DATUM: 2014-12-18 / TID: 16:04:13
KATEGORI: Film

Bio: The Hobbit The Battle of the Five Armies (2014).

I fredags gick jag och mina vänner på bio och såg den efterlängtade tredje och sista delen i 3D! Precis som tvåan, gick jag in med skyhöga förväntningar och kom ut med ett stort leende på läpparna! Den var helt klart över förväntan, jag älskade varenda minut och jag var inte ett dugg uttråkad. Och det var en helt perfekt avslutning på filmserien, tycker jag. Jag är jättenöjd.
Den var verkligen skitbra! Men om jag ska vara ärlig, så tycker jag nog ändå att tvåan är en aning bättre. Jag vet inte varför, jag bara tycker det. Självklart älskar jag den här sista delen fullständigt lika mycket.
Men fyfan vad jag grät floder när Kili dödades mitt framför näsan på Tauriel. Jag som ju älskade dom två! De hade en kort men vacker lovestory som slutade tragiskt. Så ledsamt, det är verkligen inte okej! Sen grät jag floder också när Thorin dog och även Kilis bror Fili. Äsch, det är aldrig kul när någon där, särskilt när det är ens favorit!
Men hur som helst, så älskade jag denna filmen ändå. Jag älskade varenda minut, som sagt. Makalös film, bra manus, perfekt avslut, fantastiska krigsscener och massor mer!
Och nu när jag har sett hela The Hobbit serien, så kan jag nu äntligen säga vilken filmserie jag tycker bäst om och det är helt klart The Lord of the Rings! Inte ens The Hobbit kan slå The Lord of the Rings ;)
 
 
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: