DATUM: 2013-05-22 / TID: 21:31:07
KATEGORI: Böcker, Mina köp, The Twilight Saga

Änglarnas kamp.

Idag fick jag äntligen min efterlängtade bok Änglarnas kamp på posten! Den släpptes egentligen den 7 maj men jag var tvungen att vänta tills nu i måndags då jag fick min handikappersättning. Och då beställde jag den med detsamma utan att tveka! Jag hade ju väntat på denna boken i över ett år nu, så därför vägrade jag blotta tanken på att vänta några dagar till, om så bara en sekund! FÖR ETT ÅR ÄR NOG!
Precis lika länge hade jag också väntat på andra och tredje boken. Det var verkligen en ren tortyr, och då menar jag verkligen en ren tortyr, att vänta på dessa böckerna! Seriöst...
Och det bästa är att Änglarnas kamp är den fjärde OCH sista boken! Så nu behöver jag aldrig mer att vänta i ett år! Jag ska snart lägga mig och då ska jag njuta hårt som fan av boken! ;D
 
Är ni sugna på att läsa denna trilogin? Börja först med Fallen Ängel, Förlorad Ängel, Noras val och sen Änglarnas kamp! Ni kommer INTE att bli besvikna! De är de bästa böckerna jag nånsin läst efter Twilight böckerna! ♥
 
Fallen Ängel:
Precis som Bella i Twilight dras till Edward, faller Nora handlöst för den mystiske Patch. Och plötsligt befinner hon sig i en uråldrig kamp mellan de odödliga. För att pojken hon älskar ska få sina vingar tillbaka måste Nora offra sig själv. Men kommer han att tillåta det? Med sitt hånfulla leende och ögon som ser rakt igenom henne, fångar Patch omedelbart Noras uppmärksamhet. Om än mot hennes vilja och absolut mot allt bättre vetande. Men efter en rad obehagliga händelser, vet Nora inte längre vem hon kan lita på. Patch dyker upp överallt i hennes liv, och verkar dessutom veta mer om henne än till och med hennes närmaste vänner gör. Nora måste välja; ge upp sitt motstånd och bli hans eller fly så långt bort det bara går. Men när sanningen om Patch börjar gå upp för henne är det för sent att fly...
 
Förlorad Ängel:
Noras lycka med Patch som skyddsängel blir kortvarig. För hon misstänker snart att han vill henne illa och bryter därför deras band. Patch svarar med att genast börja dejta Marcie, Noras värsta fiende och verkliga plågoande. Det går så långt att Nora inte bara fruktar för sitt eget liv utan också börjar misstänka att det är Patch som ligger bakom mordet på hennes pappa. Kan Nora lita på sin skyddsängel? Är hans hemligheter farligare än hon någonsin kan föreställa sig?
 
Noras val:
Nora vaknar upp på en kyrkogård utan att veta hur hon hamnat där. Hon minns inget av att ha varit kidnappad, men snart inleds en intensiv jakt på vad som hänt. Vad är det för svarta "hallucinationer" Nora får och vad är det hennes familj och vänner försöker mörka när de uppmanar henne att inte titta bakåt? Jakten på hennes kidnappare utvecklas allt mer till en kamp för att stoppa en man som har makten att krossa allting som Nora och Patch har kämpat för - och deras kärlek - för evigt!
 
Änglarnas kamp:
Efter Hanks död har Nora ofrivilligt blivit nefilernas ledare och hon förväntas nu avsluta det Hank påbörjat. Hon måste utplåna de fallna änglarna och därmed utplåna Patch. Men Nora och Patch har en plan. De ska låta alla tro att de har gjort slut. Sedan ska Nora övertyga nefilerna om att de inte behöver strida mot de fallna änglarna. Samtidigt ska Patch ta reda på så mycket som möjligt om änglarnas avsikter. Tillsammans tänker de sätta stopp för det stora kriget innan det ens har börjat. Fast samtidigt som det drar ihop sig till slutstrid mellan änglar och nefiler, frestas Nora av en överväldigande och beroendeframkallande kraft. En kraft stark nog att krossa kärleken mellan henne och Patch.

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: