DATUM: 2014-02-03 / TID: 23:24:36
KATEGORI: Sammanfattningar, Övriga tvserier

Ghost Whisperer säsong 4 sammanfattning.

Jag blev klar med säsong 4 av Ghost Whisperer i lördags och denna säsongen har seriöst varit den mest hjärtkrossande säsongen om man tänker på lovestoryn med Jim och Melinda. Helt fantastisk säsong! Så här är min sammanfattning. Som vanligt måste jag varna er för spoilers! ;)
 
Handlingen: Ibland innebär slutet en ny början. I den fjärde säsongen av Ghost Whisperer får Melinda (Jennifer Love Hewitt) och Jim (David Conrad) uppleva döden på nära håll men samtidigt får deras förhållande en andra chans. Följ med Melinda och upplev hur hon och hennes vänner ställs inför den slutgiltiga prövningen i denna fullmatade 6-disc utgåva.
 
Bästa avsnittet: Det är jättemånga avsnitt som har varit grymt bra, men den här gången tänker jag bara välja två avsnitt nu; 4x07 Threshold och 4x18 Leap of Faith. Herregud, jag grät nonstop i 40 minuter till det sjunde avsnittet. Sjukt ledsamt men ändå helt grymt bra avsnitt! Så många fina moments! Och sen så har vi det 18:e avsnittet där Jim äntligen fick tillbaka alla hans minnen. Ni anar inte hur överlycklig jag blev när det hände! När det väl hände, fick vi gå igenom en massa flashbacks från säsonger 1-3 och då fick jag gåshud som fan! Hela Jim/Sam och Melinda saken har varit en fantastisk story ja men också ganska jobbig att följa. Ni vet ju hur mycket jag älskar Jim och Melinda. Så därför tyckte jag att det var sjukt jobbigt när Jim inte mindes Melinda. Så ni kan nog förstå varför jag tycker att 4x18 är ett av de bästa avsnitten i denna säsongen! ;)
 
Bästa karaktären: Jim, Melinda och Eli! ;)
 
Värsta karaktären: Sam när han fick veta Melindas gåva senare i säsongen. Då blev han en riktig skitstövel mot henne! Han var så elak! Så ni anar inte hur lättad jag blev när Jim väl fick tillbaka sina minnen, för då blev vi ju av med denna skitstöveln!
 
Snyggaste karaktären: Fortfarande Jim! Som jag har sagt en gång tidigare; han är bara så charmig, så perfekt, så omtänksam, så snäll och så underbar. Den finaste maken man kan ha. Melinda är en lycklig tjej! :)
 
Bästa paret: Jim och Melinda! Ännu en gång; hur kan man INTE älska dem? Det går som sagt inte att beskriva hur mycket jag älskar det paret! Jag vill ha ett äktenskap som deras, helt enkelt!
 
Värsta paret: Inget.
 
Bäst i säsongen: Elis ankomst; han är så sjukt rolig och en härlig karaktär! Och när Jim fick tillbaka sina minnen senare. Då befann jag mig i en enda stor lyckobubbla! Och när Jim friade till Melinda utanför hennes antikaffär och så Jims och Melindas andra lilla bröllop! Och massor mer!
 
Värst i säsongen: När Jim dog, hans begravning och så hela saken med Sam när han väl fick veta Melindas gåva. Varför vet ni redan då jag just skrev om det. Och så Payne som inte var med mer efter 4x01. Jag saknar honom!
 
Övriga kommentarer: Wow, säger jag bara! Säsong 4 har varit den mest hjärtkrossande säsongen att följa. Jag grät mycket under hela säsongen på grund av hela saken med Jim/Sam och Melinda. Det har inte bara varit hjärtkrossande utan det har också varit en fantastisk och intressant säsong att följa! :)
 
Betyg: 5/5

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: