DATUM: 2013-10-08 / TID: 10:41:00
KATEGORI: Revolution, Sammanfattningar

There will be blood.

I torsdags såg jag det senaste avsnittet av Revolution 2x02 There will be blood - och som vanligt älskade jag det! Till skillnad från de flesta så gillar jag verkligen den vändningen säsong 2 har tagit. Jag älskar att den är råare, sjukare, smutsigare, farligare, spännande och, ja en lång lista! Markera texten för att läsa mina tankar.
 
Så Aaron hade varit död i 2½ timmar!? Oförväntat. Och nu lever han! Helt sjukt. Vad var det som hände egentligen? Jag tror helt klart att det är nåt med eldflugorna att göra. Det måste det ju vara! Eller så är det nåt annat. Men det är nåt skumt med det hela i alla fall. Och nu ser han också saker som inte andra ser. Han såg Ben dö i korridoren. Varför hallucinerar han saker? Det är en spännande storyline som jag ser fram emot att få svaret på!
 
Jag vill att Charlie ska gå tillbaka till Miles! Jag saknar dom två så mycket trots att det bara har gått två avsnitt! Det känns tomt utan lite scener med dom! Älskar deras relation helt galet mycket. Jag hatar att hon är så besatt av att döda Monroe då han också är en av mina favoritkaraktärer (men jag är inte orolig för hon kommer inte lyckas). Kan hon inte bara gå vidare, gå tillbaka till Miles (ja, Rachel bryr jag mig tyvärr inte om. Har inte förlåtit henne för det med Nora än) och sen hitta Jason?
Jag vill se Jarlie igen! Saknar dom! Jag shippar ju dom som fan! Jag vet att de ska ses igen, som Eric Kripke har sagt. Men när? Snälla låt inte dra ut på det för länge, bara! För jag vet inte hur länge till jag ska stå ut med att vänta! Jag har tre teorier om varför Jason och Charlie gled isär. En är att Charlie tror Jason är död eller vice versa eller både och. Den andra är att Jason blev arg och trodde att Charlie hade nåt med bomberna med att göra (hans mamma är ju troligen död). Och den tredje är att Charlie kände sig förrådd av Jason för att han tog över Monroes milis tillsammans med Tom. Eller så är det nåt annat. Det återstår att se. Jag gissar på det första! Vi fick ju se en flashback scen från slutet av säsongsfinalen där vi såg att Jason och Charlie aldrig såg varandra för att ljuset släcktes och gänget flydde.
 
Jag älskade när Charlie slog Monroe och han skrek "Sluta!" Som han faktiskt inte vill skada henne. Det märks verkligen att han bryr sig. Det kan bero på att Charlie är ju Miles brordotter och Monroe älskar Miles. Så klart att Monroe inte vill göra Miles förbannad. Jag älskar verkligen den nya sidan av Monroe. Han är så annorlunda på nåt sätt. Jag ser fram emot att se hur han kommer utvecklas som karaktär denna säsongen! Det kommer bli en bra och intressant resa att följa!
Och på tal om Miles! Stackars honom!!!!!! Jag hoppas att Rachel och hennes pappa och de andra lyckas rädda honom! Eller att Monroe på nåt sätt hittar honom och räddar honom! Jag dör om Miles dör! Han får inte dö. Han är ju min 1a favorit och sen kommer Charlie, Monroe, Jason och Tom. Nej, det kommer han inte. Men ändå, jag kan inte låta bli att vara rädd om honom!
 
Som vanligt är Tom alltid uppe i nåt. Och stackars Jason får stå ut med honom även om han själv har valt att vara med sin pappa. Hur mycket jag än hatar Tom, så är han ändå en av favoriterna. För han är verkligen en intressant och väldigt komplicerad karaktär. Och jag gillar också relationen mellan Tom och Jason även om den är helt upp och ner - det är en väldigt hemskt komplicerad relation som de har. Jag vill se mer av det denna säsongen!
 
Och sist men inte minst, vad är det med råttorna!!!!? Det var så läskigt när Rachel, hennes pappa och de andra stirrade på tusentals döda råttor. Vad är det som pågår egentligen? Spännande!
 
Två dagar kvar tills nästa avsnitt kommer. Jag längtar! Det slutade ju så himla spännande! ;D

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: