DATUM: 2014-12-19 / TID: 18:28:52
KATEGORI: Sammanfattningar, The 100

The 100 2x07 Long Into an Abyss.

Jag såg The 100 2x07 Long Into an Abyss idag på lunchen på jobbet och vilket spännande avsnitt! Ja, jag kunde inte vänta tills nu så jag såg därför det på lunchen istället, haha. Markera texten för att läsa vad jag tyckte! :)
 
YAY för Lincoln! Så jäkla överlycklig att han klarade sig och att han är tillbaka igen. Jag var seriöst så jäkla rädd ett tag att han faktiskt skulle dö! Han dog ju nästan två gånger för sjutton i detta avsnittet. Inte jäkla kul att skrämma mig sådär! Så jag är bara så lättad och glad nu! Jag må shippar Bellamy och Clarke lika mycket som jag shippar Lincoln och Octavia, men det är ändå Linctavia som är, jag citerar Ricky Whittle som spelar Lincoln: "Lincoln and Octavia are the true romance of this season and this series. They're the ones who really have this true romantic connection." Så ja, Linctavia vinner utan tvekan med hästlängder över Bellarke, jag bara älskar dem så mycket! Jag fällde ett par tårar av total lycka när Lincoln äntligen kom tillbaka till livet och sa "Octavia". Many feels! Tack gode Gud för det! Jag ser fram emot att se mer av Linctavia i denna säsongen om vi ens får det! ;)
 
Det där stället i väderberget... bara sååå creepy! De där människorna är ju helt jävla sjuka i huvudet! Så fruktansvärt och de förtjänar seriöst inte att leva! Nu är jag dock lite orolig över presidenten. Hur länge kommer det att dröja tills han går med på att döda de 47 ungdomarna (de av 100 som sitter fångade på det där stället) som hans son och den där doktortjejen vill bara för att de andra drygt 300 personer ska kunna leva? Gode gud, jag hoppas för allas skull att presidenten inte ändrar sig och att han håller fast vid att de 47 inte ska dö? Som sagt, det är bara creepy där! Till och med folk! Hoppas att Monty, Jasper och de andra lyckas rymma snart som de nu planerar att göra! Håll tummarna!
 
Så glad att Abby äntligen för en gångs skull lyssnade på Clarke och lät henne kliva in och vara ledaren. De här ungdomarna är så mycket smartare än de vuxna, om jag ska vara ärlig. De vuxna skickade för sjutton ner dessa 100 ungdomarna till jorden på uppdrag och de fick klara sig själva och helt ensamma i några veckor på egen hand innan de vuxna slutligen kom. Så de vet därför så mycket mer om hur allt, folk osv på jorden fungerar än vad de vuxna gör i nuläget. Och apropå att vara en ledare. Som jag sa i tidigare inlägg, så gillar jag verkligen den där ledaren Lexa. Hon är cool - och också så vacker som en bonus, hon är verkligen fantastiskt sminkad! Jag hoppas verkligen att hon kommer att stanna kvar jävligt länge i serien även om hon inte direkt känns som en säker karaktär. Jag ser hur som helst fram emot att se mer av henne framöver i serien, hur länge hon än kommer att stanna. Skönt att Clarke och Lexa äntligen kom överens om vapenvilan, men tråkigt nog på ett villkor: vapenvilan börjar så fort med Finns död! Jag liksom bara VAAAD!? Icke bra. Hur kommer det nu att sluta då? För inte en chans att Clarke kommer att ge upp Finn? Det tvivlar jag på att hon kommer att göra. Men i vilket fall så är Finn i fara nu. Vad spännande det ska bli att se nästa avsnitt som också är midseasonfinalen om hur det här kommer att sluta! Kommer Finn att klara sig eller inte? Kommer Clarke att slåss för hans liv? Spännande!

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: