DATUM: 2014-04-18 / TID: 22:46:00
KATEGORI: Sammanfattningar, Övriga tvserier

Chuck säsong 3 sammanfattning.

Säsong 3 av Chuck blev jag klar med i tisdags som jag fullständigt älskade! Ledsen för en försenad sammanfattning men bättre sent än aldrig, eller hur? ;)
 
Det var en galet fantastisk säsong! Så mycket hände och säsongen var verkligen sjukt spännande! Särskilt de sista avsnitten där jag bokstavligt bara satt helspänt på vad som skulle komma nästa. Bästa säsong hittills utan tvekan!
 
Äsch vad jag hatade att se Shaw och Sarah ihop. De var inte ens i närheten av att vara söta tillsammans. Att se dem ihop plågade mig bara som fan. Det plågade mig att Chuck och Sarah aldrig blev ihop som de höll på att bli i slutet av säsong 2. Den här gången var det inte Sarah som backade som hon gjorde i säsong 1 och 2 utan det var Chuck den här gången då han valde att fortsätta vara en spion (3x01). Damn you, Chuck! Det sved i mitt hjärta att det blev såhär. Det var verkligen sjukt jobbigt under den första halvan av säsongen när de trånade efter varandra och när Chuck var svartsjuk på Shaw. Men vi som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge, eller hur? För de blev ääääntligen ihop till slut på riktigt i 3x13 och jag blev överlycklig som fan! Så som jag hade väntat på detta ögonblicket sen piloten! Och när de låtsades ha smekmånad i Paris efteråt? Det var fan det sötaste jag sett! "I fell for you a long, long time ago, after you fixed my phone and before you started diffusing bombs with computer viruses. So yes, yes... [...] You're still my Chuck." ♥
 
På tal om Shaw. Jag hade redan från början känt på mig att nåt var skumt med honom - vilket det också stämde! Fast jag är fortfarande lite förvirrad över en sak: har Shaw hela tiden jobbat för Ringen och hela tiden vetat att det var Sarah som dödade hans fru när han först kom till serien eller började han jobba för Ringen först efter att han fick reda på att det var Sarah som dödade hans fru senare i säsongen? Kan nån upplysa mig så att jag slutar vara förvirrad? :)
 
Fyfan vad trist det var att Orion dog. Jag grät floder när han dog i Chucks armar. Äsch vad hemskt det var att Shaw bara sköt honom mitt framför ögonen på Chuck! Den lilla jäveln... Men skönt att Shaw iallafall är död nu! Eller? Jag måste ha missat hur det gick för honom efteråt. Jag vet bara att Buy More exploderades och att Lester och Jeff är huvudmisstänkta till bomben (hahaha för det då de egentligen inte orsakade det hela utan det var Shaw som planterade bomben). Och sist men inte minst... äntligen vet Morgan och Ellie nu om att Chuck är en spion. Underbart! Detta hade jag ju väntat på sen Awesome fick veta. Och vad roligt att Casey har en dotter! Och slutet? Inte direkt en överraskning att Chucks och Ellies mamma fortfarande lever och att hon också är en spion! ;)
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: