DATUM: 2013-11-04 / TID: 20:57:00
KATEGORI: Tidsfördriv, listor

Serier jag ser fram emot mest.

Jag blev inspirerad av seriesnack och seriebloggen att göra samma sak. Att skriva en lista på serier i följd ordning som jag ser fram emot mest varje vecka! Alltså de som står i min serieschema, de som är aktuella. Jag räknar inte med de som har uppehåll (Teen Wolf och Under the Dome). Då kör vi nu! Och ja, en sak till... jag kommer troligen lägga upp en likadan lista igen på våren bara för att se hur mycket mina åsikter har förändrats sen idag eller om det inte har förändrats nåt alls. Vore ju kul att se ;)
 
1. The Originals
2. Revolution
3. Hart of Dixie
4. Once Upon a Time
5. The Tomorrow People
6. The Vampire Diaries
7. Sleepy Hollow
8. Supernatural
9. Beauty and the Beast
10. Greys Anatomy (följer säsong 10 på kanal5)
 
Vem hade kunnat tro att The Originals faktiskt skulle hamna på första platsen? Jag var ju lite skeptisk mot den i början på grund av Klaroline men med tiden lärde jag mig att acceptera serien under sommaren och då kom premiären och jag gillade det bättre än The Vampire Diaries 4x20 The Originals men sen då såg jag avsnitt 2 och då föll jag verkligen pladask för serien! Sen dess har jag bara älskat serien mer och mer! Nu är den som jag ser fram emot mest varje vecka! Den är hela tiden på topp och Klaus hittar alltid på nåt spännande! ;)
 
Till skillnad från många så älskar jag den vändningen säsong 2 av Revolution har tagit! Jag älskar att säsong 2 har blivit råare, hemskare, smutsigare och mörkare än säsong 1. Självklart saknar jag känslan av hela gänget tillsammans som i säsong 1 - som tex Tom, Jason, Miles, Aaron, Nora, Rachel, Charlie har jobbat tillsammans i många avsnitt osv. Det och Jarlie är de enda sakerna som jag saknar mest i säsong 2. Men tänk efter lite nu - att gänget är splittrat nu tillfälligt ger ju många spännande storylines på en och samma gång! Och serien kan ju inte hålla på och vara likadan hur många säsonger som helst? Så det är väl klart? Därför älskar jag hur säsong 2 har gått hittills förutom grejen med Jarlie förstås som jag fortfarande saknar och som jag inte har gett upp hoppet om som många Jarlie-fans har gjort! ;)
 
Jag märker att många tröttnar lite på Hart of Dixie nu. Men för mig? Snarare tvärtom! Jag har fortfarande inte tröttnat på serien, istället älskar jag den bara mer och mer för varje säsong. Den är fortfarande i topp klass för mig. Självklart önskar jag ibland att den har kunnat våga komma med nån spännande storyline att följa LÄNGE, som till exempel det med om att Brick hade tumör i säsong 2 som de hade kunnat gärna ha fått dra ut lite på istället för bara i ett par avsnitt. Men än så länge har serien ändå fortfarande sin charm som jag föll för! Hur kan man inte älska charmen med Bluebell, med karaktärerna, med Wade/Zoe och så? Så den har sin välförtjänade tredje plats! ;)
 
Once Upon a Time har äntligen verkligen hämtat sig tillbaka från säsong 2 med säsong 3 som hittills har varit riktigt jävla bra! Hade säsong 3 varit som mitten i säsong 2, så hade serien typ stått mycket längre ner i listan - antagligen på nånstans mellan 7:e till 9:e plats. Nu står den på sin fjärde plats. Mycket välförtjänst då säsong 3 har börjat riktigt bra och fortfarande utvecklas för varje vecka! Och så händer ju dessutom mitt finfina ship på riktigt i säsong 3 också - nämligen Hook och Emma! ;)
 
Att The Tomorrow People faktiskt skulle toppa The Vampire Diaries, som är en av de populäraste tvserierna som har pågått i snart fem år nu, trodde jag aldrig! Men den här serien växer verkligen för varje vecka som går vilket är ju positivt! Det händer så mycket saker och sånt. Och man kan inget annat än att älska John/Cara, de är så fina ihop! Jag håller tummarna på att CW förnyar serien till full säsong istället för bara 13 avsnitt och att de även förnyar den till säsong 2! ;)
 
Om säsong fem av The Vampire Diaries hade varit som säsong fyra så skulle den antagligen ha stått på 8:e eller 9:e plats. Jag tycker att de verkligen har skärpt sig nu med säsong 5 som hittills har varit riktigt bra än så länge, man har till och med nästan (bara nästan) fått tillbaka den känslan som man alltid hade i de två första säsongerna också vilket känns bra, och jag hoppas att det fortsätter så på den banan! Därför förtjänar den sin sjätte plats! Det är väl ändå en rätt bra plats? För bara ett par år sedan så stod serien faktiskt på första plats. Ja, iallafall tills säsong 4 kom och då åkte den ner i listan. Tänk vad mycket har förändrats sen säsong 4 började!
 
Sleepy Hollow är en klassisk skräckhistoria om den huvudlöse ryttaren och Ichabod Crane och den historien har jag alltid älskat (filmen med samma namn med Johnny Depp i huvudrollen som Ichabod har alltid varit en av mina favoritfilmer)! Vilket är den största anledningen till att jag började följa serien! Och det ångrar jag inte! Det är alltid nya spännande twister och nya mysteriumer att följa för varje vecka. Härliga karaktärer till och med! Särskilt Ichabod som spelas av Tom Mison. En väldigt skön karaktär som lätt får mig att skratta! Och det bästa dessutom med serien är att Ichabod har sovit sen typ 1800-talet och då vaknade han plötsligt upp i nutiden. Nu hjälper han kollegan Abbie och övriga poliser till att lösa fall och sånt. Det är alltid spännande i varje avsnitt! Den får sin sjunde plats..
 
Supernatural är absolut fortfarande i topp klass! Men ändå på nåt sätt känns det som det kanske är dags att avsluta serien nu snart för det märks verkligen att det är snart dags. Gärna en säsong 10, men sen får det räcka. Missförstå mig inte, den kommer alltid att vara en av mina favoriter och jag vill absolut att den ska fortsätta i flera säsonger till - men jag känner bara att den borde få sluta medan den fortfarande är på topp vilket den är! I förra året hade serien antagligen stått på 5:e plats då säsong 8 var ju så grymt jävla bra! Säsong 9 är också bra, ja. Men nu är det så att den får tyvärr sin åttonde plats ändå. Det är inte för att serien är dålig, det ÄR fortfarande bra! Men det är bara inte tillräckligt för att den skulle flyttas upp i listan just nu. Så ja den är på 8:e plats nu :)
 
Jag har sett första avsnittet av Beauty and the Beast säsong 2, men inte resten. För jag valde att vänta tills säsong 2 skulle ha premiär på svensk tv. Jag väntar fortfarande. Men annars av det lilla jag såg i säsong 2 älskade jag! Jag skulle egentligen gärna vilja att den hade fått en bättre plats än 9:e plats, men de andra serierna ovanför toppar ju serien lätt. Så därför får den sin 9:e plats, sorgligt nog. Det är INTE för att den är dålig, den är faktiskt skitbra. Problemet är bara att de andra tvserierna råkar toppa den här serien, just därför :)  
 
Det känns som Greys Anatomy verkligen börjar lida mot sitt slut nu! Den är inte ens densamma längre, jag har inte samma känsla som jag hade i de fem första säsongerna, men ändå kan jag inte riktigt släppa taget om serien. Säsong 10 blir Cristinas sista säsong vilket är grymt trist. Vi får se hur det blir med säsong 11 om serien ens blir förnyad, om jag kommer titta eller inte. Det beror som sagt på hur länge jag kommer orka titta innan jag förlorar känslan helt. Nu tittar jag mest bara för att jag måste. Därför har den tyvärr fått sin sista 10:e plats.
Postat av: SERIESNACK.SE

Kul att läsa! :)

Svar: Japp! ;) älskar såna listor som handlar om tvserier!
Micaela Sundberg

2013-11-04 @ 22:08:22
URL: http://seriesnack.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: