DATUM: 2013-06-06 / TID: 20:20:00
KATEGORI: Revolution, Sammanfattningar

1x20 The Dark Tower (säsongsfinal).

Jag såg säsongsfinalen av Revolution 1x20 The Dark Tower i tisdags. Wow, det var sååå bra! Jag vet ärligt talat inte hur jag ska skriva - jag är så mållös och så otroligt ledsen! JAG BEHÖVER SÄSONG 2 NU HELT ENKELT! Och läs inte vidare om ni inte vill veta spoilers!
 
Till att börja med Nora. Just det där vet jag fan inte hur jag ska säga! Jag blev så förkrossad att jag grät floder tillsammans med Miles och Charlie som var lika förkrossade som jag var! Hon var en av mina stora favoriter tillsammans med Miles, Charlie, Jason och Monroe. Jag var okej med att Danny dog för jag var inte så jättefäst vid honom. Men Nora? INTE FAN OKEJ! Och jag som också shippar, eller shippade rättare sagt, Miles och Nora! Så därför är det inte okej heller! Var jag tvungen att välja vem som skulle dö istället för Nora, så skulle jag välja Rachel eller Aaron även om jag verkligen har inget emot dom. Miles ansikte när Nora dog... OMG! Det var bara SÅ jävla hjärtskärande att se! Vilken otrolig jävla skådespel av Billy Burke!
 
Och på tal om Rachel! Vilken jävla självisk bitch hon var! Hon brydde sig bara om att slå på strömmen och Danny istället för att vara med Charlie och försöka hjälpa Nora på nåt sätt! Jag vet att det var en chans på miljoner att hon skulle överleva när hon förblödde så mycket, men Rachel kunde ha försökt på nåt sätt istället för att bara tänka på sig själv och Danny! Om det inte funkade och Nora dog ändå, så hade de åtminstone försökt allt så gott de kunde!
Och det värsta var att Charlie bad om Rachels hjälp men hon sa nej och att hon skulle ner till nivå 12 rakt i hennes ansikte. Då kunde man se klart och tydligt i hennes ansikte att hon var sårad att Rachel valde nivå 12 framför hennes egen dotter. Och det var inte förrän då jag också plötsligt insåg att Rachel nog älskar Danny mer än Charlie och att Charlie bara är andrahand. Det insåg Charlie nog också, för det kunde jag se i hennes ansikte. Jag kan bara inte fatta hur Rachel kan bara bry sig om Danny som ÄR DÖD och inte om Charlie som ju fortfarande är vid liv! Borde hon då inte fokusera på henne!? Det är jag väldigt arg för. Ingen mamma borde älska ena barn mer än det andra barnet. Det är bara så fel!
 
Inga Jarlie scener! Snyft! Och det värsta var att de var i samma rum i slutet, men de såg inte varandra. Grrr! Jag som verkligen hoppades på åtminstone en scen med dom! Men som Sofia sa, allt i en serie hänger inte bara på sina ship. Men ändå, snyft! Nu kommer scenen när de skildes åt bara att spöka för mig hela sommaren. Deras blickar när de såg på varandra... OMG, jag kan bara inte!
Jag älskade också när Jason sa till Neville att vad som än skulle hända, så ville han ha Charlie och Rachel levande. Aaaw! Han älskar verkligen Charlie! Jag älskar när killar är så otroligt beskyddande mot deras flickvänner som Jason är!
 
Neville och Jason. JAG VISSTE DET! JAG VISSTE ATT DET VAR NÅT SKUMT MED NEVILLE! Jag visste att man inte borde och skulle lita på honom så fort samarbetet med Miles började i avsnitt 16. Jag visste att han hade nåt fuffens för sig ändå sen dess! Jag visste att han skulle förrådda alla! Jag visste att han gick med rebellerna bara för att kunna komma åt Monroe! Jag visste fan det! Mina dåliga vibbar från honom stämde, jag visste det! Neville låtsades bara vara en falsk rebell!
Stackars Jason som blev helt förvirrad över hur fort han bytte sida igen! Och han bad Neville rakt på sak att vad som än skulle hända så ville han ha Charlie och hennes mamma levande. Klart och tydligt. Men så i slutet sa Neville till männen att bomba dörren - och sedan döda dom alla. Dom alla inklusive Charlie, Jasons flickvän, som Jason har bett om att få vid liv vad som än skulle hända. Jasons ansikte när Neville sa "döda dom alla". Oh my god. Jag tycker inte längre att Monroe är seriens skurk. Det är Neville som är skurken nu! Aldrig förr har jag blivit så äcklad av honom! Han är så falsk!
 
Jag älskade scenerna med Miles och Monroe. Jag ville bara att de skulle bli vänner igen. Och det blev de. Eller? Miles räddade ju Monroe i slutet. Men det återstår att se i säsong 2. Men hur som helst, så älskade jag scenen när de konfronterade varandra. Det fick mig att förstå relationen mellan dem mer och det fick mig också att förstå varför Miles lämnade Monroe. Deras komplicerade relation är bara så tragisk! Jag hoppas att de jobbar på den i säsong 2 för allt jag bara vill är att dom ska vara vänner! Jag står bara inte ut med att se dom vara fiender, det är så jobbigt med tanke på att de har varit bästa vänner och som bröder under hela barndomen! Varför förstöra det på grund av en galen, löjlig makt?
 
Och så slutet! VAD FAN ÄR DETTA!? Jag blev så väldigt överraskad för det där väntade jag mig verkligen inte! Aaron fick igång strömmen, det var jag självklart inte så överraskad över. Men Randall!? Blev fullständigt överraskad där! Att slå på strömmen igen var tydligen precis vad han behövde! VA!? Tidigare sa han ju att han inte ville det, men så plötsligt ville han? Och då berättade han varför. Då förstod jag. Så chockerat! Han lyckades verkligen lura mig hela säsongen, wow!
Tydligen var han en patriot och gjorde det för USA! Va, va, va!? Det visade sig att presidenten var på Cuba och han ska återvända till USA nu tack vare strömmen och Randall.  Och så är det också några bomber på väg mot Philly och Atlanta nu som Randall fixade innan han sköt sig själv i huvudet! Vad fan!? Det borde han inte ha gjort, alltså fixa bomber, OMG! Nu kommer ju många oskyldiga människor att dö! Jag tycker så synd om dom! Jag skyller på Rachel för detta. Se vad du har gjort nu! Visst, hon visste inte, men ändå.
Tack gode Gud att Monroe inte är kvar i Philly! Men det finns ett stort problem. Jasons mamma är i Georgia, Atlanta. Och en av bomberna är ju på väg dit! Åh fan skit, Jason kommer bli förkrossad! Kan redan föreställa mig hans ansikte när han får reda på det, herregud! Och han kanske till och med klandrar Charlie för detta! Hon var ju med när Rachel slog på strömmen. Åh, det vågar jag inte tänka på! Hoppas inte att detta händer då! Och hoppas att hans mamma överlever också!
 
Som sagt, JAG BEHÖVER SÄSONG 2 NU! Och då menar jag NUUUU! Jag vet fan inte hur jag ska överleva sommaren! Nu får vi vänta i tre eller fyra månader nu på säsong 2! Lika länge som vi fick vänta på avsnitt 11 efter avsnitt 10, ååh! Väntan kommer bli så oändigt lidlig! :'(

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: