DATUM: 2013-03-16 / TID: 22:35:00
KATEGORI: Film

Larry Crowne (2011).

Den såg jag igår och njaa... Jag trodde att den skulle vara så bra, som typ epic-bra, men icke sa nicke! Den föll inte mig i smaken tyvärr och jag blev lite besviken. Den var bara helt okej - inte en av världens bästa filmer tyvärr. Den är bara en okej film som jag inte kommer att se igen på ett långt, bra tag. Men Tom Hanks och Julia Roberts gjorde iallafall bra ifrån sig i rollerna! Jag vet faktiskt inte om jag ska rekommendera den eller ej, men jag kan säga att ni nog bör se filmen om du gillar nån av skådisarna. Inte mer än så. Det räcker att se den bara en gång. Trailern kan ni se här.
 
När den sympatiske men högst vardaglige Larry Crowne (Tom Hanks) utan förklaring får sparken från sitt ganska intetsägande jobb inser han att det är dags att göra något meningsfullt i livet. Han är djupt skuldsatt och har inga direkta planer, men bestämmer sig för att återvända till college där han blir vän med en grupp studenter och så småningom väldigt förtjust i sin vackra lärare (Julia Roberts). Filmen påminner oss om livets små överraskningar. Ibland har de mörka molnen faktiskt en silverkant. Larry Crowne är en man som visar sig vara mycket speciell och godhjärtad, som när han tvingas se tillvaron ur ett annat perspektiv får möjligheten att vidga sina vyer och börja om på nytt...
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: