DATUM: 2013-07-17 / TID: 20:32:00
KATEGORI: Sammanfattningar, Teen Wolf

Teen Wolf 3x07 Currents.

Jag såg det senaste avsnittet av Teen Wolf 3x07 Currents igår - och herregud, vilket bra avsnitt! Jag har så mycket att säga egentligen, men jag orkar inte skriva ett låååååångt inlägg så jag väljer bara att prata om det viktiga. Markera texten för att läsa mina tankar! ;)
 
Först och främst vill jag börja med "the major death". Även om jag är sååå glad att inte nån av mina favoriter dog, så blev jag så jävla ledsen när Boyd dog. Jag grät floder. Han förtjänade inte att dö! Han var bara ett barn. Och Derek! Herregud, när han grät... det krossade mitt hjärta att se det! Jag bara satt där och grät floder. Stackars Derek! Kommer han nånsin att få bra saker förutom Jennifer!? Varför måste han alltid utsättas för dåliga saker? Det plågar mig. Han förtjänar inte det dåliga, min älskade!
Och följande av Boyds död fick vi se en flashback scen med Erica där vi äntligen fick veta hur hon dog. Sen säsong 3 började, hade jag varit orolig över hur de skulle skriva av Erica. Jag visste att hon skulle dö, men inte hur och varför. Jag var orolig att hon skulle få en tråkig dödscen, att de bara skulle skriva av henne så där utan vidare. Hon var ju en av mina favoriter så jag ville därför att den sista scenen med henne skulle bli awesome. Och min önskan var uppfylld! Det vi fick var episkt men så ledsamt också på en och samma gång! Hon slogs tydligen för sitt liv till döds. Det hade inte kunnat bli bättre än så även om jag självklart mycket hellre hade haft henne kvar vid livet. Så tusen tack, Jeff Davis, för att du gjorde hennes sista minuter episkt! För hennes sista scen var precis vad jag hade föreställt mig! Hon var ju en badass tjej och nu dog hon som en badass tjej. Det var perfekt! Åh, jag kommer alltid alltid alltid att sakna dig, Erica! Du var en sådan fantastisk badass tjej!
Och även om Boyd inte förtjänade att dö, så är han åtminstone med Erica nu. Detta tröstar mig att veta det. Jag slår vad om att de har det fantastiskt tillsammans däruppe nu och att de sitter och bara pratar och skrattar och är fulla av glädje ;')
 
Så Scott är en sann alfa! Han behöver inte ens döda en alfa för att bli en alfa. En beta kan tydligen bli en alfa utan att döda en alfa vart tusen år (om jag minns rätt? Eller var det vart 500 år?). Jag älskar den idén! Det är verkligen en mycket intressant storyline! Jag ser fram emot att få veta mer och att få veta varför just Scott. Och det kanske är därför också den blinda mannen är ute efter honom? För att han är en sann alfa? Så att den blinda mannen kan döda Scott för att bli den starkaste alfan i världen?
 
Åh, vad jag önskar att Stiles pappa vet om varulvarna och allt annat. Det skulle vara coolt. Och så vet ju Scotts mamma, så varför inte honom också? Scott och Stiles var fan på väg att berätta för honom om allt, men så blev de avbrytna av Deatons syster, ms Morelli. Fuck you! Hoppas att Stiles pappa får veta snart! Hoppas! Och vet ni vad? Jag shippar honom och Melissa! Varför inte liksom? De har kemi och så skulle Scott och Stiles kunna bli bröder på riktigt. Åh, det vore ju underbart! Det måste hända!
 
Jag gillar verkligen Danny och Ethan tillsammans. De är så himla söta ihop. Nu vet man också varför Ethan gick till Danny och Aiden till Lydia direkt när de började på skolan. Tydligen ville de se vem av dom som var viktigast för Scott. De är ju ute efter Scott (och Derek). Nu vet de att det är Lydia.
Så Aiden fortsätter att träffa Lydia för det. Och det gör mig ledsen för jag tycker om dom tillsammans även om jag shippar Stydia hårt. Men jag tror verkligen att han kommer att falla för henne sen till slut som Ethan föll för Danny och då kan han bli god också. Ethan har redan börjat visa hans goda sidor mer och mer - tydligt tack vare Danny. För han gillar verkligen honom. Det märks! För Ethan fortsätter att träffa Danny ändå fast han och Aiden vet redan att Lydia är viktigast. Så det säger allt, tycker jag - att Ethan gillar verkligen Danny! Jag hoppas verkligen att han går över till det goda snart! Aiden också! Jag hoppas det! ;D
 
Okej, det blev ett långt inlägg ändå. Jag kan ALDRIG skriva en kort sammanfattning! Aldrig, grrr. Nästa veckas avsnitt behöver fan skynda sig! För nästa veckas avsnitt är ett flashback avsnitt där man får äntligen se Dereks förflutna från när han var en tonåring! Åh, det ska bli sååå spännande att få veta mer om honom. För han har ju alltid varit mystisk. Och för att jag har alltid varit nyfiken på hans förflutna. Så det ska bli spännande! ;D
Postat av: Julia

Alltså, denna serien?! Dör ju lite vad bra den har blivit!! Har iofs älskat den sen första scenen, men nu är den ju så jäääääkla bra!!! Och jag gillar långa inlägg, so I don't mind! ;)

Svar: Ja, så jävla bra! Den blir ju bara bättre och bättre! ;D bra att det finns nån som gillar långa inlägg! ;)
Micaela Sundberg

2013-07-20 @ 13:01:10

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: