DATUM: 2013-05-19 / TID: 00:25:23
KATEGORI: Film

Beautiful Creatures (2013).

Denna såg jag i torsdags och jag blev tyvärr lite besviken. Den var jättebra, ja. Men om jag ska jämföra filmen och boken så är det alldeles för mycket som har ändrats. Det saknas jättemånga saker i filmen som det finns i boken. Verkligen många! Därför blev jag lite besviken. Särskilt över slutet som har ändrats totalt. Inte alls detsamma som bokens slut.
Jag hade nog lite väl för höga förväntingar på att den skulle vara en episk film. MEN om jag inte ska jämföra filmen och boken och bara tänka på filmen, så var den absolut jättebra! Som jag definitivt kommer att se igen och igen. Tveklöst. Kemin mellan Alden Ehrenreich och Alice Englert, som spelar huvudrollerna Ethan och Lena, var jättefin. Jättebra skådisar också. Och förutom dom var det flera bra skådisar också som Jeremy Irons, Emma Thompson, Voila Davis, Emmy Rossum och Kyle Gallner. Castingen är helt perfekt, tycker jag. De är ungefär vad jag har föreställt mig när jag läst boken.
Jag håller tummarna för en uppföljare med tanke på att det finns tre böcker till. Fyra böcker totalt i en serie. Jag hoppas på film för resten också! Och jag kan rekommendera den varmt och jag tror också att det är nog bäst att man ser filmen först och sedan läsa boken för att inte riskera att bli lika besviken som jag blev. Trailern kan ni se här.
 
Ethan Wate drömmer mardrömmar om en flicka som han aldrig har träffat. När Lena Duchannes flyttar till hans lilla stad Gatlin, dras Ethan oförklarligt till henne. Han beslutar sig för att ta reda på varför det finns ett band dem emellan, även om det innebär att avslöja en hemlighet som kan förändra allt...
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: