DATUM: 2014-12-18 / TID: 16:40:36
KATEGORI: Sammanfattningar, The 100

The 100 2x06 Fog of War.

Jag såg just The 100 2x06 Fog of War och fyfan vad spännande det var! Serien blir ju bara bättre och brutalare för varje avsnitt och det älskar jag! Markera texten för att läsa mina tankar ;)
 
Jag älskade scenerna med Bellamy och Octavia. Spännande att få se dom spendera tid tillsammans själv. För att inte tala om vilken fin syskonrelation de har! Jag bara älskar dem, det är alltid kul att se deras scener ihop och hur de utvecklas tillsammans som syskon. Och fan vad glad jag blev när de slutligen stötte på Lincoln! Men så tråkigt att han verkligen är en reaper nu. Nej, bara nej. De MÅSTE hitta ett sätt att föra honom tillbaka till sitt rätta jag! Måste vara jobbigt för Octavia att tvingas skjuta honom. Stackaren! Och herregud vad jag är så stolt över Bellamy! Vilken karaktärsutveckling han har! I förra säsongen hatade han att Lincoln och Octavia umgicks och förbjöd till och med henne att överhuvudtaget träffa honom, men nu i detta avsnittet så sa han till henne att de ska hitta ett sätt rädda Lincoln. Så stolt över honom! :')
 
Äntligen, äntligen, äntligen som fan har Jasper slutat vara så naiv nu och börjat inse detsamma som Monty! Bra att de nu köpte sig lite tid för att Clarke och de andra ska kunna rädda dem. Jag hoppas bara att de inte kommer för sent ute. Bra också av Maya att berätta sanningen för dem. Men frågan är ändå, kan vi verkligen lita på henne? Tänk om hon bara spelar? För Jaspers, Montys och de andras skull hoppas jag att vi kan lita på henne och att hon faktiskt är god. På tal om att vara god. Är presidenten god eller vad?! Han gör mig förvirrad, först verkar han ond för att sen i nästa ögonblick är snäll? Men oavsett om han är god eller ej, så litar jag inte riktigt på honom än, nåt känns bara fel. Det återstår att se om han verkligen är god eller ej. Men hans son därefter litar jag verkligen INTE på! Han gillar jag inte och inte den där doktorn heller. Hon är skum. Och varför är jag inte överraskad över att det är dom i väderberget som orsakar dimma? Men nu vet man iallafall att det är de som orsakar dimma och inte jorden!
 
Jag blev riktigt förvånad när Finn kom ut, helt nådad på hans brott. Men för sjutton, han dödade ju de där 18 människorna. Det spelar verkligen ingen roll om det var en olyckshändelse, han har ändå dödat de där stackars oskyldiga människorna. Det kan man inte göra ogjort. Men efter att ha sett honom äntligen bryta ihop i slutet av avsnittet när Clarke sa att hon inte vet vem han är längre, så insåg jag att han verkligen ångrar sig. Men det som är gjort är ändå gjort. Jag gillar verkligen inte denna Finn, han är alldeles för mörk och sönder. Jag saknar den Finn han var i säsong 1, för den Finn var ju så fin och rar. Hoppas att han hittar sig tillbaka snart. Men Thomas McDonell är annars en grym skådis! Och mörk eller ej, så är Finns karaktärsutveckling ändå på sätt och vis intressant att följa! :)
 
Äntligen vet de nu att Jaha lever och att han har tagit sig till jorden! Nu återstår det bara att rädda Kane! Jag hoppas verkligen att han klarar sig. Det ska bli spännande att se nästa avsnitt senare eller imorgon eller nån gång i helgen. Och åh en sak till, jag gillar den där Lexa! Hon är en riktigt tuff och badass tjej. Mer av henne vill jag gärna se! :)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: