DATUM: 2013-03-13 / TID: 01:23:00
KATEGORI: Sammanfattningar, Övriga tvserier

Gilmore Girls säsong 5 sammanfattning.

Skådespelare: Lauren Graham, Alexis Bledel, Keiko Agena, Scott Patterson, Yanic Truesdale, Kelly Bishop, Edward Herrmann, Melissa McCarthy, Sean Gunn, Liza Weil, Jared Padalecki (gäst), Matt Czuchry bl.a.
Skapare: Amy Sherman
Genre: Drama, komedi, romantik
Åldersgräns: 11 år
Speltid: 16 timmar
Produktionsår: 2004-2005
 
LÄS INTE VIDARE OM DU HAR PLANER PÅ ATT SE DEN HÄR SERIEN!

Handling: Gilmoretjej med flyt: Lorelai. Pensionat Dragonfly är en klar succé och Lorelais romans med Luke (förhållandet som var ett måste och som alla fans väntat på!) får stan att tina upp. Gilmoretjej i trubbel: Rory. College, killar och karriärplaner kraschar och får den annars så trygga och självsäkra tjejen att vackla under tyngden. Bänka dig i TV-soffan för en hysteriskt rolig och hjärtskärande dramatisk femte säsong!

Bästa avsnittet: Jag älskar nästan varenda avsnitt av denna säsongen! Men mest 5x03 Written in the Stars (för att Luke och Lorelai relation blir officiellt), 5x05 We Got Us a Pippi Virgin, 5x07 You Jump, I Jump, Jack (meeeest favorit!!! Väldigt klassiskt!), 5x08 The Party's Over, 5x13 Wedding Bell Blues (Mest pga Logan och Rory), 5x15 Jews and Chinese Food, 5x16 So... Good Talk (Luke och Lorelai blir tillsammans igen!), 5x17 Pulp Friction och 5x19 But I'm a Gilmore! (Logan står upp mot hans föräldrar när de förolämpar Rory och allt annat).

Bästa karaktären: Luke ännu en gång! Slutar aldrig älska honom, han är fullkomligt fantastisk och rolig! Helt enkelt en stor favorit! Vem kan liksom inte låta bli att älska honom? ;)
 
Värsta karaktären: Eftersom Emily förstörde allting mellan Luke och Lorelai i 5x13, så vinner hon priset som värsta karaktären denna säsongen med hästlängder! Bara så hemskt taskig!

Snyggaste karaktären: Logan! Är så nerkärad i honom, jag älskar hans leende och han är så himla snygg och han är hur charmig som helst! Älskar att han kallar Rory för Ace. Jag vet inte varför han säger det, men skitsamma! Jag älskar det hursomhelst! ;)

Bästa paret: Luke och Lorelai! Hur söta ihop som helst! Jag log faktiskt som en idiot till VARENDA scen med dom, även när de bråkade. Bara för att de är seriöst bara så söta ihop! Och jag älskar även Logan och Rory, de är så fina ihop! Även Zach och Lana är söta ihop också! Och så Dean och Rory också innan han gjorde slut och hon blev tillsammans med Logan som också vann mitt hjärta med hästlängder över Dean och Jess! ♥
 
Värsta paret: Ingen.

Bäst i säsongen: Att Lukes och Lorelais relation utvecklades hela tiden. Att Lorelai friade till Luke i säsongsfinalen. Att Logan och Rory blev tillsammans på riktigt. Varenda Logan/Rory moments. Att Logan stod upp mot hans föräldrar när de förolämpade Rory. Richards och Emilys bröllop där de förnyade löftena. Att Luke och Lorelai gjorde slut men några avsnitt senare blev tillsammans igen för att de inte stod ut med tanken på att vara ifrån varandra, så finfint! Och massor mer! ;)

Värst i säsongen: Att Logans föräldrar är så elaka och känslolösa. Att Emily förstörde mellan Luke och Lorelai. Att Logan gjorde bort sig ordentligt hos Richard och Emily på middagen när han stal nåt skit som Lorelai fick stå för för att skydda honom trots att det var mot hennes vilja, jag tyckte så synd om henne. Att Rory hoppade av Yale på grund av Logans pappa. Att Richard och Emily nästan skiljde sig. Och... ja det är allt!

Övriga kommentarer: Med tanke på att jag älskar nästan varenda avsnitt denna säsongen, så är säsong 5 därför min favoritsäsong tveklöst! Den bästa hittills! Men jag kan inte säga det riktigt än, jag har ju två säsonger kvar att titta på. Och nu ska jag ta paus, jag fortsätter med säsong 6 nån gång i helgen. Det har ju varit rent sträcktittande med tre säsonger under bara några dagar nu, så denna pausen behövs! Väntar spänt på att se säsong 6 i helgen ;)

Betyg: 5/5
Postat av: Sofia - En blogg om tv-serier

Ja en till som gillar Logan! :) När jag har läst vad andra tycker så har dom flesta ogillat honom! Ser fram emot att läsa vad hur har att skriva om de 2 sista säsongerna och jag ser fram emot mitt maraton framåt våren ;)

Svar: Detsamma! De flesta ogillar Logan, jag förstår bara inte varför! Han är ju så fin, så snäll och så charmig! Visst han kanske gör dumma saker ibland, men han är fortfarande helt underbar ändå! Jag vet att det inte slutar bra för dem i den sista säsongen och det gör mig verkligen ledsen! :(
Micaela Sundberg

2013-03-13 @ 09:51:43
URL: http://www.nattstad.se/Sofia.Mattsson
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

åh, bästa tv-serien<3!!!

Svar: Ja eller hur! ;D
Micaela Sundberg

2013-03-13 @ 15:21:46
URL: http://efji.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: