DATUM: 2013-10-14 / TID: 10:22:00
KATEGORI: Hart of Dixie, Sammanfattningar

3x01 Who says you can't go home.

I förra veckan såg jag även premiären av en av mina älskade tvserier Hart of Dixie säsong 3! Så glad att serien äntligen är tillbaka! Och jag älskade det! Markera texten för att läsa mina tankar!
 
Vilken chock jag fick när det visade sig att det hade gått fem månader och att Zoe hade flyttat tillbaka till New York på riktigt. Jag trodde ju att hon skulle komma tillbaka till Bluebell efter bara en sommar som hon skulle göra. Men nej, hon valde att stanna i New York. Och skaffade sig en ny pojkvän!? Vad fan hände med Jonah förresten? Och Wade då? Jag trodde hon skulle välja mellan Wade, George och Jonah. Men nej, istället har hon en fjärde kille som heter Joel som INTE ENS är hennes typ! Vad fan pågår? Hur hände det här? Och varför? Ja, ni kan nog föreställa er hur överraskad jag blev. Visst, Joel är en bra kille, men liksom kom igen! Han är inte Zoes typ och det är Wade och Zoe som hör ihop! Så nej. Nu räknar jag ner tills Joel och Zoe gör slut. Jag längtar dit!
 
Lemon och Meatball!!!!??? Så otroligt jävla otippat. Jag blev jätteöverraskad! Det var så oväntat men ack så kul också på en och samma gång! Av alla killar Lemon skulle välja i Bluebell så var det just Meatball? Intressant, intressant, jävligt intressant! Jag hoppas att vi får veta hur och varför det här hände. Överraskat nog, ser jag faktiskt fram emot att se Meatball och Lemon ihop. Det vore inte så dumt faktiskt. Och på tal om Jaime King som spelar Lemon... hennes babybula syntes faktiskt vid vissa tillfällen även om de försökte verkligen att dröja det. Skådespelerskan var gravid då på riktigt när de började filma i somras (barnet är fött nu ganska nyligen), just därför kommer vi räkna med att babybulan syns i några avsnitt framåt.
 
Stackars Wade som tvingas låtsas dejta Lemon för att inte verka ensam. Jag tycker så synd om honom att han behöver tvingas låtsas för Zoe. Varför Joel, Zoe? Varför, varför? Och det är faaaaaan bäst för manusförfattarna att det INTE utvecklas till nåt äkta för Wades och Lemons fejkade förhållande. Annars kommer jag bli jävligt förbannad! Skulle inte förvåna mig om detta hände för det vore faktiskt inte första gången som många serier har tagit den vägen. Wade och Lemon ska fortsätta vara bästa vänner, inte mer, tack!
 
Vilken överraskning när Zoe hittade George på motellet då deras rum låg jämte varandras, haha! Höll på att garva ihjäl mig när Zoe skrek och bankade på hans dörr om att sänka ljudet på tvn utan att hon visste att det var han som var därinne. Fan vad smutsig och hemsk han såg ut just då! Zoe bad Lemon om hjälp och hon fick honom slutligen att skärpa till sig. Bra jobbat, tjejen! Är det nån som kan få George att skärpa till sig så är det Lemon. Och på tal om George... blir det nåt mellan honom och Lavons kusin!? Kommer bli intressant att se hur Lavon kommer ta det haha!
 
Och nu sist men inte minst, jag sparade det bästa: nu är jag mycket mer säkrare än någonsin på att Wade och Zoe är helt klart endgame! Det är så tydligt! George och Zoe känns mer och mer avslutat nu, äntligen. Självklart kommer det nog hända nåt mellan dem i framtiden, men i slutändan KOMMERA det bli Wade och Zoe - utan tvekan! Helt jävla säkert! De kastade trånande blickar efter varandra i slutet. Det skriker verkligen "ENDGAME! ENDGAME!" Jag kan inte vänta tills Joel och Zoe gör slut så att hon blir tillsammans med Wade igen! Jag räknar ner dagarna dit! ;)
 
Jag ser fram emot säsong 3! Som vanligt kommer det bli en grym säsong! Det är ju Hart of Dixie som vi pratar om! Hög mysfakta! ;)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: