DATUM: 2014-12-07 / TID: 12:56:03
KATEGORI: Sammanfattningar, The 100

The 100 2x02-05.

Stället som Clarke och de andra hamnade på är ju så jäkla creepy! Nu är det iallafall bekräftat! Vilka sjuka människor det är där! Och när Clarke hittade Anya i buren? Usch! Det var så hemskt! De där människorna är ju bara så sjuka i huvudet. Skönt att de iallafall lyckades rymma till sist! Men sedan blev jag asgalen på Anya när hon bara helt plötsligt slog Clarke i huvudet efter att ha lyckats rymma. Jag bara vaaad? Vad hände nu? Först samarbetade de och sen plötsligt inte längre. För att inte tala om vilken epic fight de var med om också sen. Det var spännande att se på när de stod där och slogs. Och så tråkigt att Anya dog! Det som ju äntligen slutade med att de typ skulle samarbeta, men nej istället slutade det med att hon blev skjuten till döds. Fuck you! Men jag får hur som helst trösta mig med att Clarke är äntligen hemma igen!
 
Jag bara fangirlade som fan när Clarke sprang mot Bellamy och kramade honom som den värsta Bellarke shipper jag är! Vilken fantastisk kram! Jag älskade att Bellamy först blev förvånad när Clarke bara hoppade på honom och han sedan lade händerna om henne när han insåg att det var hon. Så fint! Äntligen återförenades de slutligen som jag bara hade väntat på sen säsongspremiären! De var så glada och lättade, det var härligt att se. Nu är hela gänget återförande igen. Eller rättare sagt, nästan iallafall, för Jasper och Monty saknas fortfarande. Apropå de två, de är så otroligt jäkla naiva! De tror verkligen att de har hamnat i paradiset. Stackarna! Men huvudsaken är iallafall att Monty äntligen har börjat misstänka att nåt inte står till rätt nu. Nu återstår det bara att Jasper också ska göra det. Men tyvärr är han fortfarande alldeles för naiv på grund av Maya! Suck...
 
Skönt också att Raven klarade sig! Vart orolig där ett tag, för hon är en av mina favoriter. Men jag fattar ändå inte hur hon kunde klara av den där opererationen UTAN bedövning! Jag dör hellre än att uppleva det själv! Hon är verkligen modig, tuff och orädd! Det är en av anledningarna till att hon är en av mina favoriter. Jag hoppas verkligen att hon återfår känseln i sitt andra ben snart! Det vore ju inte roligt om hon faktiskt blir förlamad. Stackars henne! Men huvudsaken är ändå att hon fortfarande lever. Det räcker för mig. Och apropå ships, så har jag faktiskt börjat shippa Wick och Raven nu. Jag såg kemin mellan de två. Varför inte liksom? Skit i ålderskillnaden. Jag vill se de två ihop, haha ;)
 
Och Finn? Wow! Jag gillar inte den han har blivit. Jag gillade honom i första säsongen. Men denna säsongen? Nej, det är som bortblåst nu. Hur kunde han döda de där oskyldiga människorna!? Jag bryr mig inte om att det var för att han ville hitta Clarke. Han hade ändå inte rätt att döda dessa människor! De har ju fan inte gjort nåt! Blev verkligen så chockad när han bara började skjuta vilt. Det trodde jag inte om honom. Till och med Murphy var chockad. Vem fan har Finn blivit? Känner inte igen honom längre. Verkligen trist! Apropå Murphy, så har jag faktiskt börjat gilla honom lite nu, bara lite, särskilt sen han kämpade så hårt med att rädda Bellamy när han var och räddade den där tjejen. Var det Melanie hon hette? Jag hoppas att han fortsätter så i den banan. Hur kul förresten är det att Finn och Murphy typ har bytt roller nu?
 
Tråkigt också med Lincoln! Jag fattade redan innan att Octavias plan skulle gå åt helvete när hon ville rädda honom. När hon senare inte kunde hitta Lincoln och trodde att han var död och började skrika, det krossade verkligen mitt hjärta! Till och med jag fällde tårar. Det var så hemskt att se när hon bara stod där och skrek och grät. Fan att dessa människorna på stället, som Clarke hamnat på, har honom! Och de har gjort honom till ett monster! Till en reapor, kallas det så? Vad fan är de för sjuka människor!? Så fruktansvärt! Hoppas att Bellamy, Octavia och de andra räddar honom på nåt sätt. Det måste finnas en lösning till att få honom tillbaka till sitt rätta jag. Det är ju fina Lincoln vi snackar om! Men jag är ändå inte så orolig för hans öde. Jag tror att han kommer att klara sig. Det hoppas jag verkligen! Eller jo, jag är orolig. Folk kan ju dö som flugor i denna serien också. Jag håller tummarna att Lincoln klarar sig och att de lyckas rädda honom på nåt sätt!
 
Och sist men inte minst, skönt att Jaha klarade sig och att han är på jorden nu. Och så det där straffet som Abby fick? Det var ju fan onödigt! Hon gjorde ju fan inget fel. Herregud! Blev bara så irriterad på Kane. Den mannen går det ju upp och ner med att tycka om. Ibland tycker jag om honom och ibland inte. Just nu tycker jag inte särskilt mycket om honom. Men ändå tråkigt att han blev lurad av den där jordlingen i slutet. Nu är han fast tillsammans med Jaha som han nu vet lever!

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: