av samma sjukdom som hans mamma led av och har en mörk demon i sig, så har jag börjat misstänka nu att hans mamma också kan ha varit övernaturlig och hade en demon i sig innan hon dog. Precis som Stiles går igenom just nu. Och OM det nu är så, så är jag verkligen orolig nu att det kanske kan vara Stiles som är den huvudkaraktären som ska dö sen i slutet av säsongen då Jeff Davis har sagt att en huvudkaraktär som vi älskar kommer dö. Jag är så rädd nu. För jag vill inte att han ska dö! Han får ABSOLUT inte dö! Min fina Stiles får inte dö, okej!?
Och en sak till... är det bara jag som dog fullkomligt när det blev bekräftat att Stiles lider av samma sjukdom som hans mamma? Hans pappas ansikte när det blev bekräftat... herregud! Det blev plötsligt så otroligt tungt i luften för mig när han bara stod där och såg så ledsen och förtvivlad ut! Stackars honom! Det finns ju för tusan inget botemedel mot sjukdomen. Jag kan verkligen inte föreställa mig hur han måste känna sig nu när han vet att hans son har samma sjukdom som hans fru hade. Så hemskt! :'(
 
Om de inte skulle kunna rädda Stiles och det inte fanns nåt annat alternativ, så vill jag att Scott ska bita Stiles så att han kan bli en varulv. Som Scott också har erbjudit sig att göra när de pratade på sjukhuset innan läkaren började köra tester på Stiles. "Stiles, if you have it, we'll do something. I'll do something." Även om jag vill gärna ha Stiles kvar som människa, så vill jag mycket hellre ha honom som varulv än död! Kan bara inte se honom dö, det går inte!
Apropå Scott och Stiles... när Scott sa "Stiles, if you have it, we'll do something. I'll do something." då dog jag som fan! Hur de såg sorgset på varandra, hur Scott fällde en tår, hur Stiles drog Scott till sig för en kram, hur de kramades, hur de grät medans de kramades och hur Stiles pappa och Scotts mamma tittade med sorgsna blickar på dem när de kramades. Så fint men så jävla ledsamt också! Jag älskar deras vänskap! Their friendship är pure! 
 
Så Barrow utnyttjade tydligen Kiras räveld för att få in nugitsune, eller demonen eller vad man nu ska kalla det, i Stiles. Varför? Och varför valde demonen just Stiles av alla? Vad fan var det som hände där vid fabriken med Derek och Scott?!
Vad är det som Lydia hör hela tiden!? Det gör mig verkligen riktigt skärrad! Och varför skrek hon i bilen?
Och innan Stiles blev hittad av Scotts föräldrar, vad tusan menade demonen med att de försöker rädda hans liv? Varför och från vad? Från att dö som hans mamma av sjukdomen? Eller är det nån annan orsak? Är det därför Stiles har demonen i sig för att inte dö? Isåfall varför, som sagt? Det får mig konstigt nog att tro att demonen kanske kan vara,.. Stiles mamma? Knäppt jag vet, men vem vet? Och vad betyder siffran 5?
Och vem menade Kiras mamma när hon sa att om Oni inte kunde besegra demonen i Stiles, så känner hon någon som kan. Kan det kanske vara Kira, tro!? Det måste vara anledningen till att Kira är rätt så viktig i 3B.
Så många frågor! Men jag är inte orolig för vi kommer att få svar, frågan är bara när? Alla de här frågorna gör mig bara galen! Jag vill ha svar! Men det är bara att ha tålamod. Även om det är irriterande jobbigt att ha så här många frågor! Och serien är bara så oerhört spännande nu! ;D
 
Jag kan fan inte vänta att se nästa avsnitt! Serien är bara så oerhört spännande och så sjukt scary med Stiles och allt! ;D

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: