DATUM: 2013-05-18 / TID: 19:49:00
KATEGORI: Sammanfattningar, The Vampire Diaries

4x23 Graduation (VILKEN OTROLIG SÄSONGSFINAL!!)

Jag såg säsongsfinalen av The Vampire Diaries 4x23 Graduation igår - och jag är så obeskrivligt chockad över cliffhanger som säsongsfinalen kom med! Jag är mållös och jag vet inte hur jag ska säga, jag har så mycket att säga! Det här är tveklöst seriens bästa avsnitt och bästa säsongsfinal nånsin! Så sjukt bra!
Varning för bloggens längsta inlägg nånsin och bara för att det är det så uppfyller jag därför med en och var bild som hör till varje text stycke! Här kommer mina tankar så läs inte vidare om du inte vill veta spoilers!

 
Till att börja med, så gillade jag hur avsnittet började. Kols episka tal. Haha, han borde bli president! "Welcome back. It was our deaths that allowed this day to come to pass, massacres performed in the name of resurrecting the immortal Silas. 12 hybrids, 12 witches, the slaughter of innocents by the so-called hero protectors of Mystic Falls. They risked unleashing hell on earth for their own selfish gains, and today... That's exactly what they're going to get." Åh, vad jag önskar att Klaus och Elijah hade fått chansen att träffa Kol innan han försvann till den andra sidan igen. Och jävlar, vad fan snygg Kol var i detta avsnittet också! Wow!
 
 
Jag älskade den lilla scenen med Alaric, Jeremy och Elena som hade en picknick. De var som en stor familj. Så finfint! Härligt att se dom ihop igen. Jag önskar att Jenna också hade varit med på hörnet, det hade varit hundra gånger om bättre, men ja. Hur som helst. Så otroligt glad att se Elenas gamla jag igen, det är verkligen härligt att se! Hoppas att hon stannar som hon är, jag vill inte behöva avsky henne igen som jag har gjort den största delen av denna säsongen.
 
 
Och sedan så gillade jag scenerna med Stefan och Lexi. Särskilt den första scenen när de festade och dansade och drack när Damon kom och förstörde det roliga. Han ville sätta igång med döda-problemet men Stefan sa ifrån och att han hade fått nog av att vara osjälvisk och att han ville tillbringa så mycket tid han kunde med Lexi innan hon skulle försvinna igen. Sedan frågade Damon om Stefan var full och han bara "Jag vet inte, mamma. Är jag?" HAHAHAHA! Full Stefan är rolig!
Och en annan scen var när de satt och pratade om Elena. Stefan sa att han skulle tveklöst gå tillbaka till Elena direkt trots allt hon gjort mot honom och hur mycket hon sårat honom denna säsongen. Och att om hon skulle välja Damon, så skulle han lämna stan. Åh, han älskar verkligen henne för att villigt kunna låta henne vara lycklig med Damon! Så osjälviskt!
Och den sista scenen... oh my god! När Lexi bara plötsligt försvann i bilen, så var det plötsligt så mycket smärta i hans ögon igen precis som när han hörde Elena tala till Damon (kommer till det strax). Han fick inte chansen att säga adjö till Lexi. IGEN! Åååh! Han bara "See you, Lexi." Åh, jag grät. Detsamma med Damon och Alaric. Så jävla ledsamt!
 
 
Äntligen kysstes Matt och Rebekah! Så som jag hade väntat på det i evigheter då jag shippar dom lika mycket som jag shippar Klaroline! Och YEAH att de ska göra en roadtrip i Europa ihop! Härligt! Vad kul!
När säsong 5 börjar, så hoppas jag att vi får se lite scener med dem i Europa. Jag vet att Rebekah ska vara i spin-offen men man kan ju alltid hoppas att få lite scener med henne och Matt i Europa ändå!
Hur fint var inte det att Rebekah stannade hela tiden med Matt samtidigt som han stod på bomben som hennes exfästman Alexander gjort? Och så kysste Rebekah Matt och det slutade med att det var hon som stod på bomben istället så att Matt kunde få chansen att springa iväg till sin examen. När det väl var gjort så använde hon hennes vampyrisms supersnabbhet. Och då sprängdes allt tillsammans med Alexander. Bravo!!
 
 
Så Elena valde Damon. Det var väldigt väntat, så jag blev därför inte särskilt förvånad. Jag är inte glad för Elenas skull men jag är glad för Damons skull. För han förtjänar att få vara lycklig. Eller jo, jag är lite förvånad. Han är ju inte rätt för henne, inte den rätte och hon vet det. Men jag bryr mig inte. Iallafall nu. För hur mycket jag än vill ha Stelena tillbaka, så är jag ändå inte riktigt redo för dem än. Inte efter vad Elena har gjort mot Stefan och hur mycket hon sårat honom denna säsongen.
Och jag är inte direkt orolig heller för vi alla vet att Stelena kommer bli endgame i slutet ändå så jag är därför inte orolig! Så. Jag är excited att se Delena tillsammans i säsong 5 för ett tag och att Elena senare efter en tid med Damon äntligen ska inse att han är fel för henne och att Stefan är rätt för henne, att han är hennes sanna, episka och enda kärlek.
Och åh stackars Stefan också som fick höra på när Elena förklarade sin kärlek till Damon. Han hade tårar i ögonen och Lexi lade hennes hand på hans axel och han bara lade hans hand på hennes hand. Det var bara så otroligt mycket smärta i hans ögon, i hans tårar. Det kändes verkligen. För mitt hjärta krossades i miljoner bitar tillsammans med hans nu brustna hjärta. Stackars Stefan!
Wow, alltså seriöst, Paul Wesley är en fullkomligt jävla brillant skådis! Han kan verkligen skådespela med bara hans ögon när han ska vara sårad. Det är alltid så mycket smärta i hans ögon när han gråter eller är ledsen eller sårad. Brillant! Jag tycker också att det är så jävla synd att Paul är väldigt underskattad i serien. För alla bara älskar Ian/Damon mer så att de är väldigt blinda för Pauls otroliga skådespel. De borde uppskatta honom lika mycket som de uppskattar Ian för han är också en lika brillant skådis som Ian är, jag bara förstår inte hur de kan underskatta Paul :/
 
 
På tal om Damon, så blev jag också arg på honom. För när Damon äntligen fick Elena så brydde han sig inte ens om hur Stefan kände sig. Han bara frågade om Silas och när Stefan sa att Lexi skulle följa med så bara tänkte han gå in i huset utan att säga ett ord som lycka till eller nåt. Då bad Stefan honom att vänta och sa att han inte var glad om Elena men att han var glad för Damons skull. Och gissa vad Damon svarade? Tack, bror. Tack, bror!? Va, är det allt? Ingen ursäkt alls? Han sa inte att han var ledsen för Stefans skull eller nåt. Det var väldigt själviskt. Han kunde ha bett om ursäkt ändå oavsett om han var ledsen eller inte för att han fick Elena. Stefan förtjänar en liten ursäkt bara. Så svårt är inte det att be om ursäkt.
Och jag kom också på en sak. I den tredje säsongsfinalen så lovade ju bröderna varandra att om en av dom fick Elena, så skulle den andra lämna stan och låta dom vara lyckliga. Och gissa vad? Elena valde Stefan men Damon lämnade inte stan. Och nu när Elena valde Damon så lämnade Stefan stan. Han höll sitt löfte till skillnad från Damon som aldrig höll sitt löfte. Det spelar ingen roll att han stannade kvar pga för att hjälpa Elena som blev vampyr. Han kunde ha lämnat stan ändå, för Stefan skulle ju ändå finnas kvar och hjälpa henne. Alltså, bara wow, Damon vinner verkligen priset som seriens största själviska karaktär nånsin.
 
 
Åh, den sista scenen med Jeremy och Bonnie var så jävla sorglig! Jag satt och bara grät! Egentligen är jag en hardcore Jeranna shipper men jag älskar Jeremy och Bonnie också. Hur kan man det inte? Kyssen var så fin, wow! Och åh, vad fan glad jag blev! FÖR JEREMY LEVER!!!!!! BONNIE GJORDE DET! Men tyvärr blev priset att Bonnie nu är officiellt död! Hon offrade sig för hans skull, så fint! Och jag tycker så jävla synd om Jeremy nu! Han bara "Nej! Nej! Du kan inte vara död!" Varför måste alltid hans flickvänner dö? Vicki, Anna och nu Bonnie! Stackars Jeremy! Och även om jag är glad för Jeremy, så önskar jag att Bonnie också hade tagit tillbaka Alaric och Lexi! För Damon behöver Alaric i sitt liv och Stefan behöver Lexi i sitt liv (jag hatar Damon fortfarande så mycket för att han dödade Lexi). Men en är väl bättre än ingen alls! ;)
 
 
Vilken entré Klaus gjorde! Han rockade som fan! Han bara dök upp och räddade Stefan, Elena och Caroline genom att döda häxan med examenhatten. Haha, hur awesome är inte det!?
Och sen scenen med Klaus och Caroline! Åh, så jävla fin! Till skillnad från Damon, som var självisk i detta avsnittet, var Klaus HELT osjälvisk och gav Caroline den finaste examenpresenten hon kunde önska sig - att ge Tyler friheten att återvända till Mystic Falls. "He's your first love. I intend to be your last, however long it takes." och då kysste han henne! Okej, inte på munnen. Men på kinden! Det kunde inte ha blivit bättre än så här! Självklart önskar jag att kyssen hellre hade varit på munnen, men på kinden får duga än så länge! Bästa scenen med dem ever!
Och bara för vad Klaus sa om första och sista kärlek, så är det ganska tydligt nu att de kommer vara endgame. Hoppas! Jag älskar dem så mycket!!! Men en sak är iallafall säker - jag kommer aldrig, aldrig att ge upp hoppet om Klaroline. Inte förrän den här serien och The Originals är nedlagd! ;)
 
 
Wow, Katherine är en människa nu! Det var väldigt oväntat! Det bara kom från ingenstans! Elena gav ju botemedlet till Stefan tidigare. Och då när hon var nära döden så tänkte hon tillbaka på det och då visade det sig att Stefan aldrig behöll det och att han gav tillbaka den till henne. Och just då efter flashbacken så tryckte hon plötsligt ner det i Katherines hals och PANG så föll hon ihop medvetslös! "Ha ett trevligt mänskligt liv, Katherine!" Därför var det väldigt oväntat! Och även om jag shippar Kajilah så gillade jag det!
Fast jag önskar att Elena hade gett det till Rebekah, hon förtjänar det mer än nån annan i denna serien. Och då kunde hon ju ha blivit ihop med Matt. Men ja, man kan inte få vad man vill.
Hur som helst ska det bli så spännande att se hur Katherine ska kämpa att överleva som en människa i säsong 5 och om hon ska bli vampyr igen eller stanna som en människa. Det ska bli så spännande!
 
 
Och så den största twisten och cliffhangern! STEFAN! NEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! VAD FAN HAR DU GJORT, JULIE PLEC!? VILKET JÄVLA TWIST, HELT BRILLANT! För det första så visade det sig att Stefan har, precis som Elena, dubbelgångare i blodet! Och gissa vem hans dubbelgångare är? Jo, Silas! Stefan är Silas dubbelgångare! Jag blev jättechockad! Det var verkligen helt oväntat!!!! Det där gjorde du bra, Plec.
Och det fick mig också att tänka på en sak. Eftersom Stefan och Elena båda är dubbelgångare och Stefan är Silas dubbelgångare, så betyder det att Elena (och Katherine) kan vara Silas kärlek Qetsiyahs dubbelgångar!? Jag vet att Quetsiyah är Bonnies släkting. Men man kan ändå inte låta bli att undra! Och så för det andra så vet man nu att om Silas skulle vara död för gott så måste även Stefan vara död också. Ja, båda Silas och Stefan! HELL NOOOOO!
Och så för det tredje, den värsta cliffhangern som leder till ett stort NEEEEEEEEEEEEEEEEJ - Silas högg Stefan i magen, låste in honom i ett kassaskåp och sedan knuffade han kassaskåpet med Stefan låst därinne ner i vattnet. Och Stefan, helt hjälplös, skrek och försökte ta sig ut. Men han var fast och han drunkade. Och så slutade det! NEJ, NEJ, NEJ! Jag bokstavligt talat flippade ur och skrek när det bara slutade! Vad fan just hände!? Och det värsta är att de andra karaktärerna tror att Stefan har lämnat stan. Vad betyder det? Jo, INGEN kommer att leta efter honom! För de tror ju att han har lämnat stan. Eller så låtsas Silas vara Stefan! Åh herregud! Åh jävla nej! Åh, skit skit skit skit!!!!

HUR FAN KOMMER JAG ATT ÖVERLEVA SOMMAREN NU TILLS SÄSONG 5!? HUUUUUR!? ¤#&¤%/¤#¤%T#¤&%/¤!!!!!!!!
Postat av: Nathalie - FOTO&DESIGN

Håller med dig till fullo om Paul, han är så underskattad. Otrolig skådis, en av de bästa, om inte DEN bästa i serien :)

Svar: Precis! Jag tycker faktiskt också att Paul nog är den BÄSTA! Så otroligt bra skådis! Grymt trist att alla bara tänker på Ian, Ian, Ian, Ian, Ian, Ian, Ian :(
Micaela Sundberg

2013-05-18 @ 22:26:13
URL: http://torpenbergs.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: