DATUM: 2013-10-31 / TID: 11:13:46
KATEGORI: Sammanfattningar, The Vampire Diaries

For Whom the Bell Tolls.

I helgens såg jag det senaste avsnittet av The Vampire Diaries 5x04 For Whom the Bell Tolls - och jag älskade det! Jag är glad att serien har verkligen skärpt sig nu med säsong 5 då säsong 4 har varit litelitelite av en flopp (den var bra, ja, men bara inte lika bra som de tre första säsongerna)! Markera texten för att läsa mina tankar :)
 
Först och främst börjar jag med Stelena! Åh herregud, vad jag log mycket under deras scener när Elena visade Stefan om hur de mötte första gången och berättade om några fina minnen. Mycket i parallellt med säsong 1. Fastän Stefan har minneförlust så blev han kär i Elena igen på nytt, vilket är så underbart att se! Detta bevisar att de är meant to be. Man kunde till och med se på Elena att hon egentligen fortfarande är kär i honom även om hon säger att hon inte är det nu när hon är kär i och är ihop med Damon nu. Förnekelse, ni vet. Såg ni inte scenen vid toaletten, sättet hon såg på honom när hon rörde honom? Eller scenen vid sjön? Det gick inte att undgå att hon fortfarande älskar honom djupt. 
Och ännu en gång blev jag också ännu mer kär i deras episka lovestory. Jag har aldrig, och kommer aldrig att förstå, hur man kan vara ett Delena-fan. Det är ju inget speciellt hos dem alls förutom kemin och sexuell spänning. Stelena därefter, de är perfekta och kommer alltid att höra ihop. De är meant to be, helt enkelt. Jag vet att det inte direkt har varit så bra mellan dem på sistone, men det är ändå fortfarande en episk lovestory som man sent kommer glömma. Liksom vad vore en lovestory utan lite hinder och hjärtesorg?!
Jag log tills scenen vid sjön när de nästan kysstes och Elena plötsligt sa "Jag är med Damon". Inte för att jag ville att de skulle kyssas. Jag ville faktiskt inte att de skulle det för det vore ju inte rätt mot Damon. Jag menar mer det faktumet hur Elena gjorde så. Stefan har ju minneförlust, så han visste därför inte det om Damon och Elena. Han hade bara förstått att han själv och Elena hade varit ihop eller så trodde han att de fortfarande var ihop. Elena bara flirtade vilt med honom på skolan och vid sjön och så föll han för henne och sedan helt plötsligt sa hon att hon var ihop med Damon. Det var, är, inte rätt mot Stefan. Så jag kan fullständigt förstå varför han blev sårad och stack.
Även om jag vill ha Stelena ihop igen, så vill jag inte att de riktigt än ska bli ihop nu. För Stefan behöver vara Elena-fri för ett tag nu och finna sig själv eller nåt. Han behöver det verkligen efter allt hemskt han har gått igenom sen första säsong. Är det nån som verkligen alltid har det värst i serien så är det Stefan om man tänker efter. I alla fall enligt mig. Han är en av de mest osjälviska karaktärerna liksom Bonnie. Jag bara "GO, GO STEFAN!" när han dumpade Damon och Elena i slutet genom att flytta ut från huset. Det var bra gjort. För han behöver vara fri från dem nu för ett tag efter allt smärta som de hade orsakat honom innan minnesförlust-grejen.
 
Och ja, en sak till... om ni fortfarande tror att Stelena är påtvingad på grund av universums vilja, så är ni dummare än jag tror. Bara för att det är universums vilja betyder det inte att deras kärlek inte är äkta. Den ÄR det, har ALLTID varit och KOMMER ALLTID att vara oavsett vad som än händer. Stefan och Elena visste ju inte precis om dubbelgångarnas öde när de först möttes? De blev kära själv, inte med hjälp av universum. Så då hur kan vissa påstå att deras kärlek är påtvingad när de inte ens visste om dubbelgångarnas ödet? Jag fattar det inte, jag fattar inte hur vissa tänker, haha. Självklart är Damon och Elena äkta också. Men Stefan och Elena är inte ett svagare par bara för det med universums vilja, som seriesnack sa. All right? ;)
 
Jesse och Caroline... jag gillar dem inte! Eller jag har inget emot Jesse personligen egentligen, men han och Caroline ihop? NEJ TACK. Och han kysste henne. Det gillar jag inte. Det ska vara Klaus och Caroline! Julie Plec, hallåååå när får vi våra crossovers med Klaroline som du har lovat oss? Jag väntar fortfarande! Åh, jag saknar dem så mycket. Det känns så tomt utan Klaroline i serien! :(
 
Och den andra halvan av avsnittet... herregud, vad jag grät och grät! Jag kan inte fatta att Bonnie verkligen är död nu. Jag trodde att hon skulle komma tillbaka på nåt sätt sen. Jag hoppades på det. Men efter begravningen ser det ut nu som hon aldrig kommer tillbaka som levande. Åh, vad jag grät. Hennes begravning var så sorglig (fast 4x15 är fortfarande seriens sorgligaste avsnitt)! Jag kommer att sakna henne.
Och Tyler kom dit under ceremonin! Jag blev så jätteförvånad! Jag trodde att vi skulle bli av med honom längre än så. Men nej, han är tillbaka nu. OGILLA! Killen gillar jag ju inte ens längre! Helt sjukt att jag faktiskt shippade Forwood en gång i tiden - i säsong 2 och i början av säsong 3! Jag fattar inte hur Caroline fortfarande kan vilja vara ihop med honom?
Och gud vad jag tyckte synd om stackars Matt som var femte hjulet på begravningen! Elena hade Damon, Caroline hade Tyler, Jeremy hade spöket-Bonnie och Matt ingen. Varför var det ingen som kramade honom? Han stod där helt ensam. Det var så grymt mot honom! Vilka vänner Elena, Caroline och Tyler är? Vore jag där, skulle jag krama Matt. Stackaren!
 
Och slutet... VAFAN!? Det slutade så himla spännande! Varför såg den där läskiga professorn till att Jesse blev vampyr? Men nu vet man åtminstone varför Jesse kommer hata vampyrer som vi hade fått veta att han skulle göra när han blev castad. Det ska bli intressant att få veta varför och vad professorn håller på med egentligen? Spännande slut som sagt!
 
Jag ser fram emot nästa avsnitt, som vanligt. Spännande det ska bli! ;D
Postat av: Sofia - En blogg om tv-serier

Jåg håller helt och hållet med dig om Stelena. Universum gör inte deras kärlek mindre äkta...

Sen när kommer vår crossover the Originals behöver den inte egentligen. Förutom att Klaus behöver en liten påminnelse om att Caroline är den enda för honom och Cami bara en en blond tjej som han kan prata med ibland... Mercel kan få henne...

Men TVD är tomt utan orginalerna, dom har gjort det bra, men det är något som saknad och så är det bara och att tylor dök upp gjorde ju inte saken bättre...

Svar: Tummen upp! Bra att du håller med om Stelena ;) jag har läst många kommentarer under några videos på youtube och på twitter där många har sagt att haha Stelenas kärlek var falsk, påtvingad osv på grund av universums vilja och det gjorde mig verkligen ledsen att höra sånt. Ledsen för att de är så blinda av hur fin och äkta deras kärlek faktiskt har varit och fortfarande är! :(
Julie och även JoMo har sagt att det är möjligt att vi får crossovers. Självklart behöver inte TVD och TO crossovers egentligen. Men jag vill se Klaus besöka Mystic Falls för att hälsa på Caroline och Stefan eller att Stefan och Caroline besöker Klaus i New Orleans och hälsar på. Det är så jag menar med att jag vill ha crossovers :) men annars i övrigt behövs det inte. Bara det räcker att vi får se dom hälsa på varandra eller hjälper varandra med nåt övernaturligt problem, hade varit så jävla roligt! ;D

Ja, jag håller med att TVD är så tom utan originalvampyrerna! Och Tyler äsch, gillar honom inte :(
Micaela Sundberg

2013-10-31 @ 11:34:56
URL: http://seriebloggen.com

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: