DATUM: 2014-02-04 / TID: 22:34:59
KATEGORI: Bloggutmaning 365

32-33 av 365; Sociala medier.

VECKA 5 - SOCIALA MEDIER 
027. Är du noga med vad för slags bilder och information du delar med dig av (och inte) på sociala medier?
028. Finns du på några andra ställen än bloggen som du vill göra lite reklam för?
029. Vilken Facebooktyp är du, och hur många av de 12 typerna finns bland dina facebookvänner?
030. Om du bara fick välja ett socialt medium att vara på, vilket skulle det bli?
031. Länka till en person / företag som du tycker sköter sig bra i sociala medier
032. Hiss & Diss - Sociala medier
033. 5 slags statusuppdateringar / inlägg du stör dig på på sociala medier
 
032 Hiss & Diss - Sociala medier.
Hiss: Man kan träffa många trevliga människor att prata med. Man kan få många vänner på nätet. Man kan dela med sig av nåt. Man kan bli inspirerad av allt som nån skriver. Man behöver inte köpa tidningar, man kan läsa nyheterna eller nåt på Internet istället för det skrivs överallt! Diss: Det är väldigt beroendeframkallande. Mycket näthat. Bloggbråk. Det kan finnas farliga människor som våldtäktsmän, mördare, barnpedofilare osv ute på nätet som ljuger om vem de är egentligen eller ljuger om deras ålder och så. Man måste tänka på vad man skriver om.
 
033 5 slags statusuppdateringar / inlägg du stör dig på sociala medier.
1) När man skriver nåt som får denna personen att verka perfekt och ha ett perfekt liv. Sånt får mig bara att må dåligt, att känna att jag har ett uselt liv och att känna mig lat. Det är INTE okej. 2) När någon bråkar offentligt tex på facebook. Det är bara inte trevligt. Jag själv var en av dom personerna som gjorde så förut varje gång jag bråkade med nån. Jag skäms verkligen för det, men man kan inte göra allt det ogjort. Jag har slutat med sånt för längesen nu, tack och lov. 3) Det är faktiskt tråkigt med vardagliga inlägg om tex vad man ska göra, har gjort eller nåt även om jag verkligen inte är bättre själv då jag gör sånt jämt. Det är bara svårt att låta bli, helt enkelt. Haha. 4) När nån skriver ett låtsas språk. Det avskyr jag verkligen! Tex "Asså jah ska gå å se n film nu å ha de mysigt." Och 5) när nån lägger upp en egobild varje dag. Det behöver man väl inte göra varje dag?! Man vet ju hur de ser ut xD

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: