DATUM: 2013-10-20 / TID: 23:37:13
KATEGORI: Film

Forever Young (1992).

Jag kom bara att plötsligt tänka på den här filmen av en slump i förra veckan - och tänkte "Omg, det var ju längesen sist! Jag ska se den nu!" vilket jag också gjorde. Det var många år sedan sist jag såg den här filmen (lite mer än 10 år sedan sist om jag minns rätt) så jag kände därför mycket nostalgi när jag plötsligt tänkte på den för jag älskade den mycket sist jag såg den. Och nu när jag har sett den igen efter mer än 10 år var det som jag såg den på nytt. En underbar känsla! Jag hade totalt glömt hur vacker filmen var. Den är utan tvekan en av de vackraste kärleksfilmerna jag nånsin sett. Den kommer alltid att vara en av mina favoriter genom tiderna. Fantastisk film. Vacker story. Underbara karaktärer. Och bra insatser av Mel Gibson, Jamie Lee Curtis och Elijah Wood. Jag rekommenderar den varmt! :)
 
Det är 1939 och testpiloten Daniel McCormick är mycket framgångsrik. Trots hans förmåga att hantera faror, vågar han inte se sin flickvän i ansiktet och fria till henne. Han skjuter hela tiden upp beslutet till morgondagen men en dag händer det obegripliga och en i en tragedi omkommer hans käresta. Han vägrar att fortsätta leva ensam och ställer upp i ett topphemligt experiment där han blir nedfryst. Han vaknar igen 1992 och är totalt vilse. Genom vänskapen med ett faderlöst barn och dess moder, lär sig Daniel att tiden inte väntar på någon människa, men sann kärlek väntar för evigt. Mel Gibson gör en stark roll som Daniel McCormick.
 
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: