DATUM: 2014-08-05 / TID: 16:44:31
KATEGORI: Sammanfattningar, Under the Dome

Under the Dome 2x05 Reconciliation.

Under the Dome 2x05 Reconciliation var så bra som vanligt! Och ja, jag säger det igen: serien blir bara bättre och bättre för varje avsnitt! Markera texten för att läsa mina tankar! :)
 
Äntligen har Julia tagit över som ledaren nu! Det var fan på tiden, hon är ju the monarch för tusan! Kupolen valde henne, så är det bara. Hon har ett större hjärta än Big Jim. Dags att inse det, folk av Chester's Mill! Och helvete, hon passar ju verkligen så jäkla bra som ledaren än vad Big Jim nånsin har varit! Trist bara att det bara är halva staden som står på Julias sida nu medan den andra halva staden fortfarande favoritiserar Big Jim! Kan de inte se att han bara älskar makt? Hur kan de vara så himla blinda? Jag fattar det bara inte. Men Julia har åtminstone Barbie på sin sida. Hon kan verkligen behöva hans popularitet då han är populär bland folket ;)
 
Och på tal om Barbie och Julia... äntligen är de sams igen! Och jag skojar inte, men jag fällde faktiskt en eller två tårar när de blev sams igen. För jag stod verkligen inte ut när de var osams, jag hatade det så mycket varenda sekund! Så när de väl blev sams, då kunde jag därför bara inte hålla mig haha. Så skönt att det hela bara varade i två avsnitt, inte flera avsnitt till. För jag vet inte hur länge till jag skulle stå ut om de inte har blivit sams. De är ju bara så jäkla fina och perfekta ihop, de hör ihop. De kommer seriöst att bli min död! Mitt fina OTP!
Fast det finns en sak som jag blev liiiite besviken på. Julia trodde Barbie först inte tidigare i avsnittet när han sa att han aldrig skulle gå med på Big Jims och Rebeccas utrotningsplan och att han bara var med för att kunna hålla ett öga på dom och stoppa dem om de skulle göra nåt. Men sedan när Rebecca sa sanningen om att de faktiskt gick bakom Barbies rygg, då trodde hon henne. Jag önskar att Julia hade trott Barbie direkt istället för att höra Rebecca säga det. Men samtidigt så bryr jag mig egentligen inte om det, för vet du varför? De är ju fucking sams igen! Det är det som är huvudsaken och det viktigaste! ;)
 
Är det möjligt att nonstop hata en karaktär mer och mer för varje avsnitt som går? Jag tittar på dig, Phil! Så fucking trött och arg på honom nu! Så trött på hans attityd! Det är lustigt hur mycket min syn på honom har förändrats nu, för i första säsongen gillade jag honom verkligen men nu i denna andra säsongen hatar jag honom lika mycket som jag hatar Big Jim. Jag visssssste att det var Phil som orsakade explosionen! Det kände jag på mig efter att ha sett honom gå in och prata med Big Jim och gnällde på Julia i hans cell. Förresten så förtjänade han att få sparken. Och han förtjänade ännu mer att bli skjuten av Barbie senare efter att ha försökt skada Carolyn! DET var inte okej, Phil! Och jag hatade också hur han anklagade stackars Julia framför alla efter explosionen när det i själva verket var han som orsakade den. Så ja, han förtjänade allt att få sparken och att bli skjuten (särskilt efter att ha skjutit Wendell som var OBEVÄPNAD!). Karma is a bitch!
 
Herregud, jag var så jäkla rädd när Sam var på väg att döda Junior med en kudde! Tänk att han faktiskt var villig att döda hans egen systerson! Men tack och lov vaknade Junior till innan Sam hann genomgå det. Även om jag visste att Junior skulle klara sig, så var jag ändå verkligen skitnervös under denna scenen! Så glad att han inte blev mördad. Och när Sam stoppade sig från att genomgå mordet när Junior tackade honom och sa "Love you, Uncle Sam."? Tyvärr förändrar det ingenting. Jag avskyr honom fortfarande ändå. Och åh vad jag önskar ibland att Junior inte är så otroligt naiv och dum. Fortsätter han vara det, så riskeras han ju bara för varje minut som går att dödas. När ska han sluta vara blind och fatta att det var Sam som dödade Angie? Snälla Junior, se upp för min skull. Jag vill inte förlora dig, okej? :(
 
Nu när Rebecca äntligen har insett att Big Jim inte är den som hon trodde han var och sagt till Barbie att hon måste ha sovit när Phil kom in till Jim (hon var egentligen vaken), så börjar jag gilla henne lite nu. Bara lite. Men fortsätter hon så på den banan, kan nog min syn på henne förändras snart. Precis som det hände med Junior. I första säsongen hatade jag ju honom som pesten för det han gjorde mot Angie och allt annat, men i denna säsongen växer han verkligen som person i mina ögon. Nu är han en av mina absolut stora favoriter tillsammans med Barbie, Julia och mer. Hoppas verkligen att detsamma händer med Rebecca :)
 
Och så slutet! Det slutade så himla spännande! De hittade en tunnel! Bakom skåpet med Angies blodiga handavtryck på. Men varför en tunnel bakom det skåpet? Och vart leder tunneln till!? Så många frågor! Min vildaste gissning? Tunneln leder nog till Zenith. För det verkar ju verkligen fan som om kupolen har nåt med Zenith att göra! Barbie kommer därifrån, även Melanie och till och med Juniors mamma är där nu. Om det stämmer, så varför? Vad har kupolen med Zenith att göra? Vad har de för en koppling? Spännande!

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: