DATUM: 2013-07-21 / TID: 21:47:28
KATEGORI: Film

Catch me if you can (2002).

Jag hade alltid velat se Catch me if you can jättelänge men aldrig hunnit tänka på att se den. Men nu är det äntligen gjort! Jag såg den äntligen idag och i efterhand insåg jag att jag fan borde ha sett den tidigare! För den var så sjukt bra och så otroligt spännande! Det var så spännande att följa Franks hela resa från början tills slutet. Grabben var verkligen så jävla smart, han lyckades lura alla! Och att filmen är baserad på en sann historia gör filmen bara ännu bättre! Jag fattar inte hur han bar sig åt, så jag är därför imponerad! Jag vet att det var absolut fel gjort av honom, men jag är ändå imponerad. Leonardo DiCaprio gjorde ett lysande jobb i sin roll som bedragaren och Tom Hanks i sin roll som FBI-agenten. Och i slutet precis före eftertexterna får man också veta vad som hände efteråt, så det är ett stort plus! Det är en mycket välgjord, bra film med en fantastisk story, bra manus och lysande skådisar som jag varmt rekommenderar!!!
 
Frank Abagnale, den yngste som någonsin stått på FBI:s Most Wanted-lista, hade hunnit arbeta både som läkare, advokat och pilot innan han ens fyllt 18 år. Vid 16 års ålder var han den mest framgångsrika brottslingen i USA:s historia. FBI-agenten Carl Hanratty gjorde det till sin främsta uppgift att finna den unge brottslingen och ställa honom inför rätta, men Abagnale var alltid ett steg före...
 
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: