DATUM: 2013-09-16 / TID: 18:03:00
KATEGORI: Serienyheter, Övriga tvserier

Life Unexpected.


Som ni vet, började jag se Life Unexpected för flera veckor sedan.
Jag blev klar i onsdags. Anledningen till att det tog lång tid för mig att se klart den var för att jag ville ta det lugnt. Och jäklar, vilken fantastisk tvserie!
Åh, varför, varför, varför blev den nedlagd!? VARFÖR!!! Den var ju så otroligt jävla bra, en av de bästa tvserierna nånsin! Det var mycket drama och det hela tiden! Vilket var ett stort plus i kanten!

Och vilken värsta chock jag fick i nära slutet av säsong 2 när Lux berättade vad som hände hos den senaste fosterfamiljen på rättegången, det bara kom från ingenstans. Det var SÅ oväntat. Så oväntat att jag bara satt där och gapade av chock och grät floder - och vilken drama och vilket starkt skådespel efteråt!Jag älskade alla karaktärer men Lux och Baze var mina absolut favoriter. Deras far-och-dotter-relation var också min stora favorit. Och jag älskade Lux med alla killar - Bug, Eric och Jonah. Men måste jag välja, så Bug. Och alla storylines den kom med under de två säsongerna var fantastiska, men den med rättegången och den mörka hemligheten bakom den senaste fosterfamiljen.var min favoritstoryline!
 
Det är sååååååå synd att det bara blev två säsonger. Med ett för hastigt avslut. Den slutade bra ja men ändå för hastigt. Men hur som helst, huvudsaken är att den åtminstone fick en chans att knyta ihop allt och sluta bra! Jag är glad att Baze och Cate slutade tillsammans då jag hade hejat på dem sen första början! Och ett ännu stort plus i kanten var Haley James från One Tree Hill när hon kom på besök i Portland med Mia från Tree Hill och sjöng. Det fick mig att bli sugen på att ha maraton snart!
Jag rekommenderar Life Unexpected starkt!!! Den är en fantastisk, bra, mysig och spännande familjeserie! ♥
Postat av: Julia

Verkligen så himla bra!! Men det är så himla synd att den bara fick 2 säsonger, är nöjd ändå såklart, men den hade verkligen kunnat fortsätta iallafall några säsonger till.. Synd att så himla bra serier blir nedlagda så finns det vissa dåliga som håller på föralltid typ. Haha. Kram!

Svar: Detsamma! Hade velat ha några säsonger till för jag hade velat se hur Baze och Cate blev tillsammans, hur det blev Lux och Jonah (vad hände med Trisha och hennes vänskap med Lux då?) och sånt! Ja jag hatar också när bra tvserier blir nedlagda medan de dåliga fortsätter gå -_-
Micaela Sundberg

2013-09-17 @ 17:16:44
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

ååh,, ÄLSKAR life unexpected <3

Svar: Ja, eller hur! Så synd att den blev nedlagd efter två säsonger. Den fick ett avslut trots det men ändå :(
Micaela Sundberg

2013-09-24 @ 23:40:20
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

sv: jag tittade på LU när de gick å då var dem inte helt säkra om dem skulle bli förnyade till säsong 3 elr inte :( men sen fick dem reda på att dem inte skulle de om inte någon annan kanal köpte upp dem :/ gah, de där är en av mina top 5 serier på riktigt även fast den bara har två säsonger.

Svar: Ja :( jag önskar att nån annan kanal hade köpt den! Nu är det för sent :(
Micaela Sundberg

2013-09-25 @ 15:55:07
URL: http://efji.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: