DATUM: 2013-10-18 / TID: 12:11:00
KATEGORI: Hart of Dixie, Once Upon a Time, Sammanfattningar, The Originals

Veckans tvserier #1 (v 42).

Once Upon a Time 3x03 Quite a Common Fairy:
Jag älskade alla scener med Hook som vanligt. Han är utan tvekan min favoritkaraktär! Han är så otroligt charmig, rolig, snygg och kaxig! Jag älskar att han har förändrats mycket sen säsong 2 och jag älskar att han hjälper gänget att hitta Henry. Helt underbar är han, all right!? Och gode gud, hur söt var inte den sista scenen med Hook och Emma när han hjälpte henne med att göra ett hål i vad det heter nu igen så att hon skulle dricka det? Och också det sättet som han tittade på henne precis efteråt...! Åh jag dör! Too many captain Swan feels!
 
Och fan det är såååå jävla jobbigt att se Charming döende. Är så rädd att han ska dö. Det får han bara inte! Varför berättar han inte för Snövit? Hon lär bli förbannad när hon väl får veta. Förbannad för att Charming har hållit det hemligt. Men jag gillar att Hook vet! Jag håller tummarna hårt på att vi får en finfin bromance mellan dem. Hur underbart vore inte det!? Eller rättare sagt, har vi det redan faktiskt. Jag vill bara att det ska växa mer och mer.
 
Och som vanligt älskade jag alla flashbacks scener. De är alltid intressanta att titta på. Och jag gillar att Robin Hood ska vara Reginas andra chans till kärlek som Tinkerbell sa. Jag börjar faktiskt shippa dem redan nu fast vi inte har fått en enda scen med dem ännu. Men jag kan inte hjälpa det. Det skulle vara grymt kul att se dom ihop. Jag ser fram emot det! Och Regina förtjänar ju kärlek också ;)
 
Gud så överraskad jag blev när det visade sig att det var Aurora som Mulan har romantiska känslor för. Så oväntat att hon skulle vara gay. Men är det nåt som jag nu har lärt mig av den här serien är att min barndom har varit baserat på lögner. Peter Pan god? Nej, han är ond. Och kapten Krok elak? Nej, han är faktiskt snäll innerst när han väl vill visa det. Och Mulan är inte gay? Nej, hon är faktiskt gay. Och många saker mer. Ja, bara en lögn där och där ;)
 
Och sist men inte minst, Neal är i Landet Ingenstans nu? NEJ! Han ska vara långt borta från Hook och Emma!
 
Hart of Dixie 3x02 Friends in Low Places:
Kaos, kaos, kaos i Bluebell! Det är vad som är så underbart med Bluebell. Det är alltid nåt som blir totalt kaos, haha. Gud vad jag skrattade mycket genom avsnittet så att jag grät.
 
Gud vad creepy den där Lylyn börjar bli. En stalkare nu? Icke bra! Stackars George som nu kommer att tvingas att bli hennes lärare för att hon vill lära sig juridik! Jag gillade dem faktiskt lite i förra avsnittet men efter vad som hänt i det här avsnittet ändrade jag mig. Lylyn skrämmer mig. Så nu vill jag inte ha dem ihop längre. No thank! Och gud, scenerna med Lavon och George var så sjukt jävla roliga när de var på jakt efter killen som sårade Lylyn. Lavon visste ju inte att det var just George som var killen, haha! Så roligt!
 
Jag är så glad att Zoe räknade ut snabbt att Wade och Lemon bara fejkade förhållandet. Skönt! Så nu fejkar de det inte längre. Nu kan jag andas ut för det kommer inte utvecklas till nåt äkta, tack och lov!!! Och jag börjar faktiskt shippa Lemon med Meatball lite. Varför inte liksom? Det var kul att se Meatball svartsjuk. Det visar att det är känslorna inblandade. Jag är inte direkt överraskad för jag hade förväntat mig att det skulle bli. Ska bli intressant att se hur det kommer utvecklas - om de kommer att spinna vidare på det? Det hoppas jag att det blir!
 
Och jag tycker verkligen synd om Joel som flyttade till Bluebell för Zoes skull bara för att hon inbillar sig en framtid med honom. Stackars killen som inte vet vad han har gett sig in på. Det kommer ju bli Wade och Zoe i slutändan. Och det var SÅ tydligt att hon var svartsjuk när hon såg Wade och Lemon ihop vilket hon erkände för Wade i slutet. Tänk att Joel inte märkte det! Det skulle jag ha gjort. Nu väntar jag bara på en återförening mellan Wade och Zoe, jag räknar ner dagarna ;)
 
The Originals 1x03 Tangled up in Blue:
Nu börjar jag älska serien mer och mer! Den är SÅ HIMLA bra! Verkligen! Mörkare och råare än The Vampire Diaries, må jag säga och jag älskar det!
 
Åh, jag ville verkligen inte shippa Marcel och Rebekah på grund av att jag är ett Mabekah fan. Men tyvärr så kunde jag inte hjälpa det. För nu shippar jag dom verkligen! De har kemi! Jag hoppas på de två faktiskt! För jag gillar inte riktigt Marcel och Cami ihop. Tyvärr. Hon är för bra för honom, enligt mig. Självklart har de kemi, men ändå gillar jag inte det jag ser. Tyvärr. Mycket för att jag shippar Marcel och Rebekah.
 
Detsamma med Klaus och Cami som hade deras lilla ögonblick i slutet - även om jag gillar dem ihop bättre än Marcel och Cami. De har verkligen kemi! Mycket mer än vad Marcel och Cami har. Det kan jag tyvärr inte förneka även om jag vill det så gärna. Jag är faktiskt okej med om det blir nåt mer - MEN BARA om det blir Caroline i slutändan, okej!!!!!???? Annars sliter jag ut mitt hjärta. För jag står inte ut med tanken på att Klaroline inte skulle bli av. För det måste de göra, det måste de bara, de är endgame för mig. Jag kommer aldrig att ge upp hoppet om Klaroline!
 
Jag älskar att Klaus alltid smider onda planer och att han senare alltid ser så nöjd ut när han har fått som han vill. Det är en av orsakerna till att jag älskar honom. Han är så elak, men ändå hatar jag honom inte. Det är svårt. Fast hatade jag bara honom för en enda sak i det här avsnittet - Thierry och Kate. Det var så ledsamt det som hände! Jag älskade dem trots att vi bara fick se dem ihop några få minuter, men det räckte för att jag skulle börja shippa dem. Jag tycker verkligen synd om Thierry, för nu får han ruttna i 100 år som en straff för att han bröt mot Marcels viktigaste regel - att inte döda en vampyr (en av Klaus onda planer). Men tyvärr så fick han ta smällan för att Klaus och Rebekah skulle få tillbaka Elijah. Stackars killen.
Fast det finns tyvärr ett stort problem. Klaus lyckades få Marcels förtroende, ja, och han skulle få tillbaka Elijah, ja, men Davina vill det inte. Hon vägrar. Så nu får Klaus och Rebekah inte Elijah tillbaka. Så hur gör de nu då? Shit, säger jag bara!
 
Och vad fan hände i slutet!? Jag blev ju fan jätterädd! Häxan som hjälpte Hayley att ta reda på könet hamnade plötsligt i trams och skrek "Barnet är ondskefullt! Det kommer att förinta oss alla!" Så barnet kommer bli ond? Det låter inte bra! Inte alls bra! Det får man hoppas att det inte blir så.
 
Höjdpunkten i det här avsnittet är när Klaus fick veta vilket kön det blir på hans barn med Hayley. Han log! Jag säger det igen, han log! Det var så fint. Och det blir en flicka förresten! Som jag faktiskt hoppades på. Det vore tråkigt med en mini Klaus. Så det är därför trevligt att det blir en flicka. Fast det finns nog ett problem med att det kommer bli flicka; hur kommer det bli med flickans framtids pojkvänner? Det kommer inte att sluta bra för dem, för jag kan tänka mig att Klaus kommer bli en överbeskyddande pappa! ;)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: