DATUM: 2014-08-04 / TID: 16:16:00
KATEGORI: Tidsfördriv, listor

Serielista; Juli 2014.

Ny månad betyder en nyuppdaterad serielista! De som är i fetstil har skett förändringar och de som står i kursiv har jag påbörjat maraton. Det har tyvärr inte hänt så mycket denna månaden rent seriemässigt och det här är vad jag har hunnit med;
 

Jag påbörjade Make it or Break it direkt när jag såg att den fanns på Netflix. Inom en vecka och några dagar hann jag se klart hela serien. Grymt bra serie! Jag har även gett Orange is The New Black en chans, men tyvärr höll den inte måttet för mig. Det som händer där är, tja, för mycket för min smak. Jag såg bara tre avsnitt, sen gav jag upp. Kanske i framtiden ska jag se klart den, men inte nu. Jag har ingen lust för det.

 

Så istället för den började jag direkt med The Walking Dead. Äntligen tog jag mig tid att se den efter att ha velat göra det ett par år! Jag såg klart alla fyra säsonger inom bara en vecka och ett par dagar. Underbart bra serie! Jag kan knappt bärga mig tills säsong 5 i höst! Efter den började jag direkt med Breaking Bad. Jag älskade piloten, så jag fortsatte att se resten av säsong 1. Men ju flera avsnitt jag såg, desto mer tappade jag lusten. Jag valde att inte sätta på säsong 2 direkt. Missförstå mig inte, den är bra. Verkligen. Men det är ändå nåt med den som inte riktigt passar mig. Jag kan inte sätta fingret på vad. Eller så är det för att tillfället bara inte var rätt när jag började se den. När jag ska påbörja en serie som jag aldrig har sett, så måste det alltid vara rätt tillfälle. Alltså om jag skulle kunna se en osedd serie, så måste jag typ plötsligt "PANG! Nu känns det så rätt att se den!" eller nåt i den stilen och det är bara då jag verkligen kan ha maraton. Det är svårt att förklara, men jag hoppas att ni hajar :)

 

Igår, 3 augusti, började jag med Legend of the Seeker på Netflix och jag fastnade direkt! Jag är ett fan av fantasy/sci-fi, så den serien är verkligen min typ! Det här är allt som jag har hunnit med i juli, och en sak till - jag har lagt till "Serier jag gett upp och kommer troligen inte se färdigt" för det finns faktiskt en hel serier här i listan, som jag inte är klara med, som jag inte kommer se färdigt :)

 

SERIER JAG ÄR UP TO DATE MED:
Once Upon a Time (säsong 3)
Under the Dome (säsong 1 2)
Teen Wolf (säsong 3 4)
Sleepy Hollow (säsong 1)
The 100 (säsong 1)
Hart of Dixie (säsong 3)

The Walking Dead (säsong 4)

 

SERIER JAG LIGGER EFTER I:
Greys Anatomy (säsong 10)
Buffy the vampire slayer (säsong 4)
New Girl (säsong 2)
Arrow (säsong 2)
Chicago PD (säsong 1)
Beauty and the Beast (säsong 2)
Criminal Minds (säsong 5)
Pretty Little Liars (säsong 4)
Awkward (säsong 3)
Dexter (säsong 2)
Desperate Housewives (säsong 5)
Revenge (säsong 2)
Grimm (säsong 2)
Suits (säsong 1)
Sons of Anarchy (säsong 4)
American Horror Story (säsong 2)
Ugly Betty (säsong 2)
White Collar (säsong 2)
The Originals (säsong 1)
Reign (säsong 1)

Star-Crossed (säsong 1)
Supernatural (säsong 9)
The Vampire Diaries (säsong 5)

Orange is the new black (säsong 1)

Breaking Bad (säsong 2)

 

SERIER JAG GETT UPP OCH KOMMER TROLIGEN INTE SE FÄRDIGT:
Twisted (säsong 1)

The Tomorrow People (säsong 1)

The Lying Game (säsong 2)

True Blood (säsong 4) *OM Eric och Sookie är endgame i slutändan, kommer jag att ta upp serien igen. Annars kommer jag aldrig att se den färdigt.*

90210 (säsong 4)

 

SERIER JAG SETT KLART FRÅN BÖRJAN TILL SLUT:
One Tree Hill
Gilmore Girls
Hellcats
Lost
OC
Veronica Mars
Kyle XY
Vänner
Prison Break
Harper's Island
Gossip Girl
Roswell
Förhäxad
The Secret Circle
Don't trust the bitch in apartment 23
21 Jump Streets
Privileged
The Gates
Nikita
Life Unexpected
Ghost Whisperer
Brothers and Sisters
Chuck
Once Upon a Time in Wonderland
H20 Just Add Water
Revolution

Make it or Break it

 

SERIER JAG VILL TITTA PÅ:
Beverly Hills 90210
Homeland
Scandal
Switched at Birth
Everwood
Drop Dead Diva
Rookie Blue

Legend of the Seeker

Postat av: TVseries-Hennie

Har funderat på att kolla in Legend Of The Seeker.. När jag var mindre och hemma från skolan, så brukade jag nästan alltid kolla på den på kanal 6.. Men undrar om den kanske är liiite för cheesy för min smak.? :3

Svar: Haha, detsamma när det inte fanns nåt bätttre på tv ;D jag tycker att du ska absolut ge den en chans, ge det åtminstone några avsnitt! Det är det värt! Den är så himla bra!
Micaela Sundberg

2014-08-04 @ 20:14:55
URL: http://tvseries.webblogg.se
Postat av: TVseries-Hennie

Haha får väl skriva in den på min "att-se-lista". ;)

Svar: Ja, gör det! Du ångrar dig inte ;)
Micaela Sundberg

2014-08-05 @ 19:10:28
URL: http://tvseries.webblogg.se
Postat av: Seriesphere

Såg att du har Drop Dead Diva på din "vill se"-lista och du MÅSTE se den så snabbt som möjligt, den är så jävla bra! Det kommer nog ta ett par avsnitt tills du fastnar men det är värt det, promise!

Svar: Okej ;) min bästis tipsade mig om den som hon såg på Netflix. Hon är besatt av den :P Kanske får jag börja med den då när jag är klar med Las Vegas ;)
Micaela Sundberg

2014-08-22 @ 00:42:42
URL: http://seriesphere.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: