DATUM: 2013-11-23 / TID: 23:55:00
KATEGORI: Once Upon a Time, Sammanfattningar

Once Upon a Time 3x08 Think Lovely Thoughts.

Detta avsnittet var verkligen bra och spännande som fan! Fan, vad säsong 3 har varit riktigt bra! Och så ska den förbli i Storybrooke också nu när de snart kan åka hem igen, hoppas jag! Jag kan förlåta säsong 2 nu som var halvbra, hehe. Markera texten för att läsa mina tankar :)
 
Först och främst vill jag börja med en chockerande twist om Peter Pan. Jävlar, vad fan chockad jag blev över twisten att Peter Pan var Rumples far! Mina ögon hotade att hoppa ut när sanningen kom fram. Jag liksom bara "VAD!?" Men samtidigt älskade jag det också! Vilken fantastisk twist! Det kan nog vara den bästa twisten som serien nånsin har kommit med! Samtidigt var det också helt galet på grund av släktträdet. Släktträdet är verkligen galet och helt "messed up". Men hur konstigt deras släktträd än är, så är det faktiskt det som är charmen med serien, tycker jag. Unikt, eget och annorlunda ;)
 
Och på tal om Pan. Nu är han odödlig. Hur sjutton kommer de nu att göra med det? Bara de inte dödar honom, så är jag nöjd haha. Hur mycket jag än älskar Pan, så måste jag säga att Henry var sååå jävla dum som gick på hans lögner! Hur kunde han vara så dum? Regina, Neal och Emma hittade äntligen honom till slut men så gav han hans hjärta till Pan ändå! Så, så, så dumt! Han går mig verkligen på nerverna ibland med hans jobbiga tro och allt! Det gör mig galen! Sämre skådis får man också leta! Tack gode Gud att jag ändå har vant mig vid hans dåliga skådespel och hans jobbiga karaktär sen säsong 1, men bara för det betyder inte det att jag tycker om honom nu. För det gör jag faktiskt inte och har aldrig gjort. Det är bara nåt särskilt med honom som irriterar mig ibland. Tack och lov bara att jag tolererar honom tillräckligt för att fortsätta se serien ändå!
Men trots att han verkligen går mig på nerverna ibland, så fällde jag ändå ett par tårar när han gav hjärtat till Pan och dog. Det var verkligen en ledsam scen. Jag fick gåshud när vi fick se allt det gröna och när föräldrarna sprang fram till Henry. Han kommer så klart inte att dö, verkligen inte. Inte för att jag skulle sakna honom om han faktiskt dog på riktigt.
 
Vi fick tyvärr inte många scener med Hook och Emma i detta avsnittet, suck. Bara en scen. Men det gjorde ändå inget för mig, även om jag hade velat ha flera, för manusförfattarna har ju ändå varit väldigt generösa med dem i säsong 3. Scenen som vi fick var ändå bra och perfekt. Jag älskade att det var Hook som Emma vände sig till om hur de skulle rädda Charming. Detta bevisade hur mycket hon faktiskt litar på honom nu och det älskar jag! Och det faktumet att Emma har hopp tack vare Hook? Det är bara så underbart! Jag älskar att han ger henne hopp! Och jag älskade också när Emma sa till Hook att Charming berättade för henne om hans bror. Jag gillar att hon vet om det. Åh vad jag önskar att vi hade fått se den scenen när Charming berättade för Emma om Liam! Skulle ge allt för att få se det! Kanske finns det en deleted scen som vi får se sen när säsong 3 är slut? :)
 
Och sist men inte minst, bara jag som tyckte synd om stackars Hook när Rumple tog hans svärd? Förutom Rumples roliga kommentar, var det bara så elakt gjort av honom haha! Men det värmde mig i hjärtat när Charming gav hans svärd till Hook som sa "Thank, mate". Åh, jag älskar verkligen deras bromance! De är bara så awesome tillsammans! Jag hoppas att vi får se mer av deras bromance ju längre i säsong 3, jag ser fram emot det. Deras bromance är ju helt klart det bästa i serien! Nån som håller med mig? :)
 
Den har även uppehåll i två veckor också (bara en vecka kvar nu, rättare sagt). Fan vad jag hatar uppehåll verkligen!!!! Det är det värsta jag vet, haha. Jag kan inte vänta att se nästa avsnitt! Efter detta uppehållet kommer det bara att bli tre avsnitt, sen kommer det bli uppehåll igen tills mars 2014, åh! Så nu förstår ni väl varför jag hatar uppehåll? ;)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: