DATUM: 2013-01-23 / TID: 19:58:00
KATEGORI: Film

Berättelsen om Pi (2012).

Den såg jag igår efter The Impossible och jag älskade den! Otroligt vacker film rakt igenom med en fantastisk berättelse! Mäktig, unik och underhållande från början till slut! Trots att den är två timmar och femton minuter lång, så känns den inte långtråkig alls - vilket är ett stort plus! Och det hände att jag blev väldigt tårögd då och då under filmen som gick. Det är även så svårt att tro att Richard Parker, tigern, är fejk för den ser ju så riktig ut! Så otroligt välgjord ut! Vilket är också ett stort plus! Allt i filmen med tigern är tveklöst min favorit. Jag rekommenderar denna verkligen! Trailern kan ni se här.
 
Efter ett skeppsbrott befinner sig den 16-årige Pi som enda överlevande människa ombord på en livbåt mitt ute på Stilla havet med en tiger. Livet på båten blir en kamp för överlevnad och dagar och nätter fyllda av spänning, hopp och förtvivlan. När räddningen till slut kommer är Pi den ende som kan återberätta historien om vad som egentligen hände därute, men frågan är om man någonsin kommer tro honom...
 
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: