DATUM: 2013-11-23 / TID: 22:56:05
KATEGORI: Sammanfattningar, The Vampire Diaries

The Vampire Diaries 5x07 Death and the Maiden.

Jag är också ledsen för detta försenda inlägg, men bättre sent än aldrig som sagt! Jävlar, det var ett verkligen jättebra avsnitt! Är det bara jag som tycker att säsong 5 har varit riktigt bra? På grund av att säsong 5 är och har varit så bra hittills, har jag nu förlåtit att säsong 4 var halvdålig, haha. Markera texten för att läsa mina tankar! :)
 
Vad många som dog! Tessa, Silas och Amara. Det var väntat, men jag blev ändå jätteledsen. Över Silas, inte de andra. Hade liksom inte blivit fast vid dom som jag blev fast vid Silas. Så därför tog jag hans död lite hårt. Han hade varit en så rolig karaktär att följa (haha han var så jävla rolig med sitt snack på busshållplatsen!). Han var intressant och hade en tragisk story som ändå slutade ganska bra även om det ändå var väldigt tragiskt, han fick ju åtminstone återförenas med sin true love till sist precis så som han alltid hade velat i över 2000 år. Jag kommer att sakna honom väldigt mycket. Paul Wesley är en väldigt fenomenial skådis, det är bara så otroligt jävla synd att han är så sjukt underskattad av många ändå trots det. Det gör mig ledsen.
Och på tal om att bli fast, så blev jag som sagt inte fast vid Amara - men jag föll pladask för Silas och Amaras lovestory trots att vi bara fick se det i TVÅ avsnitt (vad jag önskar att vi hade fått se mer av dem). Herregud, vad tragiskt och fint det var under deras sista scen ihop innan de båda dog. Jag grät floder som fan. Vilken fantastisk kemi också!!! Paul Wesley och Nina Dobrev är både en fenomenial skådis! Se bara på Stefan/Elena, Stefan/Katherine och Silas/Amara. Stefan och Silas spelas av Wesley medan Elena, Katherine och Amara spelas av Dobrev - men ändå har de alla paren olika slags kemi! HUR FAN LYCKAS DE EGENTLIGEN? Jag slutar aldrig fascieneras av det! ;D
 
Och på tal om död. Det var inte bara tre dödscener i detta avsnittet. Det var även en död person som kom tillbaka levande. Bonnie. Hon kom tillbaka! Fan vad jätteglad jag blev över det! Fast jag blev samtidigt lite sur också. Vi var ju på hennes begravning där jag alltså grät helt i onödan! Åh! Därför var jag sur.
Men annars blev jag ändå glad att hon kom tillbaka. För till skillnad från många har jag alltid gillat henne. Hon är inte en favorit men ändå väldigt omtyckt av mig. Liksom Stefan är Bonnie en väldigt osjälvisk karaktär som har offrat så mycket för alla andra. Det är precis därför jag aldrig har förstått, och kommer aldrig att förstå, varför så många inte tycker om henne ändå. Det fattar jag bara inte. Hon har ju offrat så mycket för alla. Det är bara så sorgligt att alla karaktärer i serien inte tackar henne för det tillräckligt ofta, det borde de verkligen satsa på att göra. Stefan och Bonnie är de mest osjälviska karaktärerna i serien - seriens hjälte och hjältinna.
Och som resultatet av att Bonnie kom tillbaka från döden, kommer hon nu att kunna känna när varenda övernaturliga varelse dör. Åh, stackars henne! Hur kommer hon att klara av detta? Hur kommer hon att hantera detta? Det ska bli spännande att se! :)
 
Och nu vill jag tala om Jeremy och Bonnie aka Beremy. Jag har alltid shippat - och kommer alltid att göra det - Jeremy med Anna. Ingenting kommer nånsin att förändra det. Oavsett hur fina Beremy faktiskt är tillsammans.
Jag shippade dem som fan i säsong 2 även om mitt hjärta alltid var med Jeranna ändå hela tiden. Men Anna var ju död, så därför shippade jag Beremy som fan. Så när Anna kom tillbaka i några avsnitt i säsong 3, var jag så glad att jag glömde bort Beremy, slutade shippa dem och tänkte bara på Jeranna. Det har ju ändå alltid varit Jeremy och Anna för mig som sagt. Men ännu en gång försvann hon igen och jag blev förkrossad. Trots det började jag ändå inte shippa Beremy igen, inte förrän nånstans mitten i säsong 4.
Vart jag vill komma med detta är att jag självklart älskar Jeremy och Bonnie tillsammans och att jag självklart shippar dem också (bara inte lika mycket som jag shippar Jeranna). Men jag kan bara inte släppa taget om Jeremy och Anna. Det kommer jag aldrig att göra. Jag älskar dem för mycket för att kunna ge upp. Jag har fortfarande hopp för Jeranna; hur galet det än låter då Anna är ju död och kommer förmodligen aldrig att komma tillbaka ändå. Men jag tänker inte ge upp hoppet ändå. De lyckades ta tillbaka Jeremy och Bonnie från döden. Så jag hoppas därför hela tiden på att det ska hända med Anna också (och till och med Alaric, Lexie och Rose). Tills det att serien blir nedlagd, ger jag inte upp. Någon där ute som också fortfarande shippar Jeremy och Anna som jag gör? Känns som jag är den enda!
 
Jag hoppas verkligen att Katherine kommer hitta något botemedel så att hon kan leva. Jag klarar verkligen inte av att hon är typ döende! Tänk vad sjukt att när vi fick se Katherine första gången så hatade jag henne, sedan började jag älska henne från och med säsong 2, sen hatade jag henne igen efter det hon gjorde med Jeremy på ön i säsong 4 och sedan när vi fick träffa henne igen i New York kunde jag inte låta bli att börja älska henne igen och då pang när hon blev människa älskade jag henne igen så som jag älskade henne i säsong 2 och 3. Nu älskar jag henne bara mer och mer. Så därför står jag bara inte ut med att hon nu är döende. Jag vill inte att hon ska dö!
 
Jag är så glad att Stefan äntligen fick sina minnen tillbaka, det fick han i förra avsnittet. Eller bara halvglad, rättare sagt. För jag önskar att han hade kunnat slippa att minnas all smärta som Damon och Elena hade orsakat honom. Åh vad jag dog när Stefan sa att han önskade det var Damon och Elena som hade kommit och rädda honom. Fan, varför måste han alltid lida så här mycket? Stackars Stefan som jämt och ständigt måste lida. Jag önskar bara att Damon och Elena slutar säga att allt kommer bli okej igen. För det kommer det INTE att bli. Inte på ett tag. Stefan behöver helt enkelt bara lite tid att bearbeta en och annan sak, okej?
 
Jag har egentligen mycket att säga om Elena också, men det tar vi sen när jag ska skriva mina tankar om nästa avsnitt istället som nog kommer efter helgen! För jag är helt säker på att jag kommer tycka likadant om henne där som jag tyckte om henne i detta avsnittet.
 
Grymt bra avsnitt som sagt! Jag ser fram emot att se nästa som kom ifredags som jag ska se imorgon! ;)
Postat av: Julia

Men Silas fick ju inte återförenas med sin ''one true love'' för han var ju en häxa så han kom till den övernaturliga sidan och Amara var människa så hon fick frid, så de blev inte tillsammans :(

Svar: Åh just det! När jag skrev, tänkte jag att det var nåt som var fel i det jag skrev om Silas och Amara men jag kunde inte sätta fingret på vad. Det var ju ett tag sedan avsnittet sändes, så jag glömde lite. Men tack för att du upplyste mig om det! ;D
Micaela Sundberg

2013-11-23 @ 23:33:50

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: