DATUM: 2014-04-05 / TID: 00:52:00
KATEGORI: Once Upon a Time, Sammanfattningar

Once Upon a Time 3x15 Quiet Minds.

I måndags såg jag det senaste avsnittet av Once Upon a Time 3x15 Quiet Minds - och vilket jäkla bra men tragiskt avsnitt! Jag grät floder i slutet, så ledsamt! Markera texten för att läsa mina tankar.
 
Äntligen vet alla nu vem det var som orsakade förbannelsen tack vare Neal (kommer till det sist)! Och nu verkar det också bekräftat vad jag misstänkte de senaste avsnitten; Zelena vill ha Snövits baby! Men varför!? Vad är det som är så speciellt med babyn för henne? Spännande!
 
Några scener med Robin Hood och Regina i Storybrooke, äntligen! Och det var fantastiskt bra scener! Gud, vilken fantastisk kemi de har! Så exploderande, jag dog lite - eller nej nu ljuger jag, jag dog mycket, rättare sagt - när de flirtade innan de skulle dricka whiskyn. Ja, tills Regina förstörde allt och bara stack därifrån. Anledningen? Hon såg äntligen Robins lejontatuering. Tinkerbell sa ju en gång i tiden till Regina (se 3x04) att hennes själsfrände är den som har lejontatuering på handleden vilket Robin har! Nu vet hon att det är Robin som är hennes själsfrände. Hon borde verkligen inte ha stuckit därifrån, men samtidigt förstår jag varför hon gjorde det! Hon blev rädd. Hon har ju inte älskat någon sen Daniel, förutom Henry förstås. Så tanken på att ge borta hennes hjärta igen skrämmer vettet ur henne. Åh stackars Robin som bara stod där och undrade vad han hade gjort så att hon stack. Hoppas han får veta varför snart. Jag älskade scenen när Regina stod och tittade på Robin och hans son Roland, så otroligt söt! Jag kan inte vänta tills vi får flera saftiga scener med dem ;)
 
Haha jag älskade alla scener med Hook och Belle! Det var så kul att se dem att tvingas samarbeta. "He tried to kill me. [...] Twice." Och Hooks ansikte när han sa "Sorry?" och då Emma bara "You really know how to charm a girl?" haha! Hook blir bara mer och mer min favorit! Han är helt underbar och så skön! ;)
 
Nu sist men inte minst; Neal. Jag vet inte vart jag ska börja! Jag har misstänkt sen länge att det var han som skulle dö när det avslöjades att en skulle dö permanerat i 3x15. Anledningen? MRJ syntes KNAPPT på bts de senaste månaderna. Därför gissade jag på honom. INTE för att jag är en Captain Swan shipper, nej. Hur som helst... Neal gav sitt liv för att Rumple skulle släppas ut från Neals kropp och få chansen att berätta för Emma om vem det var som orsakade förbannelsen, för att rädda alla och Storybrooke. Han var en sann hjälte. Han dog en hjältes död. Och jag blev förkrossad som fan. Jag bara satt där och grät floder! Ja, jag blev förkrossad trots att jag hejar på Captain Swan. Och ja, jag blev förkrossad trots att Neal aldrig hade varit en favorit hos mig. Jag tyckte om honom, men han var inte en favorit. Åh, stackars Emma! Nu har hon förlorat ännu en man som hon älskar/älskade. Men det var inte det värsta. Det värsta var att Henry inte ens minns honom, att han inte ens fick säga adjö till sin pappa! Och att Neal aldrig fick se Henry en sista gång. Åh herregud, scenen i parken när Emma berättade för Henry, jäklar vad jag grät! Otroligt skådespel av Jennifer Morrison, verkligen! Åh tänk er hur Henry skulle må när han väl får sina minnen tillbaka, åh herregud det kan jag nog inte föreställa mig! Neal förtjänade inte att dö även om han dog som en hjälte, jag ville aldrig att han skulle dö. Tack gode Gud att jag är inte en Swanfire shipper för annars har jag varit totalt förstörd nu! Jag har ju förlorat två ships nu (Scott/Allison i Teen Wolf och så nu ett par till som jag ska skriva om i nästa inlägg som kommer imorgon) inom några veckor, så ett ship till skulle bli för mycket. Tack gode Gud för det. Men hur som helst, scenen när Neal dog var verkligen vackert skrivet! Och att ge tillbaka halsbandet till Emma var så fint! Den sista scenen med Hook och Neal var så fint också, skönt att de blev sams igen före! RIP Neal Cassidy <3
 
Jag kan inte vänta tills nästa avsnitt! För att enligt promon till nästa avsntt ser det ut att bli ett badass och mörkt avsnitt där det är Regina VS The Wicked Witch! I'm excited! ;)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: