DATUM: 2013-03-23 / TID: 21:25:07
KATEGORI: Film

Stand by me (1986).

Den såg jag idag för säkert hundrade gången på ett par år! Gud, man tröttnar aldrig på den! Den är ju genom tiderna en av de bästa filmerna som nånsin gjorts! Och jag menar det verkligen! Den är en väldigt fin, varm och lättsam film som handlar så mycket mer om vänskap, framtiden och att finna sig själv än att hitta den döda kroppen för att sedan bli berömda på teven och i tidningarna. Grym film och fantastiska skådisar, framför allt Phoenix och Wheaton!
Och ALLTID varje gång när jag ser en särskild scen då får jag en sån hög puls av rädsla och bara tecknar "Spring! Spring, era idioter!" trots att jag vet hur det slutar. Ja, ni som sett filmen fattar vilken scen jag menar och ni som ska se filmen kommer också att fatta.
Hur som helst... ni som inte har sett den, fy fan skäms på er! Seriöst! Den är INTE värd att aldrig bli sedd, för den måste man absolut ha sett nån gång innan man dör! Man får bara inte missa den! Så gå och se den nu på en gång för jag rekommenderar den verkligen!! Om inte, så kommer jag att spöka för er när jag dör! Och en sista sak - jag vill ännu en gång hedra minnet av River Phoenix som tog en överdos i oktober 1993. Rest in peace ♥
 
I den lilla staden i Oregon möter vi en grupp vänner - den känslige Gordie (Wil Wheaton), den gode Chris (River Phoenix), den knäppe Teddy (Corey Feldman) och fegisen Vern (Jerry O ’Connell) - som drar ut på äventyr för att hitta liket efter en försvunnen tonåring. Med förhoppning om att bli hjältar, både i varandras och stadens ögon, ger de sig ut på en oförglömlig vandring. En vandring som blir en resa mot självkännedom och mognad. De smygröker, berättar vilda, inte helt sanningsenliga historier och svär att hålla ihop för alltid. Färden tar plötsligt en våldsam vändning. När de stöter ihop med stadens ligister, som också vill hitta liket, upptäcker grabbarna en styrka som de inte visste att de hade. STAND BY ME är en ovanlig och mycket intelligent film om vänskap och de oförglömliga upplevelser som utgör en del av att växa upp. Historien, som är full av spänning och humor, bygger på Stephen Kings novell "The Body"...
 
Postat av: Sofia - En blogg om tv-serier

Jag har sett första avsnittet av Revolution nu och jag gillar det :) Så får se hur många avsnitt jag kan hinna med idag ;)

Svar: Tummen upp! Den blir bara bättre och bättre ju flera avsnitt går enligt mig. Så enjoy! Det enda som inte har hänt än som jag vill så gärna ska hända är Nate och Charlie! De har alldeles för få scener ihop. Jag hoppas, allvarligt talat, att det ska bli en ändring på det i den andra halva av säsongen, annars blir jag tokig som fan! :P
Micaela Sundberg

2013-03-24 @ 12:35:50
URL: http://www.nattstad.se/Sofia.Mattsson

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: