DATUM: 2014-08-18 / TID: 15:01:00
KATEGORI: Sammanfattningar, Teen Wolf

Teen Wolf 4x05-06.

Ledsen att det inte kom upp igår. Las Vegas stal min uppmärksamhet, som vanligt. Men nu har jag just sett 4x05 I.E.D nyss! Här kommer mina tankar! Åh, jag är riktigt orolig för Derek nu! Vad är det som händer med honom? Varför är hans ögon gula? De brukade vara isblå. Varför förlorade han hans luktsinne? Varför håller han på att förlora sin styrka? Vad fan har Kate gjort med honom? Och ja, jag gillar henne fortfarande inte. Hoppas inte att det slutar med att han dör! Det får han absolut inte! Det räcker ju med Allison! :(

Trevligt, så Liams svarta kompis är gay! Det visste jag inte. Vad kul att det alltid kommer in homosexuella i serien, det visar ju att det är inget fel på dem och att de är lika värda som heterosexuella. Det är bra, tycker jag! Men å andra sidan känns det som om Liams kompis har ersatt Danny. Det hoppas jag inte att det har gjort! Var är han, förresten?! Jag saknar honom! Hoppas inte att skådisen har hoppat av serien för gott?

Vad kul det var att se Kira med i laget. En kvinna och många killar i ett lag, coolt! Kul att hon lyckades göra ett mål! Men trist att coachen kickade henne ändå för att hon inte "passerade" till andra som hon skulle göra. Suck! Men ja, hur som helst... hon är bara asskön, hur kan man inte älska henne? Hon är bara så awesome och så pinsamt söt! Jag förstår varför Scott föll för henne! Om jag vore en kille, så skulle jag falla för henne också haha ;)

Jag gillar verkligen inte den där svarta tjejen och hennes pojkvän Garrett. Så trött på att de håller på och dödar övernaturliga, oskyldiga varelser (alltså med oskyldiga menar jag dom som är goda) bara för pengar! Hoppas seriöst att de försvinner snart! Och haha ursäkta mig, jag måste skratta - men hur kunde tjejen vara såååå himla dum som trodde att hon kunde döda Scott? Så pinsamt! Garrett hade ju rätt när han sa att de andra alphas var ute efter honom och att han var den kvar stående. Tjejen borde ha lyssnat. Så otroligt korkat gjort av henne!

Och vadå!? Så Parrish är också på listan?! Han är också övernaturlig? Men frågan är, vad är han? En varulv? Banshee? Eller vad? Spännande! Och hoppas att han är en av de goda, då jag hejar på honom och Lydia! ;)
 
Uppdaterad kl 16:22: vilket bra och spännande avsnitt det var! Vad rädd jag var för Liams skull under hela avsnittet även om jag visste att han skulle klara sig. Stackars pojke! Vad lättad jag blev när Scott slutligen hittade honom och vad jag smälte när de kramades. Det märks hur närmare de har börjat komma varandra nu. Jag hoppas att det fortsätter så på den banan. Självklart kommer de aldrig att slå Sciles! ;)

Kate gillar jag verkligen inte! Det är ingen hemlighet! Herregud, hon är ju utom kontroll! Hon fortsätter bara att döda folk på grund av brist på kontroll. Icke bra. Hon är så läskig och hennes två monsterkompisar - vad kallas de nu igen? - är ännu läskigare! Jag måste erkänna att jag faktiskt blev överraskad när hon sa åt dem att inte döda Chris. Jag vet, han är ju hennes bror och allt. Men ändå? Ja, jag är överraskad, jag tänker inte ljuga. Och samarbetet med Peter och Kate i slutet? Jag gillar det inte! Det kommer inte att sluta bra, det slår jag vad om!

Ååååh så jävla skönt att Garrett och Violet är döda nu! Farväl, era jävlar! Och haha, jag höll seriöst nästan på att garva ihjäl mig när Garrett började göra typ karate med sin lacrossepinne mot en av Kates monsterkompisar. Jag bara tänkte "Haha, tro inte att du är smartare och starkare än de två. De kommer att döda dig på fläcken." Och titta vad hände? Bara ett par sekunder efter att Garrett gjorde så där, dödades han. Karma is a bitch, Garrett & Violet! Er kommer jag verkligen inte att sakna! ;)

Vad kul det var att se Derek och Malia samarbeta i detta avsnitt! Det hade jag velat se sen vi fick veta att Peter är Malias pappa. Det gör ju då Derek och Malia till kusiner. Och på tal om det. När fan ska Malia få veta att de är kusiner och att Peter är hennes pappa? Jag väntar fortfarande!

Så tråkigt att Meredith tog livet av sig! Det där förväntade jag mig ju inte! Eller tog hon egentligen inte livet av sig? Tänk om det var the becefactor som gjorde så att det såg ut som självmord? Med tanke på att Meredith nämnde ju the becefactor för Stiles och Lydia tidigare. Så the benefactor kanske blev sur och dödade Meredith? Det är bara att vänta och se om det stämmer eller ej. Hur som helst, så tycker jag synd om Lydia nu. Det fanns ju äntligen två banshee, och nu är Lydia ensam igen. Stackars! Hoppas att hon hittar flera banshee i framtiden!

Kommer Derek att dö!!!? Det får han absolut inte! Lydia skrev hans namn för att få den tredje och sista deadpool. Nu är jag seriöst orolig för Derek! Han får absolut inte dö. Spännande slut!
 
Nu tar jag paus, jag ska se resten senare eller imorgon! ;)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: