DATUM: 2013-05-24 / TID: 22:16:00
KATEGORI: Revolution, Sammanfattningar

1x18 Clue.

I tisdags såg jag det senaste avsnittet av Revolution 1x18 Clue - och jävlar, vad bra det var! Jag har sagt detta tusen gånger men jag säger det igen; den bara fortsätter att bli bättre och bättre för varje avsnitt som går! Och jag håller med Sofia om att avsnitten bara tar slut för fort på grund av att det är så spännande jämt!
Kan inte fatta att det bara är två avsnitt kvar, sen får man vänta några långa månader på säsong 2! Åh, hur fan ska jag orka vänta!? För jag har en hemsk känsla av att det kommer bli värsta cliffhanger som gör att man inte kan vänta.
Vill inte ens tänka på det! Seriöst, den är en av de bästa tvserierna jag nånsin har följt! LÄS INTE VIDARE OM DU INTE VILL VETA SPOILERS!

Till att börja, var det så hemskt att se Nora bli torterad! STACKARS HENNE! Jag bara satt där och led fullständigt med henne och tecknade "Skit ner dig! Sluta skada henne!" till Monroe hela tiden. Hon lyckades stå ut i 21 dagar innan hon gav med sig och berättade allt. Wow! All credit till dig, Nora! Inte för att hon berättade utan för att hon lyckades stå ut så här länge. För vore jag henne, skulle jag seriöst ge upp direkt! Kan inte ens föreställa mig att jag skulle lyckas att stå ut så här länge med att bli torterad, jag bara kan inte. För jag hatar ju smärta! Nora är verkligen en stark kvinna, det är också en av anledningarna till varför hon är en av mina favoriter! :)
 
Fan vad Monroe är verkligen besatt av att ha makt över alla. Och han har svårt för att lita på nån också. Det är bara sorgligt. Han är en verkligen tragisk man. Men samtidigt så kan man ändå inte hjälpa att både älska och hata honom och även tycka synd om honom ibland. Han är verkligen en komplicerad kille. Och vad fan är det för folk i tornet som stod där och tittade på Monroe och Randall genom övervakningskamerorna!? Vad fan är det som pågår och vilka är de!? Gud, så spännande det är!
 
Kan Jason och Charlie sluta vara så söta!!!? De gör så att jag får hål i tänderna! Älskade alla deras scener, särskilt den första då de kysstes och i helikoptern när Charlie tog tag i Jasons hand och de tittade på varandra. Så jävla söta!!!
Förutom scenen när hon inte trodde honom, förstås. För jag dog när han stod där helt hjälplös med alla anklagelser mot sig och jag stod då fan inte ut med att se det. Hans oskyldiga ansikte, hennes arga ansikte... jag hatade det. I slutet var han kall mot henne när hon bad om ursäkt och nu är de osams. Jag hatade det samtidigt som jag älskade det också! Jag hatade det för att ja de är ju min OTP och jag gillar inte att se mina OTPs bråka och vara osams och jag älskade det för att hon förtjänade det lite då hon inte trodde honom när han faktiskt var helt ärlig! Kommer till det nu.
 
För att göra en lång historia kort. Jason blev anklagad för att ha dödat Wayne och piloten som de hittade när de hittade kniven med fläskt blod på i hans jacka. Som han INTE visste nåt om. För nån hade placerat dit den för att sätta dit honom. Jason försökte berätta det, att han var helt oskyldig - men ingen trodde honom. Särskilt inte Charlie. Vilket ledde ju till att det blev trubbel i paradiset för dom.
Vad JAG trodde? Så klart visste jag hela tiden att det inte var Jason! Jag menar, titta... Jason hade räddat Charlie många gånger. Även när han jobbade för Monroe. Kom igen, han förrådde Monroe i hemlighet genom att rädda Charlie. När han egentligen borde ha dödat henne eller tagit henne till fånga. Och Neville gav order till Jason på tåget att ge Charlie till honom så att han skulle skjuta henne men istället för att lyda så viskade Jason i Charlies öra att skydda huvudet och sedan kastade han henne från tåget. Och sedan efter en tid lämnade han slutligen milisen och gick med rebellerna - både för att bli av med Neville och för Charlie. Han är så TYDLIGT KÄR i henne. Det kan man se på hans ansikte och genom hans handlingar. Han gör verkligen vad som helst för att skydda henne. Och nu när han äntligen fick henne efter månader och äntligen blivit sitt riktiga jag, så skulle han verkligen riskera allt, gå tillbaka på ruta ett och förådda henne och de andra igen? No way in hell!
Och mycket riktigt hade jag rätt. Vad var det jag sa!? Det var Jim hela tiden. Det var han som dödade Wayne och piloten och det var även han som var förrädaren i förra avsnittet. Det var oväntat men samtidigt riktigt inte. För jag misstänkte inte bara Neville, jag misstänkte Jim också.
Det var bara hans anledning till förräderi som jag blev väldigt frustrerad över. Seriöst, hur kunde han vara så självisk och förrådda dem bara för hans fru? Fy usch för honom! Glad att Jason räddade Miles genom att skjuta Jim till döds. Bravo, grabben! Skönt att bli av med Jim nu, lycka till i helvetet säger jag bara.
Och nu tycker jag bara att alla, utom Charlie som redan hade bett om ursäkt, är skyldiga Jason en riktigt FET ursäkt i nästa avsnitt för att de anklagade honom så felaktigt. Hoppas inte det händer igen i framtiden - för nu BORDE alla veta vart Jasons lojalitet står efter vad som har hänt med Jim. Hoppas Jason förlåter Charlie snart! Står inte ut med att de är osams! :(
 
Och vilket jävla och spännande slut!!! Kommer Rachel lyckas att döda Monroe eller inte? Det hoppas jag inte. För jag vill inte att Rachel dör och jag vill inte heller att Monroe dör. Han är för intressant och det finns mycket kvar att berätta om honom. Som sagt, spännande det ska bli! Jag såg promo för nästa veckas avsnitt och det ser ut att bli ett sjukt spännande avsnitt!

Nästa måndag, kom nu tack!? Vill bara veta nu hur det går för Jason och Charlie, om han förlåter henne, om de blir sams igen och hur det går för Monroe och Rachel! Och... JA ALLT!!!

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: