DATUM: 2013-10-14 / TID: 12:01:00
KATEGORI: Serienyheter, The Twilight Saga, Övriga tvserier

The Tomorrow People.

Igår spanade jag in den nya tvserien The Tomorrow People - och av det jag såg gillade jag verkligen! Och ännu bättre är att den är skriven av Julie Plec som även skriver The Vampire Diaries och dess spinoff-serie The Originals om jag inte har uppfattat det fel.
Så ni kan nog förstå varför jag valde att spana in den nya tvserien. Och jag ångrar mig absolut inte! Den har en rätt bra storyline som kommer bli intressant att följa och även intressanta karaktärer. Och som vanligt älskar jag ju att jaga nya ships och jag ser två stycken här än så länge som har potential; John/Cara (redan ett par) och Stephen/Astrid. Och en rolig fakta som jag inte visste var med i serien är Sarah Clarke (som spelar Bellas mamma Renee i Twilight sagan). Så det var/är kul att se henne igen. Hon spelar Stephens mamma.
Och sist men inte minst, den påminner mycket om filmen Jumper med Hayden Christensen i huvudrollen - i alla fall när det gäller att teleportera och att fly från dom elaka som vill utplåna dom som kan teleportera. Ja, hur som helst, den här nya serien kommer att stanna på min schema! ;)
 
För ett år sedan var Stephen Jameson en helt vanlig tonårskille - tills han började höra röster och teleportera i sömnen. Det var då som John, Cara och Russell, de genetiskt avancerade framtidsmänniskorna med förmågor att teleportera och kommunicera telepatiskt, hittade honom. Framtidsfolket är jagade av en militär grupp vetenskapsmän, kallad Ultra, och deras ledare Jedikiah, och tvingas därför gömma sig i en övergiven tunnelbanestation. Jedikiah erbjuder Stephen ett normalt liv om han hjälper till i kampen för att isolera och utplåna framtidsfolket. Men samtidigt får Stephen ett erbjudande av Cara, John och Russell att leva med dem - där han verkligen hör hemma. Stephen vill varken vända ryggen åt mänskligheten eller framtidsfolket, så han väljer att gå sin egen väg - en resa som kommer att avslöja ett skumt förflutet där hans pappa mystiskt försvann eller in i en okänd framtid... med framtidsfolket!
 
Postat av: Åse

Jag tyckte också att serien påminde om Jumper! Och den filmen gillade jag verkligen, men serien har ju stora potential att bli mycket bättre! :)

Svar: Ja, jag älskade Jumper också. Den var så himla bra! Och jag håller med om att serien kan bli mycket bättre. Det är ju en serie och Jumper bara en film :P
Micaela Sundberg

2013-10-14 @ 13:40:48
URL: http://cupcaketv.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: