DATUM: 2014-08-20 / TID: 21:33:34
KATEGORI: Film

Maleficent (2014).

Igår såg jag äntligen den efterlängtade Maleficent! Så som jag hade längtat länge och nu såg jag den äntligen igår! Och den var över min förväntan! Jag hade skyhöga förväntningar och den levde verkligen upp till dem. Jag är jättenöjd med allt!
Jag är inte alltid så jätteförtjust i Angelina Jolies skådespel, det händer väldigt sällan. Men hon tog mig verkligen med storm i rollen som Maleficent! Hon var spektakulär! Jag blev verkligen glatt överraskad över hur fucking bra hon var som Maleficent. Hon var som skapad för rollen. Ingen hade kunnat spela skurken bättre än henne. Väldigt imponerande, Angelina Jolie!
Jag älskade verkligen varenda minut av filmen - fantastisk story, vackra effekter, bra manus och underbar slut! Bara det enda dåliga med filmen var att den var lite väl kort. Äventyret tog slut för fort, den borde ha varit typ 2h och inte bara 1,5h! Och jag blev verkligen glatt överraskad över den lilla twisten, jag älskade det! Jag verkligen älskade twisten att den sanna kärlekens kyss var av Maleficent själv och inte av prinsen Philip. Jag gillade det massor! Jag såg egentligen det komma, men lite glatt överraskad blev jag allt ändå.
Jag älskar att det är så trendigt att göra sagor i modern tappning nuförtiden. Vi fick Snow White and the Huntsman, Mirror Mirror, Beastly, Alice in Wonderland, Red Riding Hood, Hansel & Greta och några mer. Nu senast Maleficent/Törnrosa och nästa år får vi Askungen. Underbart! Gillar ni sagor eller fantasyfilmer så rekommenderar jag den här verkligen! ;)
 
Handlingen: Nu kommer den hittills okända historien om Disneys mest ikoniska skurk Maleficent från den klassiska "Törnrosa" från 1959. Maleficent, en vacker, renhjärtad ung kvinna, har ett idylliskt liv då hon växer upp i ett fredligt skogskungarike - tills en dag då en invaderande armé hotar harmonin i riket. Maleficent växer upp till att bli rikets hårdaste beskyddare, men blir i slutändan hänsynslöst sviken, en handling som omvandlar hennes rena hjärta till sten. Svuren att hämnas möter hon den invaderande kungens efterträdare i en episk strid och lägger en förbannelse över hans nyfödda Aurora. Under tiden som barnet växer upp inser Maleficent att Aurora är nyckeln till fred i kungariket - och kanske till Maleficents lycka likaså.
 
 
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: