DATUM: 2013-10-08 / TID: 17:13:00
KATEGORI: Sammanfattningar, The Originals

Always and Forever.

The Vampire Diaries spinoff-serie The Originals med ursprungsvampyrerna startade även i fredags också med sin första säsong - och jag älskade det faktiskt! En del i det här avsnittet har vi redan sett i våras i The Vampire Diaries 4x20 (recensionen kan ni läsa här) men den här gången är avsnittet ur Elijahs perspektiv och det var mycket bättre! För det fick mig äntligen att acceptera allt och för att jag förstod lite mer. Markera texten för att läsa mina tankar.
 
Som jag redan har skrivit förut, gillade jag att Klaus ska bli pappa. Och det gör jag fortfarande nu också. Jag har bara fortfarande problem med det faktumet att det är just Hayley som bär barnet. För henne gillar jag verkligen inte! Överhuvudtaget. Inget emot skådespelerskan Phoebe Tonks, bara karaktären. Fast det kanske, kanske kan ändras senare? Man vet aldrig. För Tonks själv har sagt att vi som hatar henne kommer antagligen att älska henne sen i serien när man väl har lärt känna henne. Det kanske kan stämma för vi har ju inte direkt fått lära känna henne så värst mycket i The Vampire Diaries. Så jag hoppas att miss Tonks har rätt. Att jag kommer gilla Hayley sen. Eller annars får jag stå ut!
 
Det ska bli sååå spännande att se hur Klaus kommer att utvecklas som person under seriens avgång. Poängen med barnet och allt är ju att han ska förändras till det bättre. Om jag har förstått rätt! Det är iallafall vad Elijah själv har sagt. Som många redan har skrivit i deras bloggar som jag också håller med om, så är han mycket för sin familj och vill verkligen se Klaus förändras. Men det finns ett litet problem; Elijah har inte riktigt rätt i allt som han tror att han har. Att Klaus är dålig och sånt. För han har nämligen faktiskt inte sett de bra sidorna hos Klaus än som vi fick se i säsong 3 och 4. Elijah har verkligen inte fått en rättvis bild av sin bror för han har inte sett vad Klaus har gjort för Caroline. Klaus är ju inte en sån som visar känslor, det har han bara gjort med Caroline. Det borde man tänka på. Åh, jag kan inte vänta tills det blir crossovers så man får lite Klaroline som det har pratats om. Älskar dom sååå mycket!
 
Marcel är elak, honom gillar jag inte så mycket heller. Vem är tjejen som han pratade med i slutet förresten!? De verkar ha nåt skumt på gång. Spännande! Och häxorna är grymma och läskiga och det gillar jag faktiskt! Det är alltid kul med häxor med mörka krafter. Och Klaus, MEN KOM IGEN! Varför dolkade du Elijah? Kan du inte lägga av med att dolka dina syskon? Det är fegt att göra så. Men jag är säker på att Elijah kommer att vakna igen redan i nästa avsnitt eller åtminstone om ett par avsnitt med tanke på att Rebekah ska ju komma. Och då kommer hon antagligen att ta bort dolken från Elijah. Det återstår att se!
 
Den här är en serie som jag självklart ska fortsätta se. För första gången är jag faktiskt positiv till allt med serien nu. Det är ju en tvserie om Klaus som är min 1a favoritkaraktär! Älskar honom! BARA DET ENDA NEGATIVA nu med serien är ingen Klaroline! Kan inte de ta in Caroline? ;)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: