DATUM: 2013-03-26 / TID: 12:31:00
KATEGORI: Revolution, Sammanfattningar

Revolution 1x11 The Stand.

Revolution kom äntligen tillbaka igår i USA efter fyra månaders uppehåll! Och jag såg det precis nyss, 1x11 The Stand. Och det var ett sjuhelvete bra avsnitt men så jävla tragiskt! LÄS INTE VIDARE OM DU INTE VILL VETA SPOILERS!
 
Jag blev ledsen när Nate trodde Charlie var död efter att Neville sa det. Men då såg Nate Charlie senare i kikaren, då blev jag glad igen. Han är ju så himla obsessed med henne, det är bara så sött. Jag älskar de två ihop! Jag kommer aldrig att ge upp hoppet om att det ska bli de två! Och jag blev så jävla glad när han slutligen sa ifrån till Neville! Fick en sån kick när han anföll honom. Och JIPPI att han inte längre är en av milisen nu!!!!! Har väntat länge på att detta skulle hända för jag har vetat hela tiden innerst att han inte egentligen är en kallblodig mördare efter alla gånger han räddat Charlie. Jag är så stolt över honom att han sa ifrån. Nu väntar jag bara ivrigt på att han ska joina gänget! Han bad praktiskt taget om det när han senare smög sig på Charlie i skogen. Men tyvärr avböjde hon för att hon inte litar på honom. Han har till och med berättat vem han egentligen är. Så från och med nu kan jag äntligen säga Jason istället för Nate. Jag ville säga Jason när jag först fick veta det i avsnitt 6 men jag ville vänta tills han berättade det för Charlie. Nu är det gjort, så nu kan jag säga Jason ;)
 
Randell är så sjukt läskig, må jag erkänna! Jag är faktiskt lite rädd för honom och till och med för Monroe också. Det är bara så sjukt. De är kallblodiga och sinnessjuka människor! Jag förstår bara inte varför de gör såhär mot alla? Döda oskydliga människor? Herregud! Vad tusan har hänt med dom? Så vitt jag vet var de rätt snälla innan strömavbrottet. Men nu plötsligt? Vad tusan?
 
Och WTF!???!! Jag blev så chockad! Jag visste att en skulle dö, men inte att det skulle vara Danny! Jag blev rätt så besviken faktiskt. Det är alldeles för tidigt. I alla tio avsnitt letar ju alla som en tok efter Danny men så i avsnitt 11 dör han? Jag trodde aldrig att det skulle hända redan nu! Kunde de inte åtminstone ha väntat några avsnitt till? När jag fick veta att en skulle dö, så hoppades jag på Aaron eller Rachel. Nej, missförstå mig inte. Jag gillar dom, ja, men är jag tvungen att välja så skulle det tveklöst bli nån av de två. Men Danny? Oh my god. Som tur var jag inte SÅ jättefäst vid honom riktigt än så jag kommer att komma över det, men jag grät floder ändå. Det var så hemskt och hjärtskärande att se honom bli skjuten och sen dö efter att han precis blivit en hjälte. Så liten och hjälplös, så ung. Han förtjänade det inte! Snyft! Herregud... Stackars Rachel och Charlie! Jag lider fullständigt med dom!
 
Ska Randell och Monroe bli partners? Shit, det är inte alls bra. Vad kommer de nu att hitta på nu? Kommer Jason att joina gänget redan i nästa avsnitt eller kommer det dröja lite eller jobbar han ensam nu? Hur kommer Rachel och Charlie hantera att Danny nu är död? Hur kommer det gå för Miles och Nora (gillade ju deras kyss i början, så söt!!!) i fortsättning, kommer det fortsätta att utvecklas eller läggas på isen igen som vanligt? Hade Miles och Rachel haft ett förhållande förut (av att döma lite gnistor mellan dom när de åkte iväg för att hitta John)? Kommer rebellerna lyckas att krossa Monroe revolution snart? Kan inte vänta att se nästa veckas avsnitt, spännande!!! ;D

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: