DATUM: 2013-10-09 / TID: 10:29:00
KATEGORI: Once Upon a Time, Sammanfattningar

The Heart of the Truest Believer / Lost Girl.

Något som jag också verkligen tycker om är Once Upon a Time. En fantastisk serie, helt enkelt, som sker parallellt i både verkligheten och sagovärlden. I förra veckan såg jag premiären 3x01 The Heart of the Truest Believer och igår såg jag det senaste 3x02 Lost Girl och jag älskade båda! Markera texten för att läsa mina tankar!
 
Jag älskar hur säsong 3 har börjat. Den har verkligen börjat så grymt bra! Jag älskar att de har bytt miljö! Så det är bara skönt att vi inte kommer att se Storybrooke hela tiden nu för guds skull. Jag gillar att Regina, Mary, David, Emma och kapten Hook befinner sig på Landet Ingenstans och samarbetar tillsammans för att hitta Emmas son Henry som blivit kidnappad av Tamara och Owen i säsongsfinalen och sen av de borttappade pojkarna på order av Peter Pan. Och på tal om trollen! Han är verkligen ond! Riktigt elak! Det känns så himla konstigt och ovant med tanke på att vi har ju växt upp med den goda Peter Pan (som också är min absolut favoritsaga). Och nu plötsligt har vi med en elak Peter Pan att göra. Men jag gillar faktiskt omväxlingen. För det känns fräscht och roligt och mer spännande då. Samma sak med kapten Hook. Han är elak i sagoberättelser medan här i serien är han lite mer snällare. Så ja, det är trevligt med lite omväxling!
 
Jag älskade alla scener med Hook och Emma, särskilt i 3x02. Första och sista scenen, oh my god! I den första scenen frågade Hook Emma om hur Hook var i sagoberättelser. Fan vad jag dog. Den var ju till och med tusen gånger bättre än den med Neal och Mulan i 3x01!
"Tell me something, love. In these stories, what was I like? Other than a villain? Handsome, I gather." och Emma svarade "If waxed mustaches and perms are your thing." och gick iväg medan Hook stannade med ett riktigt roligt ansiktuttryck och bara sa "I take it by your tone, perms are bad?" Hahaha! Så rolig! Och sen i den sista scenen, oh my! Jag dog ännu mer just då. De delade rommen och Hook frågade Emma hur hon lyckades med kartan. Hon sa att hon bara gjorde vad Peter Pan bad henne. Och då frågade Hook "Just who are you, Swan?" och Emma svarade flirtligt "Wouldn't you like to know?" och då plötsligt såg han så värst seriös ut och bara sa "Perhaps I would." De såg på varandra en kort stund. Man kunde se på Emma att hon blev överraskad av svaret. Hon bara gick iväg medan Hook hängde kvar och kollade efter henne.
Jag älskar det faktumet att Hook faktiskt redan visste svaret när han frågade henne, men han frågade Emma ändå för han ville att hon skulle öppna sig för honom. Det märks verkligen tydligt att han verkligen försöker lära känna henne. Och jag älskar det! Och för att inte tala om vilken fantastisk kemi de har. Vilka gnistor! Jag håller tummarna hårt på att det blir nåt mer än bara lite flirt där och där!
 
Jag älskade scenen med Mary och Emma när Emma berättade hur hon kände sig. Om att hon var föräldralös och så. Jag fällde ett par tårar när hon bara satt där och pratade och själv fällde ett par tårar. Helt fantastisk skådespel av Jennifer Morrison, verkligen! Jag kan inte föreställa mig hur Emma måste ha känt sig. Men huvudsaken är att hon åtminstone har hittat sina föräldrar till sist nu. Hon är med David och Mary nu.
Och på tal om David. Snälla säg att han inte ska dö!!! Han är skadad. Snälla gode Gud, jag hoppas att han inte dör. Varför berättade han inte direkt för Mary? Det borde han ha gjort. Då kanske kan han klara sig. Det sägs ju att en viktig karaktär ska dö. Tänk om det är David som dör? Hoppas inte! För han tillhör en av favoriterna och så shippar jag ju Snowing också! Inte bara Captain Swan!
 
Var är Henry? Varför vill Peter Pan ha honom? Vad är hans planer egentligen? Hur blev han så ond? Kommer de hitta Henry? Blir det nåt mer mellan Hook och Emma? Vad kommer hända med David? Så många frågor som jag hoppas få svar på snart!
 
Jag är säker på att säsong 3 kommer bli grym! Jag är så förväntad! Spännande! ;D

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: